-
Data: 2018-07-15 07:36:16
Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 14 Jul 2018 23:53:24 +0200, Marek S napisał(a):
> W dniu 2018-07-13 o 12:11, J.F. pisze:
>> Ale sa kałuze ?
> Na torze nie.
>> W miescie owszem, ale tu sie 100 nie jezdzi :-)
> Na byle jakiej lub łysej oponie to i 50 w kałuży przysporzy wrażeń.
>> Ale jak kolein nie ma i kałuz nie ma ... ponizej granicy aquaplaningu
>> grubosc bieznika istotna ?
> Granica aquaplaningu przesuwa się w zależności od modelu opony i stopnia
> jej zużycia.
Przesuwa, ale jesli jej nie przekroczymy - bedzie zle ?
>> Ale ja tylko o tym, ze jak Jozek dostanie premie czy 500+ i kupi sobie
>> wreszcie wymarzone nowe opory marki
>> Kormoran, to bedzie nimi tak zachwycony, ze klapek na oczach dostanie ?
>
> Niestety obserwuję takie zjawisko.
Ja ogolnie tez, ale IMO to jednak musi byc towar drogi, eksluzywny,
na ktorego nie tylko Jozka stac.
> Wystarczy poczytać o oponie, która
> jest sama z siebie skrajnie do bani. Znajdzie się ktoś, kto da jej 5
> gwiazdek tylko dlatego, że nie ma odniesienia do lepszych albo ma tak
> zdezelowane zawieszenie, że nie ma różnicy co założy - zawsze będzie tak
> samo.
Na pewno, tylko ... on jednak w poslizgi nie wpada.
>>> Wiele zależy od wagi auta, jak zauważyłem i co podkreślałem.
>> Ok, moje byly srednie, a z uwagi na wiek auta, to moze nawet lekkosrednie..
> Wiek auta nie gra roli. Jeśli ma zadbane zawieszenie, to będzie jeździć
> jak nówka.
O wage mi chodzi. IMO - kiedys auta byly lzejsze.
>> Tam jest jakis indeks nosnosci. Zazwyczaj skorelowany z wymiarem,
>> no i rozmiar opon dopasowany do wagi.
>
> Indeks nośności może być różny w tym samym modelu i rozmiarze opony. Np.
Moze, sa dostawczaki.
I moze to miec znaczenie, jak tak na torze testujesz.
Tym niemniej ten wybor nie jest az taki wielki.
>>> Nigdy na gorszych nie przytrafiło mi się jeździć. Aut przy
>>> konieczności odbicia w jakąś stronę tańczyło jak na lodzie po suchym
>>> asfalcie.
>>
>> No i znow jestem ciekaw Twoich predkosci :-)
>
> A to akurat doskonale pamiętam i jeszcze długo będę. Prędkość na
> obwodnicy rzędu 100km/h była. Zresztą nie ma to żadnego znaczenia. Na
> tych oponach bujało na boki przy każdej prędkości w zależności od tego
> jaki ostry był zakręt. Co gorsze występował efekt "przełamania".
> Jedziesz z jakąś prędkością w zakręcie, skręcisz ciut mocniej, i
> raptownie auto kładzie się ku zewnętrznej. Efekt był taki jakby w biegu
> dosiadło się 2 ciężkich pasażerów.
ciekawe.
Ale moze masz cos z zawieszeniem nie tak ?
100 km na suchym to nie sa predkosci, przy ktorych jakakolwiek opona
mialaby klopoty na drodze dostosowanej do 90km/h ...
>> Hm, a jakie rondo i z jaka predkoscia Ty je przejezdzasz ?
> Przynajmniej 30tkę mam zawsze. Jak mi się spieszy, to sporo więcej.
I przy 30 takie efekty ?
>> To do przejechania 150 wystarcza mi Debice ?
>> Bo szybciej raczej nie zamierzam jezdzic po takich zakretach :-)
>
> Szybkość to nie jest jedyny wyznacznik niebezpiecznego dla danych opon i
> auta zakrętu.
Ale widziales - 200 sie da. Byc moze na dobrych oponach.
>> Ale 180 to na autostradzie, czy na zakretach po zwyklej krajowce i
>> jeszcze miedzy dzikami ?
> Po autostradzie i czasem na innych też.
I masz jakiekolwiek problemy z oponami ?
>> Predkosc z GPS czy z licznika ?
>> Licznik czesto zawyza, u mnie sporo, wskazowka blisko 180, a na
>> nawigacji 162 ...
>
> Wow, aż tyle?
Ciut mniej - jak pisze "blisko"
>U mnie jest różnica 5km/h i co ciekawe - jest mniej więcej stała.
> A czy nie możesz podjechać do jakiegoś elektronika by Ci współczynnik
> poprawił? Z tego, co się orientuję, to taka opcja jest powszechna w
> zegarach.
Eee, nie warto, i tak sie na predkosciomierz nie patrze :-)
>>>>> Ustaw się w górnej półce prędkości i wtedy porównuj.
>>>> Znaczy sie 99.999% kierowcow potrafi dostosowac predkosc do warunkow :-)
>>> Aż tak bym nie szarżował z opiniami.
>>
>> Czysta statystyka. Skoro zakrety nie sa pelne rozbitych aut, to kierowcy
>> dobrze dostosowali predkosc :-)
>
> Niczego pewnie nie dostosowywali. Jechali jak umieli. Dostosowanie
> wyszło przypadkiem.
Zapewne. Jak pisalem - sam nie mam pojecia jak ocenic przed zakretem
predkosc bezpieczna.
Ale dobrze im wychodzi :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.18 08:19 Cavallino
- 15.07.18 22:20 Marek S
- 15.07.18 22:26 Marek S
- 16.07.18 03:08 J.F.
- 16.07.18 17:12 Cavallino
- 16.07.18 23:12 Marek S
- 16.07.18 23:17 Marek S
- 17.07.18 12:31 p...@g...com
- 17.07.18 20:29 Cavallino
- 17.07.18 22:46 Marek S
- 17.07.18 22:53 Marek S
- 18.07.18 17:58 Cavallino
- 18.07.18 21:11 Marek S
- 18.07.18 22:54 Cavallino
- 19.07.18 23:42 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=