eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPotrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglemRe: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
    order3.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx
    02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-ma
    il
    Date: Fri, 10 Dec 2010 01:21:28 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
    References: <idokjk$h52$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <idokjk$h52$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 33
    Message-ID: <4d017283$0$22807$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.128.182
    X-Trace: 1291940483 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22807 83.11.128.182:24581
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333481
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-08 20:00, MarcinJM pisze:
    > Witam
    > Od jakiegos czasu nosze sie z zamiarem zautomatyzowania sprzegla w
    > manualu. Brakuje mi szybkiej jednostki wykonawczej.
    > Myslalem nad podcisnieniem, (testowalem silowniki pneumatyczne,
    > strasznie wolne), elektryka (silowniki el. wada jak w pneumatykach),
    > Moze duzy elektromagnes? Cos podobnego jak w rozruszniku?
    > Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo?
    > Ma to isc do rajdowki, zeby uwolnic lewa noge od wladania sprzeglem.
    > Charakterystyka: binarna (do ruszenia bedzie klasyczny pedal).
    >

    Najprościej byłoby zrobić hydraulicznie sterowane sprzęgło z
    pneumatycznym wspomaganiem.
    Mógłbyś użyć gotowych komponentów - hydraulikę sprzęgła z jakiegoś
    nowszego Fiata i serwo hamulcowe do pomocy.

    Kłopot będzie tylko z tym podciśnieniem.
    Bo nawet normalny układ wspomagania hamulców potrafi nie wydolić przy
    używaniu lewej nogi bo raz-dwa i podciśnienie się kończy.

    A tu zastosowanie jeszcze trudniejsze, bo wtedy kiedy liczy się szybkość
    zmiany biegów, to jedzie się cały czas z butem w podłodze i podciśnienia
    nie ma.
    Z kolei wielka butla w rajdówce to też słaby pomysł, bo więcej stracisz
    na dokładaniu masy niż zyskasz na tych zmianach biegu.
    Zwłaszcza że w CC nie bardzo jest miejsce.

    Jest jeszcze jeden problem, chyba poważniejszy:
    Art 255 Zał. J do MKS FIA mówi:
    "Sprzęgło jest dowolne, ale homologowana obudowa i rodzaj sterowania
    muszą być zachowane."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: