eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPowód, dla którego warto zadbać o oponyRe: Powód, dla którego warto zadbać o opony
  • Data: 2018-07-04 20:14:13
    Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:phj1d0$o1g$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-07-04 o 19:10, J.F. pisze:
    >> I beda tylko drogie, ale dobre ?

    >Jak już parę razy powtarzałem: im droższy model tym ryzyko kupienia
    >bubla mniejsze.

    Nie jestem zwolennikiem tej zasady.
    Bo ... cene podniesc najlatwiej :-(

    Ale maja byc "najlepsze" i nowe ?
    Nie jakies tam "srednio zuzyte, ale z wyzszej polki" ?

    >Jednakże najdroższy model nie zagwarantuje dobrej jakości. Zawsze
    >więc przed zakupem warto poczytać opinie użytkowników, którzy
    >eksploatują opony inaczej niż do kościoła i z powrotem do domu.

    >> Doswiadczyles kiedys niedostatkow takiej sredniej nówki ?
    >Pisałem przecież, że tak.

    To jakos nie trafilem ... chyba ze na torze ..

    >> IMO - na suchym asfalcie to kazda dobra ...
    >Szczerze? Rzadko kiedy. A najlepiej widać to na torze i wynoszeniu z
    >zakrętów.

    A jezdzisz potem po drodze publicznej z takimi predkosciami ?

    IMO - na suchej drodze to mnie jeszcze opony nie zawiodly, ale moze
    nie jezdze az tak szybko.
    A wydaje mi sie, ze szybciej niz inni :)

    >> Owszem, czasem moze tych 10m zabraknac ... ale czy nie trzeba bylo
    >> zachowac 30m wiekszego odstepu ?
    >Odpowiem nie wprost - po zmianie letnich na zimowe tak właśnie mam.
    >Odstęp muszę trzymać 2-3x większy.

    No wiesz, wychodze z zalozenia ze przy 100km/h to droga hamowania jest
    40-50m, wiec wypadaloby trzymac z 70m odstepu, zeby sie nie okazalo,
    ze i najlepsza opona zawiodla.

    >Zakręty jak dziadek pokonuję. Też przypomnę: im cięższe auto tym
    >drastyczniejsze różnice. Przy autach o wadze 1200kg nie dostrzegałem
    >aż takich różnic. Przy prawie 2-tonowych te różnice są ogromne.

    Moze cos tam jest w tych oponach, ze przy wiekszych obciazeniach
    roznice sie bardziej objawiaja, mimo wiekszej nosnosci.

    A moze po prostu letnie miales z gatunku "P zero" ?

    >> I chodzilo o hamowanie, czy trzymanie w zakretach ?
    >W zasadzie tylko zakręty.

    Prawde mowiac, to nie mam pojecia jak dostowac predkosc do zakretu.
    Intuicyjnie mi to jakos wychodzi, piruetow na suchym nie zaliczylem,
    ale to taka jazda w ciemno.

    Trzeba by sie udac na tor, albo na jakas droge szkoleniowa ...

    > Hamowanie relatywnie niewielkie różnice daje między oponami. 5m w tą
    > czy w tą to dużo i nie dużo. Ale +10km/h przy kiepskiej lub +40km/h
    > przy dobrej na zakrętach robi istotną różnicę.

    A ten film to z gatunku takich, ze raczej nagle hamowanie moze byc
    potrzebne, niz szybki zakret.
    Chyba ze masz na mysli szybkie omijanie dzika ... zeby sie wpakowac w
    drugiego ...

    >> Ale ... jesli doswiadczyles dopiero na torze, to czy jest roznica
    >> na zwyklej drodze ?

    >Na torze nauczyłem się rozróżniać jakość opon, która jest zaskakująco
    >duża. Zwykła droga nie różni się zbytnio od toru przecież.

    Ludzie jakos masowo z zakretow na tej zwyklej drodze nie wypadaja.
    Wiec moze sie rozni, a moze nie jezdza az tak szybko ...

    >Na torze masz też dodatkowy atut: świetnie można przetestować
    >działanie systemów kontroli trakcji. Dla mnie to było odkrywcze bom
    >zwykły zjadacz chleba a nie rajdowiec. Okazuje się, że one same z
    >siebie nie działają lecz wymagają współpracy z kierowcą. Zupełnie
    >inaczej trzeba prowadzić auto z włączonym i wyłączonym systemem.

    A to raczej drugi etap, bo w pierwszym to jedziesz za szybko, a one
    pomagaja ... a na przyszlosc to raczej zwolnic :-)

    >> Tak z praktyki ... chyba najgorsze sa zjazdy z autostrad - promien
    >> zakretu niezbyt duzy (zeby nie powiedziec maly), a kto by tam
    >> przestrzegal tych 60 czy ile ustawili ...
    >> ale jeszcze gorsze to sa na mokro ..

    >Taaaa... to prawda. Ale to kwestia nawyków kierowcy i znajomości
    >sprzętu jaki prowadzi. Napęd na tył w takich przypadkach potrafi
    >dostarczyć wrażeń:-)

    Ale to chyba w polaczeniu z duzym silnikiem, bo maly to niewiele
    zmieni :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: