  • Data: 2012-10-16 23:08:53
    Temat: Re: Praca dla elektronika w Polsce?
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Witojcie grupowice :-)

    No wreszcie :)
    Myślałem że już zapomniałeś.

    > Irku, nie zapominaj, że patrzysz rynek z własnego, specyficznego punktu
    > widzenia.

    Kurde, Marek, przecież to oczywista oczywistość. Patrze i piszę jak
    czuję/uważam. Nie jestem w stanie wcielić się w skórę kogoś z północy
    Polski, zupełnie nie znam panujących tam realiów.

    > Czyli perspektywy człowieka, który operując swobodnie
    > elektronami ma jednocześnie w ręku solidny fach ślusarza.

    > Dopiero takie wyspecjalizowane żelastwo uzupełnione elektroniką w
    > kontakcie z klientem nabiera wymiernej wartości. Goła elektronika od
    > dawna leży na półce w postaci gotowych klocków z napisem "Made in China".

    I tak i nie. Widzisz, za zlecenie czysto elektroniczne (no dobrze, mała
    obudowa była potrzebna) kupiłem sobie całkiem wygodny samochód. Faktem
    jest natomiast, że dopiero połączenie z czymś więcej daje konkretniejsze
    efekty finansowe, ale też tylko do pewnego pułapu, później znów króluje
    gotowizna.

    Przykład... robot pakujący na silnikach krokowych był opłacalny, niczego
    gotowego w proponowanym zakresie cenowym na rynku nie ma. Za to
    zrobienie ustrojstwa na serwach, sterowanie z dużym panelem dotykowym i
    wszelkimi wodotryskami, już się słabo opłacało i powstały tylko 3
    sztuki. Można było za niewiele większe pieniądze kupić gotowe.

    Miłego, Marku.
    Mam nadzieję, że na dłużej zawitałeś.

    Irek.N.