  • Data: 2012-11-22 02:32:52
    Temat: Re: Potyczki
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-11-21, slawek <s...@h...pl> wrote:
    > Możliwe. Ale /ktoś/ pisze te hasła w Wikipedii. A i - zmartwię cię? - jedną
    > z podstawowych umiejętności jest wiedzieć kiedy i dlaczego nie używać
    > Wikipedii.

    Zazwyczaj pracownicy naukowi i studenci.
    Ile znasz osób tworzących (choćby tłumaczących) hasła na wiki, którzy
    pracują na etacie w jakiejś normalnej, prywatnej firmie? A ilu znasz
    w sumie?

    Ja powiem zupełnie szczerze. Wiem może o 30 osóbach, które cokolwiek
    tam dodały. W tym gronie są 4 osoby nie pracujące i nie studiujące
    na uczelni. 3 z nich to młodzi absolwenci, którym aktualnie brakuje na
    taką aktywność czasu.

    Tekst "jedną z podstawowych umiejętności jest wiedzieć kiedy i dlaczego
    nie używać wikipedii" to taka typowa mądrość ludowa przekazywana przez
    studentów II roku studentom I roku. Nie wiem czy wypada Ci pisać takie
    rzeczy publicznie, bo chyba już masz II rok za sobą...

    > Możliwe. Ale w ten sposób produkuje się miłośników "ciekawostek" - a nie
    > specjalistów od rozwiązywania de facto stricte technicznych problemów (jakie
    > napotkają w pracy).

    W większości nie napotkają, bo nie będą klepaczami (przynajmniej
    docelowo). Klepacze w Warszawie po prostu słabo zarabiają. Będą za to
    ludźmi od ciekawostek. Ludzie od ciekawostek zarabiają dużo lepiej
    i moim zdaniem mają ciekawszą pracę.

    > Możliwe. Ale możliwe, że bardziej istotne są: "raw IQ", zamożność rodziców,
    > kontakty towarzyskie itd. itp. W tym także poczucie "bycia elitą", bo "nie
    > rozwiązywało się zadań ze słowem bajt".

    "Raw IQ" - raczej tak.

    Zamożność rodziców - wpływ wątpliwy i niepewny. Za to oczywiście
    istnieją korelacje i prawdą jest, że osoby z bogatych rodzin zazwyczaj
    znajdują dobrą pracę. Jeszcze silniejsze związki są w przypadku osób
    biednych.

    Kontakty towarzyskie - z całą pewnością.

    Teksty o poczuciu "bycia elitą" nie rozumiem, choć tak: studenci dobrych
    wydziałów mają zazwyczaj poczucie "elitarności" (nie bez powodu).

    pozdrawiam,
    PK