-
Data: 2018-07-14 23:53:24
Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-07-13 o 12:11, J.F. pisze:
> Ale sa kałuze ?
Na torze nie.
> W miescie owszem, ale tu sie 100 nie jezdzi :-)
Na byle jakiej lub łysej oponie to i 50 w kałuży przysporzy wrażeń.
> Ale jak kolein nie ma i kałuz nie ma ... ponizej granicy aquaplaningu
> grubosc bieznika istotna ?
Granica aquaplaningu przesuwa się w zależności od modelu opony i stopnia
jej zużycia.
> Ale ja tylko o tym, ze jak Jozek dostanie premie czy 500+ i kupi sobie
> wreszcie wymarzone nowe opory marki
> Kormoran, to bedzie nimi tak zachwycony, ze klapek na oczach dostanie ?
Niestety obserwuję takie zjawisko. Wystarczy poczytać o oponie, która
jest sama z siebie skrajnie do bani. Znajdzie się ktoś, kto da jej 5
gwiazdek tylko dlatego, że nie ma odniesienia do lepszych albo ma tak
zdezelowane zawieszenie, że nie ma różnicy co założy - zawsze będzie tak
samo.
> Za to IMO - moze sie okazac ze zaplaciles 500 zl za przecietna jakosc,
> która mozna bylo dostac za 200zl :-)
Tak popłynąłem na jakimś letnim modelu Michelin. Kupiłem topową, która
okazała się być do bani. Zresztą parę osób tu na forum o tym pisało.
>> Wiele zależy od wagi auta, jak zauważyłem i co podkreślałem.
>
> Ok, moje byly srednie, a z uwagi na wiek auta, to moze nawet lekkosrednie..
Wiek auta nie gra roli. Jeśli ma zadbane zawieszenie, to będzie jeździć
jak nówka.
> Tam jest jakis indeks nosnosci. Zazwyczaj skorelowany z wymiarem,
> no i rozmiar opon dopasowany do wagi.
Indeks nośności może być różny w tym samym modelu i rozmiarze opony. Np.
ja kupiłem swoje Sport RT Max w wersji XL (nośność) choć wcale tego nie
potrzebuję. Okazało się bowiem, że ta sama opona ale w wersji XL ma inne
właściwości. Nie pamiętam już czy chodziło o przyczepność czy o hałas.
>> Nigdy na gorszych nie przytrafiło mi się jeździć. Aut przy
>> konieczności odbicia w jakąś stronę tańczyło jak na lodzie po suchym
>> asfalcie.
>
> No i znow jestem ciekaw Twoich predkosci :-)
A to akurat doskonale pamiętam i jeszcze długo będę. Prędkość na
obwodnicy rzędu 100km/h była. Zresztą nie ma to żadnego znaczenia. Na
tych oponach bujało na boki przy każdej prędkości w zależności od tego
jaki ostry był zakręt. Co gorsze występował efekt "przełamania".
Jedziesz z jakąś prędkością w zakręcie, skręcisz ciut mocniej, i
raptownie auto kładzie się ku zewnętrznej. Efekt był taki jakby w biegu
dosiadło się 2 ciężkich pasażerów.
> Hm, a jakie rondo i z jaka predkoscia Ty je przejezdzasz ?
Przynajmniej 30tkę mam zawsze. Jak mi się spieszy, to sporo więcej.
> IMO - posiadacz dowodzi, ze daje sie jezdzic :-)
> Moje auto kwiczy natomiast na niektorych parkingach.
To normalne w wielu autach gdy różnicówka stawia opór przy mocnym
skręcie. W prawie każdym poprzednim to obserwowałem. W bieżącym tak nie
mam ale tu napęd jest 4x4 więc to też może mieć znaczenie.
> To do przejechania 150 wystarcza mi Debice ?
> Bo szybciej raczej nie zamierzam jezdzic po takich zakretach :-)
Szybkość to nie jest jedyny wyznacznik niebezpiecznego dla danych opon i
auta zakrętu.
>> Przyznam Ci się, że od czasu kiedy posiadam lepsze auto i dopasowane
>> opony, to jeżdżę z prędkościami, które w poprzednim aucie
>> spowodowałyby na 100% katastrofę. Trudno mi dywagować ile czynników na
>> to wpływa bo ekspertem nie jestem. Piszę o tym jako zwyczajny użytkownik.
>
> Silnik robi swoje, ale ja tez lubie zap* :-)
Silnik ma niewiele do rzeczy. Małe auto z małym silnikiem może być
szybsze. Chodzi o coś innego, np. zakręt na obwodnicy, którym śmigam
codziennie, pozwalał się pokonać w jakimś poprzednim aucie max 90tką.
Silnik w nim miałem taki, który pozwalał rozwinąć 90tkę :-) Ciut
szybciej i robiło się niebezpiecznie. W obecnym, 600kg cięższym, bez
kłopotu 140 daje się i pewnie dałoby się sporo więcej. Zupełnie inna
trakcja auta. W dodatku sportowe zawieszenie też wpływa korzystnie.
> Ale 180 to na autostradzie, czy na zakretach po zwyklej krajowce i
> jeszcze miedzy dzikami ?
Po autostradzie i czasem na innych też.
> Predkosc z GPS czy z licznika ?
> Licznik czesto zawyza, u mnie sporo, wskazowka blisko 180, a na
> nawigacji 162 ...
Wow, aż tyle? U mnie jest różnica 5km/h i co ciekawe - jest mniej więcej
stała.
A czy nie możesz podjechać do jakiegoś elektronika by Ci współczynnik
poprawił? Z tego, co się orientuję, to taka opcja jest powszechna w
zegarach.
>>>> Ustaw się w górnej półce prędkości i wtedy porównuj.
>>> Znaczy sie 99.999% kierowcow potrafi dostosowac predkosc do warunkow :-)
>> Aż tak bym nie szarżował z opiniami.
>
> Czysta statystyka. Skoro zakrety nie sa pelne rozbitych aut, to kierowcy
> dobrze dostosowali predkosc :-)
Niczego pewnie nie dostosowywali. Jechali jak umieli. Dostosowanie
wyszło przypadkiem.
>> Połowa kierowców nie panuje nad autem przy ruszaniu. Przynajmniej w
>> 3mieście :-D
>
> Piszcza oponami ?
Piszczą klaksonami aby wreszcie ktoś ruszył na zielonym.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.18 07:36 J.F.
- 15.07.18 08:19 Cavallino
- 15.07.18 22:20 Marek S
- 15.07.18 22:26 Marek S
- 16.07.18 03:08 J.F.
- 16.07.18 17:12 Cavallino
- 16.07.18 23:12 Marek S
- 16.07.18 23:17 Marek S
- 17.07.18 12:31 p...@g...com
- 17.07.18 20:29 Cavallino
- 17.07.18 22:46 Marek S
- 17.07.18 22:53 Marek S
- 18.07.18 17:58 Cavallino
- 18.07.18 21:11 Marek S
- 18.07.18 22:54 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=