-
1. Data: 2013-05-24 12:18:09
Temat: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: atm <...@v...pl>
Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
wydania tych pieniedzy.
Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])
-
2. Data: 2013-05-24 12:26:15
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:
> Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
> problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
> diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
> moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
> ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
> to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
> a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
> Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
> kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
> mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
> pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
> 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
> wydania tych pieniedzy.
> Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])
Benzyniaki też mają ten problem, tylko że turbo benzyniaki, tam moment
tez jest ogromny już od 3kRPM i nieraz przekracza 500Nm :)
Można zmienić mapę zapotrzebowania na paliwo z samego dołu i już będzie
delikatniej ale to efekt stały, możesz też sobie przepływomierz odpinać
jak chcesz jeździć delikatnie. Możesz też dorobić sztuczne przekłamanie
dla wartości przepływomierza załączane klawiszem(dla większości
dieslowych przepływomierzy wystarczy odpowiedni rezystor), mozliwości
jest wiele...
--
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2013-05-24 12:29:12
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: huri_khan <s...@s...pl>
Dnia Fri, 24 May 2013 12:18:09 +0200, atm napisał(a):
> Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
> kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
> mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
> pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
> 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
> wydania tych pieniedzy.
A może wstarczy skrzynia automatyczna, która czasami potrafi lepiej
operować sprzęgłem niż użytkownik ?
--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Cruze 1,8 LT]
-
4. Data: 2013-05-24 12:30:35
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: "Aleksander" <f...@f...fake>
> [...]
> Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
> 100kkm nie nalezy do przyjemnosci [...]
2400zl ? Juz nie dziaduj ;)
Wydasz 30.000zl na samo tylko paliwo (zkladajac srednie zuzycie 6l po 5zl),
a martwisz sie o 2400zl ;)
-
5. Data: 2013-05-24 12:33:53
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: atm <...@v...pl>
On 2013-05-24 12:30, Aleksander wrote:
>> [...]
>> Te 2400zl plus robocizna nawet raz na 100kkm nie nalezy do
>> przyjemnosci [...]
>
> 2400zl ? Juz nie dziaduj ;)
> Wydasz 30.000zl na samo tylko paliwo (zkladajac srednie zuzycie 6l po 5zl),
> a martwisz sie o 2400zl ;)
>
No baaa, ale jek zaznaczylem sa lepsze sposoby wydania tej kasy niz
Honorowe Wsparcie Finansowe Producenta lub Honorowe Wsparcie Finansowe
Producenta Zamiennikow ;P
-
6. Data: 2013-05-24 12:57:11
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>
W dniu 2013-05-24 12:18, atm pisze:
> Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
> problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
> diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
> moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
> ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
> to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
> a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
> Z przyjemnoscia przyjalbym w moim dieslu ficzer elektroniczny, ktory
> kontrolowalby moc na niskich obrotach sztucznie ja ograniczajac w celu
> mniejszego zuzycia dwumasy a normalne zachowanie silnika byloby podpiete
> pod ten fikusny guziczek Sport. Te 2400zl plus robocizna nawet raz na
> 100kkm nie nalezy do przyjemnosci i znalazlbym wiele innych sposobow
> wydania tych pieniedzy.
> Myle sie w powyzszych wnioskach? (nie dotyczy sposobu wydawania kasy ;])
sprzedałem auto z przebiegiem 250.000km i od nowości nie zmienianą
dwumasą, a ostatnie 40.000km zrobione z czipsem z 140 na 160KM, tak że
nie jest tak źle (nie było żadnych objawów padnięcia takowej w
przyszłości). I tak jak ktoś napisał- to 2500zł w porównaniu do
pozostałych wydatków to niewiele, w pierwszy rok nic się nie zepsuło i
poza paliwem wydałem 5000-6000zł (opony, rozrząd, hamulce itp., nie
pamiętam co tam jeszcze było, ale pierwszy rok sobie podliczyłem, fakt,
drugi rok to były już mniejsze wydatki bo opon nie trzeba było zmieniać)
na paliwo poszło koło 20.000zł
Dziś wydałem 2500zł na regenerację wtryskiwaczy (w innym aucie) - niby
dużo, ale ja nie kupuję aut na handel tylko szykuję je dla siebie (choć
wiem że nigdy tego nie odzyskam przy sprzedaży, bo auto ma mieć idealny
lakier i wypsikane zapachem wnętrze, a nie dobry silnik czy zawieszenie.
Z resztą kto by uwierzył że w takiego złoma inwestuję tyle pieniędzy
(chyba drugie tyle co cena zakupu) dla większości to i tak będzie tylko
złom z ogromnym przebiegiem...
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
7. Data: 2013-05-24 14:44:26
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-05-24 12:18, Użytkownik atm napisał:
> Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
> problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
> diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
> moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
> ladnie ciagnal juz na niskich obrotach jesli w konsekwencji odbije sie
> to na zywotnosci dwumasy. Benzyniaki nowsze przeciez tez maja dwumase
> a nie slychac o tym, zeby w nich padalten element.
Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, nie nadaje
się też dla kursujących codziennie na trasie dom - praca - sklep
- dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego
zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?
Pozdrawiam
-
8. Data: 2013-05-24 14:54:44
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: atm <...@v...pl>
>
> Nowoczesne diesle nie mają zalet, a tylko wady. To co wydaje się
> zaletą po spojrzeniu z drugiej strony jest wadą. Dzisiaj nowoczesny
> diesel nie nadaje się dla oszczędnych bo wyższa cena i koszty napraw
> zeżrą oszczędności na paliwie, nie nadaje się dla latających w
> długie trasy bo bezawaryjność gorsza niż w benzyniaku, nie nadaje
> się też dla kursujących codziennie na trasie dom - praca - sklep
> - dom bo filtr cząstek stałych przy pomocy komputera pokładowego
> zredukuje moc. To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
> się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?
>
Podobnie potrzegam nowsze diesle. Jedyne co powstrzymuje mnie przed
wejsciem w benzyne to instalacja gazowa, ktora w taki badz inny sposob
zabiera miejsce w bagazniku. No i zainwestowanie w obecny samochod,
ktorego z pewnoscia nie doceni finansowo potencjalny nabywca.
-
9. Data: 2013-05-24 14:58:06
Temat: Re: Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2013-05-24 14:44, RadoslawF pisze:
> To do czego się nadaje ? poza pochwaleniem
> się kolegom że mam takiego fajnego diesla ?
W zależności od kolegów ale IMO do tego to służy w ostateczności,
prędzej do ośmieszenia się przed kolegami :)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
10. Data: 2013-05-24 17:16:13
Temat: Re:Pozorna zaleta nowoczesnego diesla
Od: Deflegmator <w...@...pl>
atm <...@v...pl> Wrote in message:
> Czytajac powyzsza dyskusje na temat dwumasy, samemu doswiadczajac tego
> problemu dochodze do wniosku, ze jedna z wiekszych zalet nowoczesnego
> diesla jest rowniez jedna z jego najwiekszych wad. Mam na mysli dobry
> moment obrotowy. Co z tego, ze w przeciwienstwie do benzyny bedzie
> ladnie ciagnal juz na niskich obrotach
W przeciwieństwie do marnej, nowoczesnej mikrobenzynki, chciałeś
powiedzieć. Dobre, stare v8 zza oceanu nie ma takich problemów.
Moment obrotowy gigantyczny i nic się nie psuje, bo silnik nie
wysilony. Jak się oddłużę, to sobie takie coś sprawie.
:-)
--
Deflegmator
----Android NewsGroup Reader----
http://www.piaohong.tk/newsgroup