eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPowód, dla którego warto zadbać o oponyRe: Powód, dla którego warto zadbać o opony
  • Data: 2018-07-04 19:50:17
    Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-07-04 o 19:10, J.F. pisze:
    >
    > I beda tylko drogie, ale dobre ?

    Jak już parę razy powtarzałem: im droższy model tym ryzyko kupienia
    bubla mniejsze. Jednakże najdroższy model nie zagwarantuje dobrej
    jakości. Zawsze więc przed zakupem warto poczytać opinie użytkowników,
    którzy eksploatują opony inaczej niż do kościoła i z powrotem do domu.

    > Doswiadczyles kiedys niedostatkow takiej sredniej nówki ?

    Pisałem przecież, że tak.

    > IMO - na suchym asfalcie to kazda dobra ...

    Szczerze? Rzadko kiedy. A najlepiej widać to na torze i wynoszeniu z
    zakrętów. Droga hamowania niewiele mówi bo odnoszę wrażenie, że
    producenci głównie na to nacisk kładą ignorując obciążenia boczne.
    Typowym mankamentem średniej opony jest zmiana powierzchni styku z
    asfaltem przy obciążeniach bocznych.

    > Owszem, czasem moze tych 10m zabraknac ... ale czy nie trzeba bylo
    > zachowac 30m wiekszego odstepu ?

    Odpowiem nie wprost - po zmianie letnich na zimowe tak właśnie mam.
    Odstęp muszę trzymać 2-3x większy. Zakręty jak dziadek pokonuję. Też
    przypomnę: im cięższe auto tym drastyczniejsze różnice. Przy autach o
    wadze 1200kg nie dostrzegałem aż takich różnic. Przy prawie 2-tonowych
    te różnice są ogromne.

    > I chodzilo o hamowanie, czy trzymanie w zakretach ?

    W zasadzie tylko zakręty. Hamowanie relatywnie niewielkie różnice daje
    między oponami. 5m w tą czy w tą to dużo i nie dużo. Ale +10km/h przy
    kiepskiej lub +40km/h przy dobrej na zakrętach robi istotną różnicę.

    > Ale ... jesli doswiadczyles dopiero na torze, to czy jest roznica na
    > zwyklej drodze ?

    Na torze nauczyłem się rozróżniać jakość opon, która jest zaskakująco
    duża. Zwykła droga nie różni się zbytnio od toru przecież. Może asfalt
    jest bardziej chropowaty / wyślizgany na zwykłej ale proporcje doznań
    będą zachowane.

    Na torze masz też dodatkowy atut: świetnie można przetestować działanie
    systemów kontroli trakcji. Dla mnie to było odkrywcze bom zwykły zjadacz
    chleba a nie rajdowiec. Okazuje się, że one same z siebie nie działają
    lecz wymagają współpracy z kierowcą. Zupełnie inaczej trzeba prowadzić
    auto z włączonym i wyłączonym systemem.

    > Tak z praktyki ... chyba najgorsze sa zjazdy z autostrad - promien
    > zakretu niezbyt duzy (zeby nie powiedziec maly), a kto by tam
    > przestrzegal tych 60 czy ile ustawili ...
    > ale jeszcze gorsze to sa na mokro ..

    Taaaa... to prawda. Ale to kwestia nawyków kierowcy i znajomości sprzętu
    jaki prowadzi. Napęd na tył w takich przypadkach potrafi dostarczyć
    wrażeń:-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: