    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Potyczki
    Date: 24 Nov 2012 13:48:17 GMT

    On 2012-11-24, slawek <s...@h...pl> wrote:
    > Nie jest. Oczywiście - sortowanie to w pewnym sensie "brute force" - da się
    > i sortując a potem zliczając, tyle że nie wydaje się, aby to był najlepszy
    > algorytm (delikatnie rzecz ujmując).

    Bo to nie jest docelowy algorytm (choć może być). To jest tylko pewne
    oszacowanie złożoności problemu.

    Algorytmów do takiego problemu można wymyślić dużo (wiadomo ile).
    Oczywiście sortowanie explicite można zastąpić drzewami, ale de facto
    sprowadza się to do podobnych operacji. Dlatego napisałem, że jest to
    równoważne sortowaniu (bo trzeba te elementy porównać i jakoś umożliwić
    szybkie odwoływanie się do już "zaliczonych", a o to właśnie chodzi
    w sortowaniu). Kolejnym podejściem jest hash'owanie.

    Jeśli zakładasz, że po danych możesz przejść tylko raz i nie możesz
    ich wszystkich zapisać, bo analizujesz "na żywo" (standardowa sytuacja
    w fizyce, więc może to właśnie Cię dotyczy), to musisz przechowywać
    zliczenia historyczne (przynajmniej tych elementów, które jeszcze mogą
    "wygrać"). To jest po prostu nie do przeskoczenia w ogólnym przypadku.

    pozdrawiam,
    PK