-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Date: Wed, 4 Jul 2018 19:50:17 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 62
Message-ID: <phj1d0$o1g$1@node1.news.atman.pl>
References: <phe9vh$oqk$1@node2.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<phg107$bk7$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<phgosj$gt0$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<phintt$ric$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<phisdh$vno$1@node2.news.atman.pl>
<5b3cff96$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1530726624 24624 89.69.207.111 (4 Jul 2018 17:50:24 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Jul 2018 17:50:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
In-Reply-To: <5b3cff96$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635250
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-07-04 o 19:10, J.F. pisze:
>
> I beda tylko drogie, ale dobre ?
Jak już parę razy powtarzałem: im droższy model tym ryzyko kupienia
bubla mniejsze. Jednakże najdroższy model nie zagwarantuje dobrej
jakości. Zawsze więc przed zakupem warto poczytać opinie użytkowników,
którzy eksploatują opony inaczej niż do kościoła i z powrotem do domu.
> Doswiadczyles kiedys niedostatkow takiej sredniej nówki ?
Pisałem przecież, że tak.
> IMO - na suchym asfalcie to kazda dobra ...
Szczerze? Rzadko kiedy. A najlepiej widać to na torze i wynoszeniu z
zakrętów. Droga hamowania niewiele mówi bo odnoszę wrażenie, że
producenci głównie na to nacisk kładą ignorując obciążenia boczne.
Typowym mankamentem średniej opony jest zmiana powierzchni styku z
asfaltem przy obciążeniach bocznych.
> Owszem, czasem moze tych 10m zabraknac ... ale czy nie trzeba bylo
> zachowac 30m wiekszego odstepu ?
Odpowiem nie wprost - po zmianie letnich na zimowe tak właśnie mam.
Odstęp muszę trzymać 2-3x większy. Zakręty jak dziadek pokonuję. Też
przypomnę: im cięższe auto tym drastyczniejsze różnice. Przy autach o
wadze 1200kg nie dostrzegałem aż takich różnic. Przy prawie 2-tonowych
te różnice są ogromne.
> I chodzilo o hamowanie, czy trzymanie w zakretach ?
W zasadzie tylko zakręty. Hamowanie relatywnie niewielkie różnice daje
między oponami. 5m w tą czy w tą to dużo i nie dużo. Ale +10km/h przy
kiepskiej lub +40km/h przy dobrej na zakrętach robi istotną różnicę.
> Ale ... jesli doswiadczyles dopiero na torze, to czy jest roznica na
> zwyklej drodze ?
Na torze nauczyłem się rozróżniać jakość opon, która jest zaskakująco
duża. Zwykła droga nie różni się zbytnio od toru przecież. Może asfalt
jest bardziej chropowaty / wyślizgany na zwykłej ale proporcje doznań
będą zachowane.
Na torze masz też dodatkowy atut: świetnie można przetestować działanie
systemów kontroli trakcji. Dla mnie to było odkrywcze bom zwykły zjadacz
chleba a nie rajdowiec. Okazuje się, że one same z siebie nie działają
lecz wymagają współpracy z kierowcą. Zupełnie inaczej trzeba prowadzić
auto z włączonym i wyłączonym systemem.
> Tak z praktyki ... chyba najgorsze sa zjazdy z autostrad - promien
> zakretu niezbyt duzy (zeby nie powiedziec maly), a kto by tam
> przestrzegal tych 60 czy ile ustawili ...
> ale jeszcze gorsze to sa na mokro ..
Taaaa... to prawda. Ale to kwestia nawyków kierowcy i znajomości sprzętu
jaki prowadzi. Napęd na tył w takich przypadkach potrafi dostarczyć
wrażeń:-)
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.18 19:50 Marek S
- 04.07.18 20:06 Marek S
- 04.07.18 20:10 Marek S
- 04.07.18 20:14 J.F.
- 04.07.18 20:16 Cavallino
- 04.07.18 20:42 Marek S
- 04.07.18 21:44 Marek S
- 05.07.18 09:50 J.F.
- 05.07.18 17:06 kk
- 05.07.18 17:19 Cavallino
- 05.07.18 19:10 s...@g...com
- 05.07.18 23:49 Marek S
- 05.07.18 23:50 Marek S
- 06.07.18 06:06 J.F.
- 06.07.18 11:35 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=