    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    <bbyrhzedszwa$.1g7v36z4i04os.dlg@40tude.net>
    <4795430109$20221205100649@squadack.com>
    <10mjx1f8qh7z4$.ehb230qk8f7c.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <jfm89izm3k33$.mtqht6lyk1bp$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <141ctwc0kog0u$.lqbdpqpas91q$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6...@4...net>
    Date: Mon, 5 Dec 2022 20:03:48 +0100

    Pan J.F napisał:

    > Ano, jak to w PRL.
    > Ale tak zle nie bylo, zeby byly akumulatory sucholadowane, a o
    > elektrolicie ktos zapomnial. Co najwyzej przejsciowe trudnosci :-)

    W końcu byliśmy światowym potentatem w produkcji kwasu siarkowego.
    Obywatel nie mógł mieć trudności, by nabyć pół wiadra stężonego.
    Choćby w samym sercu miasta. Inaczej nie wypadało.

    > No nie wiem - ten moj byl srednio duzy, a najwiecej w nim zajmowaly
    > ... wykladziny podlogowe. Widac tez produkt chemiczny.

    A nie, wykładziny to całkiem co innego. Takoż i pleksiglasy, tekstolity
    laminaty szklano-epoksydowe (w tym pokryte miedzią). To kupowało się
    w pawilonie przy Brackiej, róg Nowogrodzkiej. Też niby centrum, ale
    pawilon zajmował kawałek niezabudowanego kwartału ulic, jaki się nie
    odbudował po wojnie. Najbliższe otoczenie takie sobie. Dopiero teraz
    to jest ekskluzywne miejsce ("Saint Laurent Paris" na przykład).

    > Samych odczynnikow bylo niewiele, chyba tylko podstawowe, ale cztery
    > kwasy byly (z fosforowym) ...

    Hardkorowa chemia w słojach i butelkach tylko na Foksal.

    --
    Jarek