-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Date: Sat, 14 Jul 2018 23:53:24 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 131
Message-ID: <pidrco$ua8$1@node1.news.atman.pl>
References: <phe9vh$oqk$1@node2.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<phg107$bk7$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<phgosj$gt0$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<phintt$ric$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<phisdh$vno$1@node2.news.atman.pl>
<5b3cff96$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
<phj1d0$o1g$1@node1.news.atman.pl>
<5b3d0e77$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
<phj83h$ut3$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<phm3p3$pq0$1@node1.news.atman.pl>
<168crkn4dzbxa.1ij7m7el85xwe$.dlg@40tude.net>
<phok7e$8h8$1@node1.news.atman.pl>
<5b43481b$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
<pi8l7p$vpp$1@node1.news.atman.pl>
<5b487ada$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1531605208 31048 89.69.207.111 (14 Jul 2018 21:53:28
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Jul 2018 21:53:28 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <5b487ada$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635775
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-07-13 o 12:11, J.F. pisze:
> Ale sa kałuze ?
Na torze nie.
> W miescie owszem, ale tu sie 100 nie jezdzi :-)
Na byle jakiej lub łysej oponie to i 50 w kałuży przysporzy wrażeń.
> Ale jak kolein nie ma i kałuz nie ma ... ponizej granicy aquaplaningu
> grubosc bieznika istotna ?
Granica aquaplaningu przesuwa się w zależności od modelu opony i stopnia
jej zużycia.
> Ale ja tylko o tym, ze jak Jozek dostanie premie czy 500+ i kupi sobie
> wreszcie wymarzone nowe opory marki
> Kormoran, to bedzie nimi tak zachwycony, ze klapek na oczach dostanie ?
Niestety obserwuję takie zjawisko. Wystarczy poczytać o oponie, która
jest sama z siebie skrajnie do bani. Znajdzie się ktoś, kto da jej 5
gwiazdek tylko dlatego, że nie ma odniesienia do lepszych albo ma tak
zdezelowane zawieszenie, że nie ma różnicy co założy - zawsze będzie tak
samo.
> Za to IMO - moze sie okazac ze zaplaciles 500 zl za przecietna jakosc,
> która mozna bylo dostac za 200zl :-)
Tak popłynąłem na jakimś letnim modelu Michelin. Kupiłem topową, która
okazała się być do bani. Zresztą parę osób tu na forum o tym pisało.
>> Wiele zależy od wagi auta, jak zauważyłem i co podkreślałem.
>
> Ok, moje byly srednie, a z uwagi na wiek auta, to moze nawet lekkosrednie..
Wiek auta nie gra roli. Jeśli ma zadbane zawieszenie, to będzie jeździć
jak nówka.
> Tam jest jakis indeks nosnosci. Zazwyczaj skorelowany z wymiarem,
> no i rozmiar opon dopasowany do wagi.
Indeks nośności może być różny w tym samym modelu i rozmiarze opony. Np.
ja kupiłem swoje Sport RT Max w wersji XL (nośność) choć wcale tego nie
potrzebuję. Okazało się bowiem, że ta sama opona ale w wersji XL ma inne
właściwości. Nie pamiętam już czy chodziło o przyczepność czy o hałas.
>> Nigdy na gorszych nie przytrafiło mi się jeździć. Aut przy
>> konieczności odbicia w jakąś stronę tańczyło jak na lodzie po suchym
>> asfalcie.
>
> No i znow jestem ciekaw Twoich predkosci :-)
A to akurat doskonale pamiętam i jeszcze długo będę. Prędkość na
obwodnicy rzędu 100km/h była. Zresztą nie ma to żadnego znaczenia. Na
tych oponach bujało na boki przy każdej prędkości w zależności od tego
jaki ostry był zakręt. Co gorsze występował efekt "przełamania".
Jedziesz z jakąś prędkością w zakręcie, skręcisz ciut mocniej, i
raptownie auto kładzie się ku zewnętrznej. Efekt był taki jakby w biegu
dosiadło się 2 ciężkich pasażerów.
> Hm, a jakie rondo i z jaka predkoscia Ty je przejezdzasz ?
Przynajmniej 30tkę mam zawsze. Jak mi się spieszy, to sporo więcej.
> IMO - posiadacz dowodzi, ze daje sie jezdzic :-)
> Moje auto kwiczy natomiast na niektorych parkingach.
To normalne w wielu autach gdy różnicówka stawia opór przy mocnym
skręcie. W prawie każdym poprzednim to obserwowałem. W bieżącym tak nie
mam ale tu napęd jest 4x4 więc to też może mieć znaczenie.
> To do przejechania 150 wystarcza mi Debice ?
> Bo szybciej raczej nie zamierzam jezdzic po takich zakretach :-)
Szybkość to nie jest jedyny wyznacznik niebezpiecznego dla danych opon i
auta zakrętu.
>> Przyznam Ci się, że od czasu kiedy posiadam lepsze auto i dopasowane
>> opony, to jeżdżę z prędkościami, które w poprzednim aucie
>> spowodowałyby na 100% katastrofę. Trudno mi dywagować ile czynników na
>> to wpływa bo ekspertem nie jestem. Piszę o tym jako zwyczajny użytkownik.
>
> Silnik robi swoje, ale ja tez lubie zap* :-)
Silnik ma niewiele do rzeczy. Małe auto z małym silnikiem może być
szybsze. Chodzi o coś innego, np. zakręt na obwodnicy, którym śmigam
codziennie, pozwalał się pokonać w jakimś poprzednim aucie max 90tką.
Silnik w nim miałem taki, który pozwalał rozwinąć 90tkę :-) Ciut
szybciej i robiło się niebezpiecznie. W obecnym, 600kg cięższym, bez
kłopotu 140 daje się i pewnie dałoby się sporo więcej. Zupełnie inna
trakcja auta. W dodatku sportowe zawieszenie też wpływa korzystnie.
> Ale 180 to na autostradzie, czy na zakretach po zwyklej krajowce i
> jeszcze miedzy dzikami ?
Po autostradzie i czasem na innych też.
> Predkosc z GPS czy z licznika ?
> Licznik czesto zawyza, u mnie sporo, wskazowka blisko 180, a na
> nawigacji 162 ...
Wow, aż tyle? U mnie jest różnica 5km/h i co ciekawe - jest mniej więcej
stała.
A czy nie możesz podjechać do jakiegoś elektronika by Ci współczynnik
poprawił? Z tego, co się orientuję, to taka opcja jest powszechna w
zegarach.
>>>> Ustaw się w górnej półce prędkości i wtedy porównuj.
>>> Znaczy sie 99.999% kierowcow potrafi dostosowac predkosc do warunkow :-)
>> Aż tak bym nie szarżował z opiniami.
>
> Czysta statystyka. Skoro zakrety nie sa pelne rozbitych aut, to kierowcy
> dobrze dostosowali predkosc :-)
Niczego pewnie nie dostosowywali. Jechali jak umieli. Dostosowanie
wyszło przypadkiem.
>> Połowa kierowców nie panuje nad autem przy ruszaniu. Przynajmniej w
>> 3mieście :-D
>
> Piszcza oponami ?
Piszczą klaksonami aby wreszcie ktoś ruszył na zielonym.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.18 07:36 J.F.
- 15.07.18 08:19 Cavallino
- 15.07.18 22:20 Marek S
- 15.07.18 22:26 Marek S
- 16.07.18 03:08 J.F.
- 16.07.18 17:12 Cavallino
- 16.07.18 23:12 Marek S
- 16.07.18 23:17 Marek S
- 17.07.18 12:31 p...@g...com
- 17.07.18 20:29 Cavallino
- 17.07.18 22:46 Marek S
- 17.07.18 22:53 Marek S
- 18.07.18 17:58 Cavallino
- 18.07.18 21:11 Marek S
- 18.07.18 22:54 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=