-
Data: 2018-07-15 22:20:10
Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-07-15 o 07:36, J.F. pisze:
> Przesuwa, ale jesli jej nie przekroczymy - bedzie zle ?
Będzie dobrze samobójco i przy okazji, być może zabójco :-)
>
> Ja ogolnie tez, ale IMO to jednak musi byc towar drogi, eksluzywny,
> na ktorego nie tylko Jozka stac.
Yu sprawdza się moja teoria: im więcej płacimy za dany produkty, tym
mniejsze ryzyko wtopy. Ale nigdy 100% gwarancji nie zyskamy. Czyli
przekładając na "Józka", skoro go nie stać, to testerem jest grupa osób,
która jeździła na podobnej klasie opon i ma wyrobione zdanie na ich
temat. Więc i opinia jest bardziej wiarygodna.
>> Wystarczy poczytać o oponie, która
>> jest sama z siebie skrajnie do bani. Znajdzie się ktoś, kto da jej 5
>> gwiazdek tylko dlatego, że nie ma odniesienia do lepszych albo ma tak
>> zdezelowane zawieszenie, że nie ma różnicy co założy - zawsze będzie tak
>> samo.
>
> Na pewno, tylko ... on jednak w poslizgi nie wpada.
Bo jeździ do kościoła 30km/h i wk-wia innych.
> O wage mi chodzi. IMO - kiedys auta byly lzejsze.
Bo ja wiem? Hamerykańskie dawne miewały V-pierdylion, gdzie moc 300kM to
cienizna, były wielkości i wyglądu szafy 3-drzwiowej i ważyły sporo
więcej niż zestaw szaf.
>>> Tam jest jakis indeks nosnosci. Zazwyczaj skorelowany z wymiarem,
>>> no i rozmiar opon dopasowany do wagi.
>>
>> Indeks nośności może być różny w tym samym modelu i rozmiarze opony. Np.
>
> Moze, sa dostawczaki.
> I moze to miec znaczenie, jak tak na torze testujesz.
Ja nie jeżdżę dostawczakiem a opon nie badam na torze lecz w codziennym
użytkowaniu. Po cholerę mam kupować zwykłą oponę danego modelu z
przyczepnością B skoro XL, w niewiele wyższej cenie ma A?
>> A to akurat doskonale pamiętam i jeszcze długo będę. Prędkość na
>> obwodnicy rzędu 100km/h była. Zresztą nie ma to żadnego znaczenia. Na
>> tych oponach bujało na boki przy każdej prędkości w zależności od tego
>> jaki ostry był zakręt. Co gorsze występował efekt "przełamania".
>> Jedziesz z jakąś prędkością w zakręcie, skręcisz ciut mocniej, i
>> raptownie auto kładzie się ku zewnętrznej. Efekt był taki jakby w biegu
>> dosiadło się 2 ciężkich pasażerów.
>
> ciekawe.
> Ale moze masz cos z zawieszeniem nie tak ?
Nie "masz" ale "miałeś". Obecne auto zachowuje się zupełnie inaczej na
zakrętach i hamowaniu ze skręconą kierownicą nić wspomniane. Kiedyś
napisałem: w moich autach mogło wiele rzeczy szwankować, ale nigdy
hamulce i zawieszenie. Nawet w gównianych autach o to dbałem.
> 100 km na suchym to nie sa predkosci, przy ktorych jakakolwiek opona
> mialaby klopoty na drodze dostosowanej do 90km/h ...
Sorki, ale to kończy dyskusję. Nie masz porównania. Argument jest mocno
z palca wyssany gdyż droga "dostosowana" do 90 (czyli z ograniczeniem do
90, jak interpretuję) nie oznacza, że na zakręcie na tejże drodze nie
wylecisz w krzaki. Na zakrętach musisz umieć dostować
>>> Hm, a jakie rondo i z jaka predkoscia Ty je przejezdzasz ?
>> Przynajmniej 30tkę mam zawsze. Jak mi się spieszy, to sporo więcej.
>
> I przy 30 takie efekty ?
Ludzie tak miewają - jak napisali na tej grupie. Ja również
doświadczyłem podobnych efektów ale nie chcę rzucać modelami opon bo to
historia i nie pamiętam zwyczajnie. Efekt jest dokładnie taki jak przy
rozwalonej zbieżności. Ludzie się oglądali jakbym drift przy 30tce
trenował. :-D
Zdumiewa mnie, że posiadacz takich opon zupełnie się ich zachowaniem nie
stresuje. Ja pierwsze co, to na kontrolę zbieżności i zawieszenia
pojechałem.
>>> To do przejechania 150 wystarcza mi Debice ?
>>> Bo szybciej raczej nie zamierzam jezdzic po takich zakretach :-)
>>
>> Szybkość to nie jest jedyny wyznacznik niebezpiecznego dla danych opon i
>> auta zakrętu.
>
> Ale widziales - 200 sie da. Byc moze na dobrych oponach.
Rany. Musisz zdecydować co chcesz osiągnąć :-)
Ze swojej strony mogę powiedzieć, że jeśli jakiś zakręt pokonuję z
prędkością 140km/h a dana opona pozwoli mi go pokonać ze 160km/h a inna
180km/h to wezmę tą drugą nie modyfikując swojego stylu jazdy bo być
może raz mi się przytrafi zaskoczenie i lepsza opona mnie uratuje. Nad
czym się tu zastanawiać?
>>> Ale 180 to na autostradzie, czy na zakretach po zwyklej krajowce i
>>> jeszcze miedzy dzikami ?
>> Po autostradzie i czasem na innych też.
>
> I masz jakiekolwiek problemy z oponami ?
Obecnie żadnych. Z kolei z zimowymi mam mega problemy. Po ich założeniu
efekt jest jakbym na łyżwach jeździł. Drastycznie wzrosła droga
hamowania na prostym i wynoszenie na zakrętach również). Tak jak
napisałem - ich wymiana na inne, niby topowe, niczego nie zmieniła.
> Eee, nie warto, i tak sie na predkosciomierz nie patrze :-)
To też inny wątek ... bo jak mam ostrzeżenie z Yanosika, to zerkam
non-stop na prędkościomierz (wystarczy trącić gaz i auto zyskuje
20km/h), pobocza czy rzeczywiście nie stoją (zwykle tak). Aż boje się,
że przejadę pieszego lub wjadę komuś w d...
>> Niczego pewnie nie dostosowywali. Jechali jak umieli. Dostosowanie
>> wyszło przypadkiem.
>
> Zapewne. Jak pisalem - sam nie mam pojecia jak ocenic przed zakretem
> predkosc bezpieczna.
> Ale dobrze im wychodzi :-)
Podobny algorytm sam stosuję choć jestem bardziej świadomym górnych
limitów. Pewnie jest to zgubne w jakimś sensie ale nauczyłem się nie
panikować gdy wejdę w zakręt ciut szybciej niż zwykle bo akurat była
taka sytuacja na drodze. Mniej więcej wyczuwam max ale i tak trzymam
spory zapas. Do kwestia doświadczenia i treningu.
Jest jeszcze inna kwestia - zadbania o hamulce. Zauważyłem, że tył
stracił płaski kształt tarcz. Wymieniłem je na nówki przy zmianie
klocków. Po dotarciu, auto zupełnie inaczej zachowuje się na zakrętach i
hamowaniu jednoczesnym. Zresztą na wprost też muszę z hamulcem uważać bo
lekki nacisk i auto dęba staje mimo ogromnej masy (na letnich - na
zimowych przypuszczam, że zupełnie nie).
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.18 22:26 Marek S
- 16.07.18 03:08 J.F.
- 16.07.18 17:12 Cavallino
- 16.07.18 23:12 Marek S
- 16.07.18 23:17 Marek S
- 17.07.18 12:31 p...@g...com
- 17.07.18 20:29 Cavallino
- 17.07.18 22:46 Marek S
- 17.07.18 22:53 Marek S
- 18.07.18 17:58 Cavallino
- 18.07.18 21:11 Marek S
- 18.07.18 22:54 Cavallino
- 19.07.18 23:42 Marek S
- 20.07.18 17:23 Cavallino
- 20.07.18 20:47 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=