  • 31. Data: 2012-10-17 00:15:28
    Temat: Re: Praca dla elektronika w Polsce?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Oct 2012 23:20:42 +0200, Irek N. napisał(a):

    > Absolutnie nie, wręcz przeciwnie. Do każdego samochodu coś się w PL
    > produkuje. Dzisiaj się dowiedziałem, że niedaleko mnie goście robią
    > części do Tata. Jak to możliwe... nie wiem.

    Ale zobacz co - niestety, ale high tech to nie u nas, i elektronik
    konstruktor sie nie pozywi.
    Czy moze sie myle ?

    > Czasami nie ma wyjścia.
    > Co zrobisz z testerem jakiegoś ustrojstwa (tester za grubą kasę), gdy
    > ten spadnie przypadkowo z TIR-a? Zapewne poszukasz elektronika do
    > naprawy (mechanicznie dasz radę, ale automatyk elektroniki dedykowanej
    > Ci nie naprawi).

    No, naprawi, ale w ten sposob to sie krajowa elektronika nie rozwinie.

    A jakbys chcial tester zrobic ... zaraz sie okaze ze musi byc usb, i miec
    driver pod windows, i biblioteke do prezentacji, a w ogole to czemu nie
    jest BT/wifi/mulimedialny ..

    J.

  • 32. Data: 2012-10-17 05:51:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message
    > Absolutnie nie, wręcz przeciwnie. Do każdego samochodu coś się w PL
    > produkuje. Dzisiaj się dowiedziałem, że niedaleko mnie goście robią części
    > do Tata. Jak to możliwe... nie wiem.

    Bo Tata sprzedaje cieżarówki/dostawczaki w Polsce i pewnie chce
    jakiś tam % produkować w EU wiec nie może wszystkiego robić
    w Indiach.

  • 33. Data: 2012-10-17 08:19:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    >Wiemy, się uczyliśmy. Powiem Ci, że przestawianie się z C++ na ST i
    >odwrotnie, czasami kilka razy dziennie, to masakra jest. Mnie momentami
    >składnia się pier...li od tego.

    Nie wiem co to ST, ale im wieksze roznice miedzy jezykami tym lepiej.

  • 34. Data: 2012-10-17 08:21:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No, poczekamy, zobaczymy - profesjonalistow moze zabraknac, tzn takich co
    > potrafia cos zrobic :-)
    > Tylko ze branza automotiv to tak raczej za Odra ...

    Jak zwykle piszesz, o czyms o czym nie masz pojecia.

  • 35. Data: 2012-10-17 08:22:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    >Absolutnie nie, wręcz przeciwnie. Do każdego samochodu coś się w PL
    >produkuje. Dzisiaj się dowiedziałem, że niedaleko mnie goście robią części

    No a jak Chinczycy robia dla Polakow to mozliwe? Przeciez to jest jeszcze
    dalej.

  • 36. Data: 2012-10-17 08:23:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message
    >
    > Bo Tata sprzedaje cieżarówki/dostawczaki w Polsce i pewnie chce
    > jakiś tam % produkować w EU wiec nie może wszystkiego robić
    > w Indiach.

    Genijalne. Niestety bzdurne.

  • 37. Data: 2012-10-17 09:44:40
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale zobacz co - niestety, ale high tech to nie u nas, i elektronik
    > konstruktor sie nie pozywi.
    > Czy moze sie myle ?

    I to bardzo.

    > No, naprawi, ale w ten sposob to sie krajowa elektronika nie rozwinie.

    Zaraz, zaraz, gdzieś w korzeniu wątku czytałem, że miało być o pracy dla
    elektroników, kraju w to nie mieszaj. Krajową elektronikę zarżnęliśmy
    przy okazji przemian ustrojowych i raczej nie mamy szans na odbudowanie
    czegokolwiek (bo i po co, w dzisiejszych czasach).

    > A jakbys chcial tester zrobic ... zaraz sie okaze ze musi byc usb, i miec
    > driver pod windows, i biblioteke do prezentacji, a w ogole to czemu nie
    > jest BT/wifi/mulimedialny ..

    Jarek, zupełnie nie wiesz co piszesz. Sorki, ale w tej dziedzinie nie
    masz doświadczenia.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 38. Data: 2012-10-17 09:45:47
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > No a jak Chinczycy robia dla Polakow to mozliwe? Przeciez to jest
    > jeszcze dalej.

    Ale tutaj nie o odległości chodzi, to nie butelki z PP, żeby się ich
    wozić nie opłacało.
    Miałem na myśli kwestie finansowe.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 39. Data: 2012-10-17 11:49:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    >I to bardzo.

    A moglbys sypnac garsc przykladow ? Kto, co ?

    O, tu mam jeden przyklad
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,12347426,Kolejne
    _bankructwo__Tym_razem_Transsystem__Zlecenia.html
    A prosze jak pieknie bylo, pomagalismy Niemcom Porsche robic.

    >Jarek, zupełnie nie wiesz co piszesz. Sorki, ale w tej dziedzinie nie
    >masz doświadczenia.

    Bo tez nie bardzo wiem co masz na mysli, tym niemniej apetyt i
    potrzeby rosna - nie da sie juz zrobic "prostego interfejsu za duze
    pieniadze", teraz trzeba przebrnac przez wiele zagadnien. W tym np
    normy od CE/EMC :-)
    Od kazdego miec czlowieka, wysylac nie wiadomo gdzie na przeszkolenia,
    polowe czasu rezerwowac na nauke ..

    J.

  • 40. Data: 2012-10-17 12:05:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup

    >Jak zwykle piszesz, o czyms o czym nie masz pojecia.

    Jakies moze przyklady gdzie elektronik _projektant_ moze szukac pracy
    w tej branzy ?

    J.