  • Data: 2012-11-22 11:34:40
    Temat: Re: Potyczki
    Od: "slawek" <h...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    >I jaka jest według Ciebie definicja informatyki?

    Informatyka jest dyscypliną naukową.

    >Oczywiście nie. Algorytm (sposób wykonania czegoś) nie musi dotyczyć
    >programu! Może opisywać proces wykonywany przez ludzi lub inne maszyny.

    Człowiek, komputer, pies, gołąb czy mysz - jednak "coś" (ew. "ktoś") musi
    ten algorytm wykonać.

    >Uważasz, że algorytmika i informatyka to dziedziny stworzone dla (dzięki
    >istnieniu) komputerów, a przecież jest zupełnie odwrotnie. Komputery

    I dlatego informatyka najlepiej rozwija się w państwach w których jest
    najmniej komputerów na głowę mieszkańca? Ciekawe!

    >nie wiadomo). Mam wrażenie, że go nie rozumiesz (sugeruje to Twój
    >komentarz o rozwoju astronomii).

    Teleskopy (zwykle, służące za "celowniczki", radioteleskopy, z optyką
    aktywną i syntezą apretury etc.) są podstawowym narzędziem pracy astronoma.
    Astronom nie musi znać się na wszystkich detalach (choć wielu miłośników
    astronomii samodzielnie szlifuje zwierciadła), ale musi np. wiedzieć co to
    jest montaż paralaktyczny, refrakcja atmosferyczna, czy choćby taka soczewka
    Barlowa. Obowiązkowo musi wiedzieć co to jest okno atmosferyczne i jaki
    zakres fal przechodzi przez "jego" teleskop. Całkiem sporo. Pamiętaj:
    astronomia to nauka oparta o obserwacje.

    Natomiast filozof... o, to już coś zupełnie innego. Filozof "spamujący" na
    tematy kosmologiczne nie musi wiedzieć co to jest teleskop. Filozofia opiera
    się na logice (takiej lub innej), nie na faktach - bo nie jest nauką
    doświadczalną, ba!, nie jest nauką jako taką (to na początek może być za
    trudne dla ciebie, ale część filozofów lubi to podkreślać).

    Chcesz być "filozofem informatyki"? Proszę bardzo: nie musisz wiedzieć co to
    jest komputer, ani jak działa np. komputer kwantowy. Chcesz być
    informatykiem (science)? To musisz wiedzieć co to jest komputer przynajmniej
    na poziomie "maszyny Turinga" lub innej abstrakcji. Chcesz być informatykiem
    (technology)? To musisz wiedzieć o komputerach "wszystko" - bo kto to będzie
    wiedział "za ciebie"?!

    No dobrze. Jeszcze możesz być "informatykiem od wymiany tonera" - wtedy
    wystarczy tylko umiejętność wymiany tonera - i w ten sposób zataczasz
    krąg... wiesz na temat komputerów tyle co, wspomniany wcześniej, filozof
    musi wiedzieć.