eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoziom naładowania akumulatoraRe: Poziom naładowania akumulatora
  • X-Received: by 2002:a25:8390:: with SMTP id t16mr3781735ybk.472.1601653279390; Fri,
    02 Oct 2020 08:41:19 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a25:8390:: with SMTP id t16mr3781735ybk.472.1601653279390; Fri,
    02 Oct 2020 08:41:19 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!proxad.net!feeder1-2
    .proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!news-out.google.com!nntp.google.com!postnew
    s.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 2 Oct 2020 08:41:19 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <5f77440d$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=37.248.138.247;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 37.248.138.247
    References: <5f76e23c$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f76f910$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f770837$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    <rl72si$98i$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5f77440d$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: Poziom naładowania akumulatora
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 02 Oct 2020 15:41:19 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685689
    [ ukryj nagłówki ]

    piątek, 2 października 2020 o 17:16:00 UTC+2 cef napisał(a):
    > W dniu 2020-10-02 o 13:28, viktorius pisze:
    > > W dniu 2020-10-02 o 13:00, cef pisze:
    > >
    > >>>
    > >>> Czy podłączył akumulator do miernika szacującego pojemność
    > >>> akumulatora i miernik wskazał mu pojemność, która stanowi 60%
    > >>> pojemności znamionowej?
    > >>>
    > >>> W pierwszym przypadku napięcie ładowanie jest za małe. W drugim
    > >>> przypadku akumulator się zestarzał i stracił trochę pojemności.
    > >>
    > >> Na pewno to drugie. I to całkiem realne jest - taki ubytek w pięć lat?
    > >> Tylko teraz mnie interesuje czy będzie stopniowo padał czy nagle?
    > >>
    > >
    > > Jak go włożysz do zamrażarki, to pojemność spadnie nagle, choć chwilowo,
    > > do czasu ponownego ogrzania.
    > > Ogólnie mówiąc, jeśli teraz odpala bezproblemowo, silnik masz sprawny i
    > > za bardzo zimno w grudniu/styczniu nie będzie, to zimę przetrwasz. Jeśli
    > > będzie bardzo zimno, to pojemność spada z definicji nawet o 50% w
    > > stosunku do pojemność w 20?C, wtedy ta połowa z 60% nominalnej
    > > pojemności może nie wystarczyć.
    > >
    > > Cytując klasyka "jeździć, obserwować" ;)
    > Ja rozumiem, że jak się zrobi chłodniej, to będzie ciężej odpalać.
    > Pytam czy takie zmniejszenie pojemności niesie ze sobą
    > zwiększone ryzyko zakończenia żywota z powodu uszkodzenia
    > cel/płyt czy co tam jest w środku.
    > Przykładowo, że jak aku ma 60% pojemności, to elektrody są pokryte
    > czymś tam albo elektrolit/żel jest gęstszy/rzadszy i pobór prądu jak
    > przy rozruchu może spowodować pęknięcie
    > konstrukcyjne czy trwałe zwarcie.
    Z 14,2V jakie jest w samochodzie nie da się naładować akumulatora w stu procentach.
    Żeby było 100% to napięcie na końcu ładowania musi mieć z 17V. Ale ze 17V niszczy
    bardzo szybko akumulator rozruchowy to nie powinno się ładować do tak wysokiego
    napięcia, chociaż bogatemu zabronić się nie da. Zwłaszcza jak to jego akumulator.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: