  • Data: 2009-04-14 12:48:12
    Temat: Re: Powrót - z lustra do kompaktu
    Od: Marcin Fal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Kwi, 16:33, Weronika <w...@g...pl> wrote:
    > Witam...
    > Prawie od dziecka bawię się aparatem... fotografuję dużo, bardzo dużo...
    > Na początku kliszaki, potem mała cyfrówka sony. Później wybrałam już coś
    > takiego fajnego jak na moją kieszeń oczywiście...
    > Panasonic FZ7, dużo miałam też o czynienia z Fuji 5600...
    > Kilka miesięcy temu udało mi się spełnić moje marzenie i kupiłam
    > lustrzankę... na moją kieszeń wystarczająco dużo... wybrałam 450D Canona.
    >
    > Teraz chcę przejść z powrotem na kompakt, hybrydę... cokolwiek
    > mniejszego, tańszego a równie użytecznego. Nie mówię, że lustrzanka mi
> [...]

    Na początek odpuść sobie rady "j...@a...at " to w zdecydowanej
    większości stek bzdur.

    Teraz do rzeczy. Generalnie nie każdemu musi spasować DSLR. Z natury
    rzeczy wymaga on zmieniania obiektywów, szczególnie jeśli chcemy
    wykorzystać w pełni jego możliwości.
    Ma jednak kilka zalet. Z których najważniejsze to szybki i pewny AF
    (znacznie szybszy niż w dowolnym kompakcie, choć potencjalnie mniej
    dokładny), oraz dobra, lub bardzo dobra jakość na wyższych ISO.
    Pamiętaj że we współczesnych kompaktach używalne ISO kończy się w
    praktyce na ISO200, w DSLR z matrycą APS-C (czyli taką jak w EOS450D)
    swobodnie można używać ISO800, a ISO400 jest bardzo dobre.

    Dla mnie ważne jest też dobry wizjer w DSLR, oraz wygoda pracy,
    precyzyjna kontrola ogniskowej, i możliwość wygodnego ostrzenia w
    trybie MF, zwykle kompakt jest upośledzony pod tym względem.

    Zanim zrezygnujesz z zalet DSLR zastanów się nad kupnem szkła typu
    18-200 lub 18-250 czy wręcz 18-270. Do Canona może to być albo
    oryginał Canona 18-200 IS, albo któryś z Tamronów 18-200(250)(270),
    będziesz miała wszystko w jednym szkle, a w razie potrzeby i przypływu
    gotówki zostawisz sobie możliwość podpięcia innego szkła (choćby
    pożyczonego).

    Jeśli jednak jesteś zdecydowana do powrotu do kompaktu to pamiętaj że
    wygodna hybryda z regulacją ogniskowej za pomocą pierścienia jest
    niewiele mniejsza niz EOS450D + 18-250.
    Zwykły kompakt typu Panasonic LX3, czy Canon G9 (G10, A650IS) będzie
    już dużo mniejszy, ale i mniej wygodny w obsłudze.

    Sama musisz zdecydować co wybierzesz, ja szukałbym czegoś w tym
    kierunku:

    Jeśli "duża: hybryda to:
    - używana Minolta A2, A200, A1 (w tej kolejności),
    - używany Fuji S6500, S9600,
    - nowy Sony HX1

    Jeśli coś małego to:
    - Canon A650IS, Canon G9 lub G10,
    - Panasonic LX3

    I tak jak radzą inni:

    1) Nie podniecać się megapixlami, 6MPix w zupełności wystarcza,
    szczególnie w kompaktach i hybrydach z miniaturowymi matrycami.
    2) Nie podniecać się krotnościami zooma, im większy "zoom" tym gorsza
    jakość obiektywu.