  • Data: 2009-04-13 22:55:57
    Temat: Re: Powrót - z lustra do kompaktu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Apr 2009, Weronika wrote:

    > [...] dużo miałam też o czynienia z Fuji 5600...
    [...]
    > - makro - fotografuję bardzo dużo kwiatów, liści, małych owadów

    IMVHO - konwerter. Niezależnie czy hybrydą czy lustrzanką, *zakładając*
    że do lustrzanki byłby teleobiektyw tak z 200mm.
    Może być sławny Raynox 250, za 100zł++ (pewnie drożejący wraz
    z dolarem).

    > Więc aparaty nad którymi myślę, chyba, że jest coś podobnego a równie
    > interesującego:
    > - Canon SX1
    > - Sony H50
    > - Sony SX1 - 9 mln matryca ale ciekawe funkcje

    Sony HX1 czy Canon SX1?

    > - Nikon P90
    > - Panasonic FZ28
    > - Fuji S8100fd

    Pomimo Twojej deklaracji powyżej (o Fuji 5600, z matrycą 1/2,5")
    polecam rozważenie *jednak* trochę większej matrycy.
    Odbija się to na rozmiarach aparatu (niestety), ale i *jakieś*
    plusy ma. Po prostu - matryca przy 2/3" jest dwa razy większa
    niż przy 1/2,3" (licząc *powierzchnię*) co po prawdzie wymaga
    większych soczewek w obiektywie, ale za to daje szansę
    obiektywowi ze względu na niższe wymagania co do rozdzielczości.

    pzdr, Gotfryd