-
Data: 2018-07-04 20:14:13
Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:phj1d0$o1g$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2018-07-04 o 19:10, J.F. pisze:
>> I beda tylko drogie, ale dobre ?
>Jak już parę razy powtarzałem: im droższy model tym ryzyko kupienia
>bubla mniejsze.
Nie jestem zwolennikiem tej zasady.
Bo ... cene podniesc najlatwiej :-(
Ale maja byc "najlepsze" i nowe ?
Nie jakies tam "srednio zuzyte, ale z wyzszej polki" ?
>Jednakże najdroższy model nie zagwarantuje dobrej jakości. Zawsze
>więc przed zakupem warto poczytać opinie użytkowników, którzy
>eksploatują opony inaczej niż do kościoła i z powrotem do domu.
>> Doswiadczyles kiedys niedostatkow takiej sredniej nówki ?
>Pisałem przecież, że tak.
To jakos nie trafilem ... chyba ze na torze ..
>> IMO - na suchym asfalcie to kazda dobra ...
>Szczerze? Rzadko kiedy. A najlepiej widać to na torze i wynoszeniu z
>zakrętów.
A jezdzisz potem po drodze publicznej z takimi predkosciami ?
IMO - na suchej drodze to mnie jeszcze opony nie zawiodly, ale moze
nie jezdze az tak szybko.
A wydaje mi sie, ze szybciej niz inni :)
>> Owszem, czasem moze tych 10m zabraknac ... ale czy nie trzeba bylo
>> zachowac 30m wiekszego odstepu ?
>Odpowiem nie wprost - po zmianie letnich na zimowe tak właśnie mam.
>Odstęp muszę trzymać 2-3x większy.
No wiesz, wychodze z zalozenia ze przy 100km/h to droga hamowania jest
40-50m, wiec wypadaloby trzymac z 70m odstepu, zeby sie nie okazalo,
ze i najlepsza opona zawiodla.
>Zakręty jak dziadek pokonuję. Też przypomnę: im cięższe auto tym
>drastyczniejsze różnice. Przy autach o wadze 1200kg nie dostrzegałem
>aż takich różnic. Przy prawie 2-tonowych te różnice są ogromne.
Moze cos tam jest w tych oponach, ze przy wiekszych obciazeniach
roznice sie bardziej objawiaja, mimo wiekszej nosnosci.
A moze po prostu letnie miales z gatunku "P zero" ?
>> I chodzilo o hamowanie, czy trzymanie w zakretach ?
>W zasadzie tylko zakręty.
Prawde mowiac, to nie mam pojecia jak dostowac predkosc do zakretu.
Intuicyjnie mi to jakos wychodzi, piruetow na suchym nie zaliczylem,
ale to taka jazda w ciemno.
Trzeba by sie udac na tor, albo na jakas droge szkoleniowa ...
> Hamowanie relatywnie niewielkie różnice daje między oponami. 5m w tą
> czy w tą to dużo i nie dużo. Ale +10km/h przy kiepskiej lub +40km/h
> przy dobrej na zakrętach robi istotną różnicę.
A ten film to z gatunku takich, ze raczej nagle hamowanie moze byc
potrzebne, niz szybki zakret.
Chyba ze masz na mysli szybkie omijanie dzika ... zeby sie wpakowac w
drugiego ...
>> Ale ... jesli doswiadczyles dopiero na torze, to czy jest roznica
>> na zwyklej drodze ?
>Na torze nauczyłem się rozróżniać jakość opon, która jest zaskakująco
>duża. Zwykła droga nie różni się zbytnio od toru przecież.
Ludzie jakos masowo z zakretow na tej zwyklej drodze nie wypadaja.
Wiec moze sie rozni, a moze nie jezdza az tak szybko ...
>Na torze masz też dodatkowy atut: świetnie można przetestować
>działanie systemów kontroli trakcji. Dla mnie to było odkrywcze bom
>zwykły zjadacz chleba a nie rajdowiec. Okazuje się, że one same z
>siebie nie działają lecz wymagają współpracy z kierowcą. Zupełnie
>inaczej trzeba prowadzić auto z włączonym i wyłączonym systemem.
A to raczej drugi etap, bo w pierwszym to jedziesz za szybko, a one
pomagaja ... a na przyszlosc to raczej zwolnic :-)
>> Tak z praktyki ... chyba najgorsze sa zjazdy z autostrad - promien
>> zakretu niezbyt duzy (zeby nie powiedziec maly), a kto by tam
>> przestrzegal tych 60 czy ile ustawili ...
>> ale jeszcze gorsze to sa na mokro ..
>Taaaa... to prawda. Ale to kwestia nawyków kierowcy i znajomości
>sprzętu jaki prowadzi. Napęd na tył w takich przypadkach potrafi
>dostarczyć wrażeń:-)
Ale to chyba w polaczeniu z duzym silnikiem, bo maly to niewiele
zmieni :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.07.18 20:16 Cavallino
- 04.07.18 20:42 Marek S
- 04.07.18 21:44 Marek S
- 05.07.18 09:50 J.F.
- 05.07.18 17:06 kk
- 05.07.18 17:19 Cavallino
- 05.07.18 19:10 s...@g...com
- 05.07.18 23:49 Marek S
- 05.07.18 23:50 Marek S
- 06.07.18 06:06 J.F.
- 06.07.18 11:35 Adam Wysocki
- 06.07.18 19:13 Kviat
- 06.07.18 19:37 s...@g...com
- 06.07.18 19:46 Kviat
- 06.07.18 19:51 Kviat
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg