    From: nb <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Powrót - z lustra do kompaktu
    Date: Tue, 14 Apr 2009 23:20:18 +0200

    at Tue 14 of Apr 2009 19:55, Jakub Jewuła wrote:

    > Widze, ze Ty sie kompletnie nie wyznajesz na tych definicjach -
    > sprawdz moze najpierw co to znaczy "duzy zoom" bo cos mi sie
    > wydaje, ze o duzej ogniskowej piszesz ;)

    Tak. I zdawałem sobie sprawę, że mówiąc o "dużym zoomie"
    mogłeś mieć na myśli dużą rozpiętość ogniskowej na obu końcach.
    Przyjąłem jednak, że chodzi o bezwzględną długość ogniskowej.

    > j/w

    > No oni sa bezkonkurencyjni, tylko ja tu duzego zooma nie widze :)

    Różnica w definicjach. Ja nie wiem co się przyjęło. I jeśli duży
    zoom to np 17-200 mm a mały to 800-900, bez oporów przyjmę taką umowę.
    Ale na wszelki wypadek zapytam: czy dobrze rozumiem, że zoom 2x
    jest mniejszy od zooma 4x choćby ten pierwszy był wielkości wiadra
    a drugi małym kieliszkiem?

    Acha, słowniczki z focianego na nasze przestudiowałem i większość
    rozumiem chyba zgodnie z intencjami wtajemniczonych. Wyleciało
    z głowy co to L (elka - jakiś lepszy obiektyw, ale jaki dokładnie?).
    Nietrudno się tego nauczyć, ale tego wszystkiego jest za dużo.
    Slang rowerowy, komputerowy (z dialektami mainframeowymi,
    linuksowymi, sieciowymi), lingwistyczny młodzieżowy (z wzajemnie
    niezrozumiałymi dialektami dresiarskimi i klubowymi). Jeszcze
    na codzień parę języków obcych używanych częściej niż polski
    sieje trochę zamieszania, ale też zmusza do wyrozumiałości
    wobec każdego... i do kodowania w UTF.
    Nic to, zaraz będę czytał o klamkach w sterach na wysuniętym
    mostku, a poźniej o apofoniach wokalnych, a jeszcze nie zlokalizowałem,
    gdzie są paprochy - na obiektywie, lustrze czy matrycy.

    > A teraz? :)

    Bez zmian (tzn ja zmieniłem z automatycznego na ręczne,
    przebijające nieprawidłowe kodowanie)

    W tym linku o kodowaniu trzeba zwrócić uwagę na "mime".

    --
    nb