eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingPotyczkiRe: Potyczki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!feed.xsnews.nl!border-2.a
    ms.xsnews.nl!news.mixmin.net!weretis.net!feeder1.news.weretis.net!news.solani.o
    rg!.POSTED!not-for-mail
    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Potyczki
    Date: Sun, 2 Dec 2012 00:04:35 +0000 (UTC)
    Organization: solani.org
    Lines: 76
    Message-ID: <s...@j...net>
    References: <k8frhm$5pg$1@node1.news.atman.pl>
    <y56rnn1vlw5k$.1oymkqsdo9x6p.dlg@40tude.net>
    <c...@g...com>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <5...@g...com>
    <s...@n...notb-home>
    <ewd1i0qnibgg$.1bv0v9us5813v$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...notb-home>
    <h...@4...net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <0...@g...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: solani.org 1354406675 24712
    eJwNy0kBwDAIBEBLQDnlbAL4l5DOf+xz9hvq5mprS4RB2gCZoEN6IxDdgkZZpbBqHJr9i5bwAyi6EPk=
    (2 Dec 2012 00:04:35 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...solani.org
    NNTP-Posting-Date: Sun, 2 Dec 2012 00:04:35 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/pre1.0.0-18 (Linux)
    X-User-ID: eJwNyMkBwDAIA7CVoGAHj5Oj7D9CoqcQdO6RBBONbpZhuoxWx96iFTHS+l/1QVI6zjzLhWdf+u
    YP+A==
    Cancel-Lock: sha1:2EMW83OckAAh/Z3WIedYQrluVDw=
    X-NNTP-Posting-Host: eJwNysEBwEAEBMCW4pZFOSL0X8Jl3mOgsF1pVFvbPSUJyY30aBCPvtEjbl+n5IFb
    TQ2BGPzhAgtgEIg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:201337
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-12-01, e...@g...com <e...@g...com> wrote:
    >
    >> [*] Obszary, o których myślę, to: 1. podstawowe podstawy, jak nauka
    >> programowania w ogóle; 2. podstawowe narzędzia rzemieślnicze w IT; 3.
    >> bardziej zaawansowane zagadnienia praktycznie, jak hurtownie danych,
    >> grafika komputerowa czy systemy wbudowane; 4. bardziej zaawansowane
    >> zagadnienia teoretyczne, jak kryptografia, sztuczna inteligencja czy
    >> control systems.
    >
    > O zesz ty... no to faktycznie niezle. Systemy wbudowane sa bardzo
    > zaawansowanym okrojeniem pelnego systemu, czasami z elementami real-time.
    > To troche tak, jakby kubek nazywac zaawansowanym garnkiem. Piekne
    > zderzenie programu studiow z rzeczywistoscia. Jezeli faktycznie jest
    > tam cos, nad czym sie dzisiaj pracuje (w sensie "nowym"), to mozesz
    > mnie naprostowac.

    W systemach wbudowanych? Oprogramowuje się na przykład dekodery
    telewizji. Nadal się to robi w przemyśle, jeśli masz wątpliwości.
    I różni się to dość istotnie od pisania aplikacji desktopowych czy
    serwerowych.

    > Kryptografia ma dwie strony: tworzenie kryptografii na podstawie matematyki
    > i algorytmiki - niedostepne dla 99,99% - i zastosowan, ktore mozna
    > ogarnac w tydzien teoretycznie, a potem potrzebna jest praktyka
    > oparta na zastosowaniach. Co mozna teoretycznie wykladac na kryptografii?
    > Serio pytam, nie mam pojecia. Slyszalem co najwyzej o historii
    > szyfrowania, w tym lamaniu rot jezeli sie nie wie, ze to rot, w ramach
    > cwiczen makowek, ale to akurat gdzie indziej w europie.

    Budowa szyfrów symetrycznych, budowa szyfrów asymetrycznych, budowa
    funkcji haszujących, atakowanie wszystkich trzech wymienionych. Dalej,
    podpis cyfrowy w różnych wariantach (w tym: podpisy jednorazowe
    i pieniądze cyfrowe), dowody z wiedzą zerową (w tym: głosowania drogą
    elektroniczną), kryptografia kwantowa, ataki oparte na off-side
    channels (obrona przed tym wymaga mocnych podstaw teoretycznych).

    Rzecz jasna nie wszystko wymieniłem.

    > O reszte to az sie boje spytac. Systemy kontroli, glownie przemyslowych,
    > ok, ale moze na pierwszym drugim roku, a nie jako zaawansowane;

    http://www.metodysystemowe.pl/

    Powiedz mi, że ta teoria pod spodem, dotycząca modelu, na podstawie
    którego się kontroluje zachowanie systemu, to jest prosta i trywialna
    sprawa.

    > Ogolnie, faktycznie straszliwa bieda. Natomiast nie rozumiem tego
    > "dlaczego nie Java".

    Ja nie mam nic do Javy, oprócz tego że jej nie lubię. Pretensje mam do
    uczelni za to, że z jednej strony zakłada, że student nie umie
    programować w ogóle (i uczy podstaw), a z drugiej strony zakłada, że
    student już wie dużo o programowaniu i wprowadza trudniejsze tematy.

    Skutek jest taki, że ci z mojego roku, którzy nie pracują jeszcze
    w branży, nadal nie wiedzą, jak się uruchamia kompilator (bo
    Eclipse/NetBeans/WhaTever robi to za nich).

    > Wsrod informatykow sa rozne specjalizacje, programistyczna jest jedna z nich.
    > O ile sie faktycznie chce byc programista, trzeba umiec nauczyc sie nowego
    > jezyka w tydzien, albo sie klepie durny kodzik wg. sepcyfikacji,
    > gdzie inteligencji uzywa sie na lunchu do kulturalnej konwersacji.

    Wiesz, są dwie strategie uczenia programisty. Wynikiem jednej jest
    osobnik, który potrafi w tydzień się wdrożyć do nowego języka,
    a wynikiem drugiej jest osobnik, który już pisał rzeczy we frameworku
    comma-ORG 7.5.16. Obie strategie mają sens (chociaż mnie się druga nie
    podoba, ale przecież szeregowi klepacze kodu też są potrzebni). Trick
    polega na tym, że mój wydział nie stosuje żadnej do końca. Wynikiem jest
    taki ani szeregowy klepacz kodu, ani programista o szerokich
    horyzontach.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: