  • Data: 2012-10-17 13:31:08
    Temat: Re: Praca dla elektronika w Polsce?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Gdzieś tak od 2006 (wejście ROHS i WEEE) zastanawia mnie, czy to jak
    >to wszystko jest w Unii organizowane to głupota, czy celowy sabotaż.
    >Bez względu na przyczynę uzyskane dzięki tym wszystkim wymaganiom
    >zmniejszenie bezrobocia (firmy zatrudniają specjalistów od każdej
    >dyrektywy, tworzy się laboratoria specjalizujące się w poszczególnych
    >dyrektywach, [...]

    >Nie znam się na ekonomii w skali makro, ale na mój mały rozumek
    >marnowanie czasu wielu ludzi wcześniej czy później musi prowadzić do
    >obniżenia efektywności a więc i konkurencyjności gospodarki.

    Piotrze, ekonomia w skali makro jest prosta - drobny procent
    spoleczenstwa wystarczy do zapewnienia dobr niezbednych calemu
    spoleczenstwu.
    A z czego ma zyc reszta ?

    >Naturalną konsekwencją utraty konkurencyjności jest chyba upadanie
    >kolejnych firm.

    Z tego moze sobie unijni urzednicy nie zdaja sprawy :-)
    Choc jak czasem czytam inna grupe ... w USA jest podobnie.
    W elektronice moze mniej, ale juz w mechanice - nie ma oficjalnych
    norm, sa poloficjalne z podobnym burdelem, ktore musisz przejsc,
    stosowne zatwierdzenia uzyskac, a jak chcesz im sprzedac, to
    specjaliste od ich przepisow zatrudnic itp.
    No ale dzieki temu np budynki sie nie wala, a kotly nie wybuchaja.

    >Rozważaliśmy kiedyś (też okolice 2006) możliwość uzyskania unijnego
    >dofinansowania na zakup analizatora widma (z powodu EMC) i wyszło
    >nam, że nie ma szans bo:
    >- nie zwiększamy zatrudnienia,

    Wymog obowiazkowy ?

    >- nie podnosimy kwalifikacji,

    szkolenia trzeba bylo dopisac :-)

    >- nie aktywizujemy obszarów słabiej rozwiniętych

    Trzeba napisac ze to obszar w kraju slabo rozwiniety, co sie az tak
    bardzo z prawda nie mija :-)

    J.