-
Data: 2020-10-02 17:41:19
Temat: Re: Poziom naładowania akumulatora
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]piątek, 2 października 2020 o 17:16:00 UTC+2 cef napisał(a):
> W dniu 2020-10-02 o 13:28, viktorius pisze:
> > W dniu 2020-10-02 o 13:00, cef pisze:
> >
> >>>
> >>> Czy podłączył akumulator do miernika szacującego pojemność
> >>> akumulatora i miernik wskazał mu pojemność, która stanowi 60%
> >>> pojemności znamionowej?
> >>>
> >>> W pierwszym przypadku napięcie ładowanie jest za małe. W drugim
> >>> przypadku akumulator się zestarzał i stracił trochę pojemności.
> >>
> >> Na pewno to drugie. I to całkiem realne jest - taki ubytek w pięć lat?
> >> Tylko teraz mnie interesuje czy będzie stopniowo padał czy nagle?
> >>
> >
> > Jak go włożysz do zamrażarki, to pojemność spadnie nagle, choć chwilowo,
> > do czasu ponownego ogrzania.
> > Ogólnie mówiąc, jeśli teraz odpala bezproblemowo, silnik masz sprawny i
> > za bardzo zimno w grudniu/styczniu nie będzie, to zimę przetrwasz. Jeśli
> > będzie bardzo zimno, to pojemność spada z definicji nawet o 50% w
> > stosunku do pojemność w 20?C, wtedy ta połowa z 60% nominalnej
> > pojemności może nie wystarczyć.
> >
> > Cytując klasyka "jeździć, obserwować" ;)
> Ja rozumiem, że jak się zrobi chłodniej, to będzie ciężej odpalać.
> Pytam czy takie zmniejszenie pojemności niesie ze sobą
> zwiększone ryzyko zakończenia żywota z powodu uszkodzenia
> cel/płyt czy co tam jest w środku.
> Przykładowo, że jak aku ma 60% pojemności, to elektrody są pokryte
> czymś tam albo elektrolit/żel jest gęstszy/rzadszy i pobór prądu jak
> przy rozruchu może spowodować pęknięcie
> konstrukcyjne czy trwałe zwarcie.
Z 14,2V jakie jest w samochodzie nie da się naładować akumulatora w stu procentach.
Żeby było 100% to napięcie na końcu ładowania musi mieć z 17V. Ale ze 17V niszczy
bardzo szybko akumulator rozruchowy to nie powinno się ładować do tak wysokiego
napięcia, chociaż bogatemu zabronić się nie da. Zwłaszcza jak to jego akumulator.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.10.20 18:12 s...@g...com
- 02.10.20 19:16 yabba
- 02.10.20 19:29 cef
- 02.10.20 22:39 PiteR
- 03.10.20 08:03 cef
- 03.10.20 10:03 s...@g...com
- 03.10.20 13:15 cef
- 03.10.20 17:06 PiteR
- 04.10.20 01:30 PiteR
- 04.10.20 07:34 Cavallino
- 04.10.20 10:01 cef
- 04.10.20 10:25 collie
- 04.10.20 10:58 Cavallino
- 04.10.20 12:25 ii
- 04.10.20 17:34 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=