-
Data: 2018-08-26 16:06:05
Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-08-26 o 14:21, J.F. pisze:
> Korek jesli dobrze rozumiem, tworzy sie na dlugo przed tym zjazdem.
Tworzy się tak ok. 1-1,5km przed ostatnim zjazdem, na odcinku, gdzie
osobówki mogą spokojnie wyprzedzić TIR-y i zjechać do tego zjazdu.
TIR-owcy blokują tu obydwa pasy ruchu + pas awaryjny, uniemożliwiając
lokalnym kierowcom na sprawny dojazd do zjazdu i opuszczenie drogi
ekspresowej.
> Teraz pytanie - na tym zjezdzie ruch stoi, bo gdzies z boku jest
> jeszcze inna przeszkoda, czy jest plynny, a korek sie bierze z
> zamieszania tuz przed zjazdem, gdy nagle wielu szybkich z lewego chce
> w prawo ?
Z boku nie ma żadnych innych przeszkód. Ruch TIR-ów zaczyna zwalniać, bo
spora część kierowców osobówek jest przyblokowana TIR-ami na lewym pasie
i nie mają możliwości wyprzedzić i zjechać zjazdem. Nie mogą też
dojechać do zjazdu pasem awaryjnym. Przed samym zjazdem osobówki próbują
się przedrzeć z lewego pasa poprzez pas prawy do zjazdu. Ruch się
spowalnia i robi się totalna zadyma. Przy większej prędkości odstępy
samochodami pozwalają na przedarcie się osobówek do zjazdów, ale po
zablokowaniu cały ruch się spowalnia i odstępy maleją co uniemożliwia
przedarcie się osobówkom do zjazdu.
>> gdzie idioci z TIR-ów blokują wszystkie pasy wraz z awaryjnym, aby nikt
>> z osobówek ich nie wyprzedził ani lewym pasem ruchu ani pasem awaryjnym.
>> Po prostu celowo blokują całą drogę. Sytuacja się klaruje tuż przez
>> zwężeniem (kilkaset metrów przed nim), kiedy debile zobaczą, że na
>> zwężeniu jest pusto.
> Ale to juz jest kawalek za tym zjazdem/wjazdem ?
Dokładnie tak.
> W tym miejscu juz nie powinno byc korka, skoro nic nie przeszkadza
> jechac dalej. Moze byc zageszczenie, ale z predkoscia rzedu 60.
> To juz nie powinno tak bardzo przeszkadzac, ze blokuja wyprzedzanie.
I tak właśnie się dzieje w tym miejscu.
Ale te 2-3 km przed tym zwężeniem, jeszcze przed ostatnim zjazdem ruch
się całkowicie blokuje i zatrzymuje. Kierowcy się zatrzymują i ruszają
do przodu po pół metra czy metr.
> Czyli jak rozumiem, to korek sie tak naprawde tworzy na trzecim z tych
> zjazdow, bo inaczej nie byloby sensu omijac go awaryjnym.
Dokładnie. A wszystko dzieje się dlatego, że TIR-owcy blokują wszystkie
pasy ruchu włącznie z pasem awaryjnym, którym lokalni kierowcy próbują
się przedostać do zjazdu.
> Chcesz, zeby oni grzecznie jechali prawym pasem, wbili sie w ten korek
> przed trzecim zjazdem i stali patrzac, jak osobowki je omijaja ?
> Masz ich za debili czy co ? :-)
Jaki korek przed trzecim zjazdem? Ten korek powstaje tylko i wyłącznie
wtedy, kiedy debile zaczynają blokować wszystkie pasy ruchu włącznie z
pasem awaryjnym.
Kiedy tylko zmusi się debili do odblokowania lewego pasa ruchu oraz pasa
awaryjnego to momentalnie korek się rozładowuje i pozostaje tam tylko
ruch tranzytowy, który jedzie dalej do zwężenia i przejeżdża zwężenie
bez najmniejszego problemu z maksymalną, dozwoloną prędkością.
>> Część osobówek wyprzedziłaby by ich lewym pasem, a
>> później zjechała na prawo do zjazdów.
> Ryzykownie zajezdzajac droge, bo sie chcialo wyprzedzic jeszcze
> jednego tira :-)
> Ewentualnie ryzykownie wjezdzajac pod kola na wjezdzie - bo ktos tam
> chyba chce z osiedla w druga strone pojechac.
Nie ma tam wjazdu z osiedla i nikt nie chce się z osiedla wbijać. To
jest trasa szybkiego ruchu i nie ma tam ani jednego skrzyżowania dróg.
Wbijanie jest na drugim pasie ruchu w przeciwnym kierunku. Jadąc z
osiedla trzeba przejechać mostem ponad tą trasą i włączyć bezpiecznie
pasem rozbiegowym.
>> Dochodzi do sytuacji takiej, że część osobówek, które chcą zjechać
>> pozostaje zablokowane na lewym pasie ruchu, a debile nie chcą wpuścić na
>> prawy pas, aby mogli dojechać do zjazdu.
> A kto tu ma pierwszenstwo ? stac i czekac :-)
Nikt nie musi stać i czekać. Osobówki wbijają się pomiędzy ciężarówki,
aby za moment zjechać na bezpieczny pas zjazdowy w prawo.
Debile z TIR-ów myślą, że osobówki się wciskają przed zwężeniem i
zaczyna się blokowanie tych osobówek na lewym pasie. Zaraz znajduje się
jakiś debil TIR-em na lewym pasie, a inny debil na prawym blokuje pas
awaryjny jak tylko zobaczy, że ktoś zjeżdża na ten pas, myśląc, że chce
go wykolegować tym pasem i wyprzedzić.
> I kto wtedy blokuje lewy pas, doskonale wiedzac, ze kolejka do zjazdu
> zaczyna sie znacznie wczesniej :-)
>
> Podtrzymuje, ze powinni sie wbic na lewy pas gdzies na poczatku i
> jechac te 70-90 az za trzeci wjazd.
Gdyby debile nie blokowali lewego pasa to część osobówek przeskoczyłaby
do zjazdu bez spowalniania TIR-ów. I dokładnie tak to wygląda, póki nie
znajdą się debile samozwańczy regulatorzy ruchu.
>> Pas awaryjny też jest
>> zablokowany przez debili i też nie da się dojechać do zjazdu.
> A zjazd wolny, czy bedziesz uprawial zamek z kierowcami z prawego
> pasa?
Jeżeli TIR-owcy nie jadą zderzak w zderzak to naprawdę nie ma tam
najmniejszego problemu. Wszyscy jadą z prędkością ok. 80km/h i pojazdy
się przetasowują bez najmniejszego problemu.
>>> Topografia moze im nie sprzyjac, jesli odleglosc od swiatel do korka
>>> jest taka, ze fala osobowek ich nie wyprzedzi.
>> Z miejsca gdzie tworzy się korek nie widać zwężenia, ale na tym odcinku
>> dochodzi ruch lokalny, który przecina tą trasę. Po prostu wjeżdżają
>> wjazdem bezkolizyjnym, przejeżdżają od kilkuset metrów do 2 km maksimum
>> i zjeżdżają jednym z 3 zjazdów. Ostatni zjazd na osiedla jest jakieś ok.
>> 2-3km przed zwężeniem i tam właśnie jedzie spora część samochodów, które
>> są blokowane przez debili z TIR-ów.
> I przed nm na prawym pasie czeka kolejka do tego zjazdu ?
> Czeka - w sensie: wiecej stoi niz jedzie, bo i na zjezdzie stoja ?
Zjazd ma oddzielny, dość długi pas ruchu, który jest przedłużeniem pasa
awaryjnego. Wjazd z prędkością nawet 110-120km/h, a nawet więcej nie
sprawia problemu, bo jest na tyle długi, że można na nim wyhamować zanim
się wjedzie z tego pasa zjazdowego na pętle wiodącą na most. Natomiast
pas awaryjny aż do tego zjazdu ma długość 2-3km.
> Kup/pozycz CB, namow do jazdy lewym pasem.
> Albo napisz do zarzadcy, zeby tablice ustawil
> "jadacych do XXX prosimy o zajmowanie lewego pasa w godz 14-19"
Jest to jakieś rozwiązanie i chyba całkiem mądre, żeby ruch tranzytowy
odbywał się lewym pasem, a ruch lokalny prawym, bo na tej drodze nie ma
możliwości skrętu w lewo. Pasy w przeciwnych kierunkach oddzielone są
pasem zieleni. Za ostatnim zjazdem trzeba by było znów zmusić TIR-owców
do powrotu na prawy pas ruchu i postawić dla nich zakaz wyprzedzania.
Chyba wystarczyłoby, aby przed tym zjazdem prawy pas wymalować do skrętu
w prawo. Wtedy jadący prosto zajmowaliby lewy pas ruchu. Zaraz za
zjazdem zrobić strzałki kierujące na prawy pas i lewy pas kończący się,
a następnie dwa pasy ruchu z zakazem wyprzedzania lewym pasem przez
ciężarówki.
>> Na światłach są 3 pasy ruchu i często są wszystkie zajmowane przez
>> debili w TIR-ach, a prawie zawsze 2 są zajmowane. Tu też się tworzy
>> korek, ale ok. 1,5-2km dalej jest stanowisko kontroli ITD to grzecznie
>> zjeżdżają na prawy pas i tu korka nie ma choć właśnie w tym miejscu jest
>> najwięcej samochodów lokalnych, bo są wjazdy z dróg poprzecznych, po
>> czym jak tylko miną stanowisko ITD znów zaczyna się blokowanie lewego
>> pasa ruchu oraz pasa awaryjnego.
> Czyli akurat topografia im sprzyja, skoro w tym miejscu nie spotykaja
> sie z kolejna fala osobowek na lewym pasie.
>
> Tylko zaraz ... to korek na prawym pasie siega az tutaj ?
> Czy tak sobie blokujac jada te 80 ?
Blokując się wzajemnie jadą z 60-70km/h. Po czym jak zobaczą, że
zwężenie jest puste to TIR-y na prawym zwalniają, aby wpuścić z powrotem
te TIR-y z lewego pasa przed siebie
Śmiesznie to wygląda. Kiedyś nawet zatrzymałem się tam, aby poobserwować
to głupie zachowanie jak falami nadjeżdżały grupy kolejnych aut, które
się wzajemnie blokowały, a na czele TIR-y blokujące.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.08.18 17:11 Zenek Kapelinder
- 26.08.18 18:14 Shrek
- 26.08.18 18:18 Shrek
- 26.08.18 20:26 nadir
- 26.08.18 20:52 Shrek
- 26.08.18 21:08 Zenek Kapelinder
- 26.08.18 21:17 Shrek
- 26.08.18 22:05 Zenek Kapelinder
- 26.08.18 22:30 Shrek
- 26.08.18 23:03 Zenek Kapelinder
- 27.08.18 00:33 Pawel \"O'Pajak\
- 27.08.18 06:36 Shrek
- 27.08.18 06:39 J.F.
- 27.08.18 07:38 J.F.
- 27.08.18 07:41 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst