eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoziom naładowania akumulatoraRe: Poziom naładowania akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Date: Wed, 7 Oct 2020 09:25:14 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rljqgq$nrg$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    References: <5f76e23c$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f781431$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <5f785d34$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <rlbmt1$7dh$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f79815b$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <rlc2rk$e1m$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f79ec43$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7b3df7$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7b6332$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7c570a$0$17365$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f7c6459$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <rlhvmj$eiq$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5f7cb3ff$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 7 Oct 2020 07:25:14 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.69"; logging-data="24432";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <5f7cb3ff$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685876
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-10-06 o 20:14, cef pisze:

    > To stary samochód jest.
    > Ten odczyt jest wg jakiegoś schematu z pomiaru samego aku. Myślałem, że
    > ustalają to tym zwarciowym pistolcem, co pokazuje napięcie do jakiego
    > spada napięcie pod obciążeniem, ale nie wiem czy da się  to bezpiecznie
    > wykonać
    > bez odkręcania klem (bo elektronika mogła by tego nie znieść)
    >

    Elektronika musi to znieść, w końcu jak akumulator pada, zwiera cele i
    masz 10-8V na klemach, to po wymianie na sprawny, samochód rusza. Przy
    rozruchu silnika, szczególnie diesla, tez napięcie przysiada i nic złego
    się nie dzieje.
    Te przyrząd robi takie zwarcie, że akumulator "przysiada" do krytycznie
    niskiego. Najwyżej zegarek będziesz musiał ustawić, albo licznik dzienny
    kilometrów się wykasuje.


    >> Te dane adaptacyjne powodują to, że po wymianie aku jest potrzebne
    >> wykasowanie w kompie informacji o starym akumulatorze. Nowy
    >> podmieniony tylko, bez resetu danych szybko padnie, bo samochód go
    >> traktuje jak już zużyty.
    >
    > To by było zgodne z polityką koncernu, żeby ktoś nie wymieniał
    > żarówki czy akumulatora poza ASO.
    >

    Możesz poza ASO, ale musisz mieć nie tylko klucz do wymiany akumulatora,
    ale i odpowiedni soft, żeby poinformować sterownik o fakcie wymiany
    akumulatora na nowy.
    Czy to spisek, żeby tylko w ASO, czy pogoń za ekologią, a może efekt
    przeładowania współczesnych pojazdów elektroniką, to już pozostawiam
    indywidualnej ocenie.

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: