  • Data: 2012-11-24 15:53:20
    Temat: Re: Potyczki
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-11-24, slawek <s...@h...pl> wrote:
    > Radix sort.

    Ale jesteś absolutnie pewien, że rozumiesz radix sort? Czy po prostu
    usłyszałeś od kogoś termin "non-comparative sorting" i myślisz, że jest
    tam schowane takie magiczne zaklęcie, które to robi?

    Wiem, że to bardzo skomplikowane, więc powiem wolniej.
    Sortowanie polega na ustawianiu elementów w określonym porządku.
    Porządek definiuje zbiór i relacja. Relacja to operacja porównywania
    dwóch elementów zbioru.
    Bez porównywania nie da się stwierdzić, czy ciąg jest posortowany.

    Powiedz mi, czego konkretnie nie rozumiesz. Naprawdę chętnie Ci to
    wyjaśnię.

    > Nie. Nie ma żadnych danych.

    To albo coś o możliwych danych zakładasz albo rozwiązujesz problem
    w ogólnym przypadku. Ogólnie jest to sortowanie.

    > Patrz wyżej - na link. Sam nie wiedziałem, że to ma jakieś praktyczne
    > znaczenie. A jednak: ma.

    Oczywiście że ma. Sam zajmuję się tym na co dzień. Chodzi o to, że
    do Twojego problemu istnieje fundamentalne ograniczenie matematyczne.
    Patrzysz na skomplikowany przypadek, więc wydaje Ci się, że coś
    stworzysz. Mam zatem prostszy wariant. Daję Ci 2 liczby: {a,b}.
    Zaproponuj sposób na sprawdzenie (na komputerze klasycznym), czy a=b
    bez używania relacji "=". Będziesz tego potrzebował, jeśli chcesz
    rozwiązać swój problem tak, jak to sobie wymarzyłeś.

    Wszystkie metody, o których piszesz, są przybliżone. Dokładnie tak
    jak w publikacji, której pierwsze zdanie tu zacytowałem.

    pozdrawiam,
    PK