  • Data: 2012-11-24 15:30:01
    Temat: Re: Potyczki
    Od: "slawek" <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PK" <P...@n...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s...@n...notb-home.
    ..
    > Tak. Dominanta to najczęściej występująca wartość w zbiorze. To oznacza,
    > że trzeba porównywać elementy (to tak z definicji).

    Radix sort.

    > Ale tak naprawdę najlepiej byłoby, gdybyś podszedł do tego jak fizyk,
    > a nie programista. Twoje dane to pewnie wynik jakiegoś doświadczenia.

    Nie. Nie ma żadnych danych.

    Choć jak poguglałem, to np. znalazłem i coś takiego:
    http://www.notjustrandom.com/2009/11/13/finding-freq
    uent-items-in-a-data-stream/

    Cyt. "It is one of the most heavily studied problems in mining data streams,
    dating back to the 1980s."

    Wow!

    > Tak naprawdę Twój stosunek ilości danych do dostępnego RAMu nie jest
    > w żaden sposób imponujący. LHC generuje kilkaset GB/s. Podstawowe

    Oczywiście że nie jest!

    Rozmiar starałem się trafić taki, aby było już dość trudno... ale jednak
    wykonalnie na zwykłym PC. Bartek policzył (chwała mu za to), że powinno dać
    się znaleźć w jakieś 20 minut. Czyli nie "natychmiast", ale zanim rozpadną
    się ostatnie protony ;)

    > Generalnie możesz zrobić dużo rzeczy mądrzejszych niż wymyślanie
    > algorytmu na siłę (szczególnie jeśli taki algorytm nie istnieje).

    Patrz wyżej - na link. Sam nie wiedziałem, że to ma jakieś praktyczne
    znaczenie. A jednak: ma.