eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPotrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglemRe: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
  • Data: 2010-12-10 11:09:47
    Temat: Re: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 09.12.2010 04:12, kogutek pisze:
    >> On 8 Gru, 20:00, MarcinJM<m...@i...pl> wrote:
    >>
    >>> Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo?
    >>
    >> moze jakies silne serwo modelarskie ;) np.
    >> http://www.tokyo-hobbies.com/tonegawa.html
    >>
    >> WS
    > Jak krolem szos byl Polonez to w duzych fiatach i polonezach w wersji dla
    > inwalidow bez jednej sprawnej nogi za wspomaganie sprzegla robilo serowo takie
    > jak od wspomagania hamulca. Dodatkowo byl akumulator podcisnienia w postaci
    > banki o pojemnosci kilku litrow. Szybkie to bylo. Uruchamiane mala dzwignia przy
    > wajsze do zmiany biegow. Szybsze niz przy sterowaniu spzregla noga. Przy serwie
    > o efektywnej srednicy membrany w okolicach 25 centymetrow i podcisnieniue 0,2
    > atm ponizej cisnienia atmosferycznego sila jaka rozwija jest w okolicach 1000N (
    > 100kG). We fiatach i polonezach wystarczalo. Jak by bylo za wolne to trzeba
    > zwiekszyc srdnice przewodu podcisnienia. Wez jakies sprawne serwo ze szrotu i
    > spróbuj. Tutaj nikt ci nie pomoze bo nikt czegos takiego nie zrobil. Żeby coś
    > takiego zrobić to musisz najpierw znać sile potrzebna do rozlaczenia spzregla. I
    > to sile na dzwigni sterujacej spzreglem. Tej przy skrzyni. Podcisnieniomirem
    > zmierz na jakie podcisnienie mozesz liczyc. Ale nie na luzie tylko czasie jazy.
    > I nie na kolektorze ssacym a w zbiorniku o pojemnosci kilku litrów. Jak znam
    > życie to nie zrobisz czegos takiego. Jesli tam jest linka to polegniesz na
    > przerobce serwa. Bo ono jest zaprojektowane zeby pchac a nie ciagnac. Jak
    > strowane hydtraulicznie to przynajmniej w tym miejscu nie bedzie problemu.
    >

    Również wydaje mi się że wykorzystanie serwa wspomagania hamulców będzie
    najlepszym rozwiązaniem. Dodatkowo będzie potrzebna pompka podciśnienia
    i zbiornik podciśnienia, owe elementy można znaleźć w dieslach, czy będą
    problemy z ich podłączeniem mechanicznym to nie wiem.
    Problem z zamianą pchania na ciągnięcie przy lince można rozwiązać za
    pomocą zwykłej dźwigni, z hydrauliką też będzie trzeba trochę porzeźbić
    aby to ze sobą gadało.
    Jeżeli sprzęgło ma być automatyczne to serwo trzeba by poganiać jakimś
    elementem wykonawczym, tu powinna pod pasować odpowiedniej wielkości
    cewka jako elektromagnes, może i starter od rozrusznika by pasował.
    No i na koniec sterowanie tym, ale pytajnik twierdzi że nie ma z tym
    problemu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: