  • Data: 2018-08-26 16:06:05
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-26 o 14:21, J.F. pisze:

    > Korek jesli dobrze rozumiem, tworzy sie na dlugo przed tym zjazdem.

    Tworzy się tak ok. 1-1,5km przed ostatnim zjazdem, na odcinku, gdzie
    osobówki mogą spokojnie wyprzedzić TIR-y i zjechać do tego zjazdu.
    TIR-owcy blokują tu obydwa pasy ruchu + pas awaryjny, uniemożliwiając
    lokalnym kierowcom na sprawny dojazd do zjazdu i opuszczenie drogi
    ekspresowej.

    > Teraz pytanie - na tym zjezdzie ruch stoi, bo gdzies z boku jest
    > jeszcze inna przeszkoda, czy jest plynny, a korek sie bierze z
    > zamieszania tuz przed zjazdem, gdy nagle wielu szybkich z lewego chce
    > w prawo ?

    Z boku nie ma żadnych innych przeszkód. Ruch TIR-ów zaczyna zwalniać, bo
    spora część kierowców osobówek jest przyblokowana TIR-ami na lewym pasie
    i nie mają możliwości wyprzedzić i zjechać zjazdem. Nie mogą też
    dojechać do zjazdu pasem awaryjnym. Przed samym zjazdem osobówki próbują
    się przedrzeć z lewego pasa poprzez pas prawy do zjazdu. Ruch się
    spowalnia i robi się totalna zadyma. Przy większej prędkości odstępy
    samochodami pozwalają na przedarcie się osobówek do zjazdów, ale po
    zablokowaniu cały ruch się spowalnia i odstępy maleją co uniemożliwia
    przedarcie się osobówkom do zjazdu.

    > Ale to juz jest kawalek za tym zjazdem/wjazdem ?

    Dokładnie tak.

    > W tym miejscu juz nie powinno byc korka, skoro nic nie przeszkadza
    > jechac dalej. Moze byc zageszczenie, ale z predkoscia rzedu 60.
    > To juz nie powinno tak bardzo przeszkadzac, ze blokuja wyprzedzanie.

    I tak właśnie się dzieje w tym miejscu.
    Ale te 2-3 km przed tym zwężeniem, jeszcze przed ostatnim zjazdem ruch
    się całkowicie blokuje i zatrzymuje. Kierowcy się zatrzymują i ruszają
    do przodu po pół metra czy metr.

    > Czyli jak rozumiem, to korek sie tak naprawde tworzy na trzecim z tych
    > zjazdow, bo inaczej nie byloby sensu omijac go awaryjnym.

    Dokładnie. A wszystko dzieje się dlatego, że TIR-owcy blokują wszystkie
    pasy ruchu włącznie z pasem awaryjnym, którym lokalni kierowcy próbują
    się przedostać do zjazdu.

    > Chcesz, zeby oni grzecznie jechali prawym pasem, wbili sie w ten korek
    > przed trzecim zjazdem i stali patrzac, jak osobowki je omijaja ?
    > Masz ich za debili czy co ? :-)

    Jaki korek przed trzecim zjazdem? Ten korek powstaje tylko i wyłącznie
    wtedy, kiedy debile zaczynają blokować wszystkie pasy ruchu włącznie z
    pasem awaryjnym.
    Kiedy tylko zmusi się debili do odblokowania lewego pasa ruchu oraz pasa
    awaryjnego to momentalnie korek się rozładowuje i pozostaje tam tylko
    ruch tranzytowy, który jedzie dalej do zwężenia i przejeżdża zwężenie
    bez najmniejszego problemu z maksymalną, dozwoloną prędkością.

    > Ryzykownie zajezdzajac droge, bo sie chcialo wyprzedzic jeszcze
    > jednego tira :-)
    > Ewentualnie ryzykownie wjezdzajac pod kola na wjezdzie - bo ktos tam
    > chyba chce z osiedla w druga strone pojechac.

    Nie ma tam wjazdu z osiedla i nikt nie chce się z osiedla wbijać. To
    jest trasa szybkiego ruchu i nie ma tam ani jednego skrzyżowania dróg.
    Wbijanie jest na drugim pasie ruchu w przeciwnym kierunku. Jadąc z
    osiedla trzeba przejechać mostem ponad tą trasą i włączyć bezpiecznie
    pasem rozbiegowym.

    > A kto tu ma pierwszenstwo ? stac i czekac :-)

    Nikt nie musi stać i czekać. Osobówki wbijają się pomiędzy ciężarówki,
    aby za moment zjechać na bezpieczny pas zjazdowy w prawo.
    Debile z TIR-ów myślą, że osobówki się wciskają przed zwężeniem i
    zaczyna się blokowanie tych osobówek na lewym pasie. Zaraz znajduje się
    jakiś debil TIR-em na lewym pasie, a inny debil na prawym blokuje pas
    awaryjny jak tylko zobaczy, że ktoś zjeżdża na ten pas, myśląc, że chce
    go wykolegować tym pasem i wyprzedzić.

    > I kto wtedy blokuje lewy pas, doskonale wiedzac, ze kolejka do zjazdu
    > zaczyna sie znacznie wczesniej :-)
    >
    > Podtrzymuje, ze powinni sie wbic na lewy pas gdzies na poczatku i
    > jechac te 70-90 az za trzeci wjazd.

    Gdyby debile nie blokowali lewego pasa to część osobówek przeskoczyłaby
    do zjazdu bez spowalniania TIR-ów. I dokładnie tak to wygląda, póki nie
    znajdą się debile samozwańczy regulatorzy ruchu.

    > A zjazd wolny, czy bedziesz uprawial zamek z kierowcami z prawego
    > pasa?

    Jeżeli TIR-owcy nie jadą zderzak w zderzak to naprawdę nie ma tam
    najmniejszego problemu. Wszyscy jadą z prędkością ok. 80km/h i pojazdy
    się przetasowują bez najmniejszego problemu.

    > I przed nm na prawym pasie czeka kolejka do tego zjazdu ?
    > Czeka - w sensie: wiecej stoi niz jedzie, bo i na zjezdzie stoja ?

    Zjazd ma oddzielny, dość długi pas ruchu, który jest  przedłużeniem pasa
    awaryjnego. Wjazd z prędkością nawet 110-120km/h, a nawet więcej nie
    sprawia problemu, bo jest na tyle długi, że można na nim wyhamować zanim
    się wjedzie z tego pasa zjazdowego na pętle wiodącą na most. Natomiast
    pas awaryjny aż do tego zjazdu ma długość 2-3km.

    > Kup/pozycz CB, namow do jazdy lewym pasem.
    > Albo napisz do zarzadcy, zeby tablice ustawil
    > "jadacych do XXX prosimy o zajmowanie lewego pasa w godz 14-19"

    Jest to jakieś rozwiązanie i chyba całkiem mądre, żeby ruch tranzytowy
    odbywał się lewym pasem, a ruch lokalny prawym, bo na tej drodze nie ma
    możliwości skrętu w lewo. Pasy w przeciwnych kierunkach oddzielone są
    pasem zieleni. Za ostatnim zjazdem trzeba by było znów zmusić TIR-owców
    do powrotu na prawy pas ruchu i postawić dla nich zakaz wyprzedzania.
    Chyba wystarczyłoby, aby przed tym zjazdem prawy pas wymalować do skrętu
    w prawo. Wtedy jadący prosto zajmowaliby lewy pas ruchu. Zaraz za
    zjazdem zrobić strzałki kierujące na prawy pas i lewy pas kończący się,
    a następnie dwa pasy ruchu z zakazem wyprzedzania lewym pasem przez
    ciężarówki.

    > Czyli akurat topografia im sprzyja, skoro w tym miejscu nie spotykaja
    > sie z kolejna fala osobowek na lewym pasie.
    >
    > Tylko zaraz ... to korek na prawym pasie siega az tutaj ?
    > Czy tak sobie blokujac jada te 80 ?

    Blokując się wzajemnie jadą z 60-70km/h. Po czym jak zobaczą, że
    zwężenie jest puste to TIR-y na prawym zwalniają, aby wpuścić z powrotem
    te TIR-y z lewego pasa przed siebie
    Śmiesznie to wygląda. Kiedyś nawet zatrzymałem się tam, aby poobserwować
    to głupie zachowanie jak falami nadjeżdżały grupy kolejnych aut, które
    się wzajemnie blokowały, a na czele TIR-y blokujące.