  • Data: 2020-10-07 12:42:15
    Temat: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .10.2020 o 12:20 viktorius <v...@i...pl> pisze:

    > Kilka V to róznica miedzy sprawnym aku, a pozwieranym padaką :P
    Miałem tak kiedyś chyba w pugu 306 - zaśniedziałe klemy (dokręcane
    plastikowym motylkiem) powodowały, że napięcie w instalacji było wyższe
    niż na akumulatorze - bo był spadek napięcia na klemach. Akumulator był
    zdrowy.

    > Przy zadeklarowanej dokładności 1,5% z zakresu 20V to wychodzi +0,3V,
    > ale nie sądzę, żeby az tak bardzo pływał ten miernik pomiedzy pomiarami
    > robionymi w 30s odstępie czasu.

    No, ale zakładam, że używałeś dwóch różnych mierników.
    Przecież jednym nie jesteś wstanie tego sprawdzić dokładnie. Musisz mieć
    pomiar w dwóch punktach w tym samym czasie. Napięcie w instalacji pływa,
    załączają się odbiorniki, zmieniają się obroty silnika itp.
    Na obwodzie zapalniczki możesz mieć np grające radio, które wprowadza
    dodatkowe niewielkie pływanie napięcia na tym konkretnym obwodzie (bo np.
    obciążenie od głośników jest zmienne).

    TG