eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPowód, dla którego warto zadbać o oponyRe: Powód, dla którego warto zadbać o opony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder.erje.net!2.eu.feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.
    giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.ne
    ws.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <phe9vh$oqk$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <phg107$bk7$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <phgosj$gt0$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <phintt$ric$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <phisdh$vno$1@node2.news.atman.pl>
    <5b3cff96$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
    <phj1d0$o1g$1@node1.news.atman.pl>
    <5b3d0e77$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
    <phj83h$ut3$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <phm3p3$pq0$1@node1.news.atman.pl>
    <168crkn4dzbxa.1ij7m7el85xwe$.dlg@40tude.net>
    <phok7e$8h8$1@node1.news.atman.pl>
    <5b43481b$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
    <pi8l7p$vpp$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <pi8l7p$vpp$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Date: Fri, 13 Jul 2018 12:11:21 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 134
    Message-ID: <5b487ada$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.122.188
    X-Trace: 1531476698 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 618 83.26.122.188:52128
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635688
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pi8l7p$vpp$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-07-09 o 13:33, J.F. pisze:
    >> Zazwyczaj tej wody nie jest tak duzo, zeby aquplannig dokuczal,
    >> wiec mozna nie zmieniac opon, byleby w ulewne godziny zwolnic ...
    >> tylko do ilu zwolnic :-)

    >Hmmm... szczerze mówiąc tu się nie zgodzę. Na kałużach są gigantyczne
    >różnice dla różnych opon.

    Ale sa kałuze ?

    W miescie owszem, ale tu sie 100 nie jezdzi :-)

    Na pozostalych drogach ... w koleinach jak najbardziej, trzeba uwazac.
    Zima potrojnie, bo moze zamarznac.

    Ale jak kolein nie ma i kałuz nie ma ... ponizej granicy aquaplaningu
    grubosc bieznika istotna ?

    >>>> Myslisz, ze przy popularnych modelach, za popularna cene, tez tak
    >>>> bedzie ?
    >>> Jasne! A dlaczego nie?
    >> No bo tak sie glupio wydaje, ze opony marki Kormoran, to nie
    >> powinien byc szczyt marzen :-)

    >Ale gdy kupisz inne w podobnej cenie, to może okazać się niebo a
    >ziemia.

    Ale ja tylko o tym, ze jak Jozek dostanie premie czy 500+ i kupi sobie
    wreszcie wymarzone nowe opory marki
    Kormoran, to bedzie nimi tak zachwycony, ze klapek na oczach dostanie
    ?

    >W tych topowych jest podobnie a różnica polega na tym, że maleje
    >szansa na zakup bubla, ale nigdy zerowa nie będzie.

    Za to IMO - moze sie okazac ze zaplaciles 500 zl za przecietna jakosc,
    która mozna bylo dostac za 200zl :-)

    >>> Zawsze jest tak, że jakiś klient będzie budował ołtarzyk dla opon
    >>> za 800zł a inny dla opon za 4k. Zależy od zasobności portfela.
    >
    >> Ale moze obiektywnie pisze - kupilem opony za 150 zl, i sie okazuja
    >> calkiem dobre.
    >> Ja tak swego czasu Dayton chwalilem.
    >> Oraz Debice Navigator - choc tu musze bardziej pocwiczyc jazde na
    >> sniegu

    >Wiele zależy od wagi auta, jak zauważyłem i co podkreślałem.

    Ok, moje byly srednie, a z uwagi na wiek auta, to moze nawet
    lekkosrednie..

    > Dokładnie ta sama opona w lżejszym aucie może być przeciętną.

    Tam jest jakis indeks nosnosci. Zazwyczaj skorelowany z wymiarem,
    no i rozmiar opon dopasowany do wagi.

    >Aczkolwiek z Dębicy wyleczyłem się skutecznie. Miałem jej parę modeli
    >ale nawet w kiepskim aucie poczułem różnicę przechodząc na Good
    >Yearki jakieś tam gdy trochę kasy wpadło. Największa wtopa to model
    >Frigo. Nigdy na gorszych nie przytrafiło mi się jeździć. Aut przy
    >konieczności odbicia w jakąś stronę tańczyło jak na lodzie po suchym
    >asfalcie.

    No i znow jestem ciekaw Twoich predkosci :-)

    Na Frigo nigdy nie jedzilem, ale cenie, odkad zobaczylem w akcji na
    sniegu.
    A na suchym asfalcie, ani na mokrym ... kolega nie wylecial.

    >> Ale tu nie chodzi o pojebow, tylko o to, ze oni jakos daja rade
    >> pojechac 200 po zwyklej drodze krajowej, i to nawet bym ocenil, ze
    >> z zakretami ciut bardziej ostrzejszymi niz srednia. Ale moze to
    >> tylko wrazenie optyczne.

    >Chodzi o równanie: auto + opona. Jeśli w jakimś opony kwiczą przy
    >30km/h na rondzie, to nie da się jeździć wbrew temu co wyznawca
    >(posiadacz) tego zestawu twierdzi.

    Hm, a jakie rondo i z jaka predkoscia Ty je przejezdzasz ?
    IMO - posiadacz dowodzi, ze daje sie jezdzic :-)
    Moje auto kwiczy natomiast na niektorych parkingach.

    Tym niemniej mamy na filmie radiowoz, przyjmijmy ze na jakis oponach
    powyzej sredniej,
    mamy skradzione auto ... no, nie mozemy wykluczyc, ze na oponach z
    gornej polki.
    I one te kreta droga jada sobie 200+.

    To do przejechania 150 wystarcza mi Debice ?
    Bo szybciej raczej nie zamierzam jezdzic po takich zakretach :-)

    >Przyznam Ci się, że od czasu kiedy posiadam lepsze auto i dopasowane
    >opony, to jeżdżę z prędkościami, które w poprzednim aucie
    >spowodowałyby na 100% katastrofę. Trudno mi dywagować ile czynników
    >na to wpływa bo ekspertem nie jestem. Piszę o tym jako zwyczajny
    >użytkownik.

    Silnik robi swoje, ale ja tez lubie zap* :-)
    I opony mi jakos nie przeszkadzaja, choc byc moze jezdze duzo wolniej
    niz Ty :-)

    >> Wiec jesli 180, to istotnie nie mam dalszych pytan, ale cos pisales
    >> o 100 :-)
    >Ta wyższa, to u mnie optymalna w bieżącym aucie. W poprzednim, może
    >ze 100-120km/h w podobnych warunkach.

    Ale 180 to na autostradzie, czy na zakretach po zwyklej krajowce i
    jeszcze miedzy dzikami ?
    Predkosc z GPS czy z licznika ?
    Licznik czesto zawyza, u mnie sporo, wskazowka blisko 180, a na
    nawigacji 162 ...

    >>> Ustaw się w górnej półce prędkości i wtedy porównuj.
    >> Znaczy sie 99.999% kierowcow potrafi dostosowac predkosc do
    >> warunkow :-)
    >Aż tak bym nie szarżował z opiniami.

    Czysta statystyka. Skoro zakrety nie sa pelne rozbitych aut, to
    kierowcy dobrze dostosowali predkosc :-)

    >Połowa kierowców nie panuje nad autem przy ruszaniu. Przynajmniej w
    >3mieście :-D

    Piszcza oponami ?
    Dziwne, przy tych naszych europejskich econoboxach zazwyczaj nie ma
    czym zapiszczec :-)


    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: