  • Data: 2010-12-10 20:54:09
    Temat: Re: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-10 19:26, Tomasz Pyra pisze:

    > A co? Jakiś kompleksik?

    Zadnych.
    Ale moze u Ciebie?

> [...]
    >
    > Przerobienie skrzyni na kłową nie polega więc na żadnej wymianie kół
    > zębatych co proponowałeś, a jedynie wymianie mechanizmu blokowania kół
    > zębatych na wale.
    > I owszem takie zestawy są dostępne, zwłaszcza że ten mechanizm w kłowej
    > skrzyni to część eksploatacyjna.
    >
    > Wymiana kół zębatych to zupełnie inna bajka związana jedynie ze zmianą
    > przełożeń w skrzyni biegów. Wtedy wykonuje się koła zębate o zębach
    > prostych. Po pierwsze dlatego że są tańsze.
    > Nie wiem czy te o zębach prostszych są mocniejsze niż skośne, ale raczej

    Tak, to jest prawie calkowicie poprawny opis.
    Wracajac do kol, zebatych.
    Gdzie masz te "kly"?
    Na przesuwce i na kolach oczywiscie, wiec kola musialby i tak zmienic.
    Masz racje, ze troche sie zapedzilem z tymi prostymi zebami, ale maja
    one jednak pewna zalete.
    Raz, ze latwiej takie kola wykonac, a dwa, ze nie ma przy takich kolach
    sil osiowych, co przy wbiciu biegu na chama, moze miec duze znaczenie.
    Maja tez wade, sa slabsze od kol zebatych srubowych.
    Jezeli piszesz, ze sa takie zestway, to ja bym sie skupil na takim
    zestawie, zamiast robic nie wiadomo czy legalne przerobki.
    Zmiana przelozen to juz inna sprawa i nie ma ona nic wspolnego z
    rodzajem uzebienia kola.

    --
    Karolek