-
Data: 2010-12-10 11:09:47
Temat: Re: Potrzebuje inspiracji - sterowanie sprzeglem
Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 09.12.2010 04:12, kogutek pisze:
>> On 8 Gru, 20:00, MarcinJM<m...@i...pl> wrote:
>>
>>> Moze ktos zetknal sie z czyms, co by sie nadawalo?
>>
>> moze jakies silne serwo modelarskie ;) np.
>> http://www.tokyo-hobbies.com/tonegawa.html
>>
>> WS
> Jak krolem szos byl Polonez to w duzych fiatach i polonezach w wersji dla
> inwalidow bez jednej sprawnej nogi za wspomaganie sprzegla robilo serowo takie
> jak od wspomagania hamulca. Dodatkowo byl akumulator podcisnienia w postaci
> banki o pojemnosci kilku litrow. Szybkie to bylo. Uruchamiane mala dzwignia przy
> wajsze do zmiany biegow. Szybsze niz przy sterowaniu spzregla noga. Przy serwie
> o efektywnej srednicy membrany w okolicach 25 centymetrow i podcisnieniue 0,2
> atm ponizej cisnienia atmosferycznego sila jaka rozwija jest w okolicach 1000N (
> 100kG). We fiatach i polonezach wystarczalo. Jak by bylo za wolne to trzeba
> zwiekszyc srdnice przewodu podcisnienia. Wez jakies sprawne serwo ze szrotu i
> spróbuj. Tutaj nikt ci nie pomoze bo nikt czegos takiego nie zrobil. Żeby coś
> takiego zrobić to musisz najpierw znać sile potrzebna do rozlaczenia spzregla. I
> to sile na dzwigni sterujacej spzreglem. Tej przy skrzyni. Podcisnieniomirem
> zmierz na jakie podcisnienie mozesz liczyc. Ale nie na luzie tylko czasie jazy.
> I nie na kolektorze ssacym a w zbiorniku o pojemnosci kilku litrów. Jak znam
> życie to nie zrobisz czegos takiego. Jesli tam jest linka to polegniesz na
> przerobce serwa. Bo ono jest zaprojektowane zeby pchac a nie ciagnac. Jak
> strowane hydtraulicznie to przynajmniej w tym miejscu nie bedzie problemu.
>
Również wydaje mi się że wykorzystanie serwa wspomagania hamulców będzie
najlepszym rozwiązaniem. Dodatkowo będzie potrzebna pompka podciśnienia
i zbiornik podciśnienia, owe elementy można znaleźć w dieslach, czy będą
problemy z ich podłączeniem mechanicznym to nie wiem.
Problem z zamianą pchania na ciągnięcie przy lince można rozwiązać za
pomocą zwykłej dźwigni, z hydrauliką też będzie trzeba trochę porzeźbić
aby to ze sobą gadało.
Jeżeli sprzęgło ma być automatyczne to serwo trzeba by poganiać jakimś
elementem wykonawczym, tu powinna pod pasować odpowiedniej wielkości
cewka jako elektromagnes, może i starter od rozrusznika by pasował.
No i na koniec sterowanie tym, ale pytajnik twierdzi że nie ma z tym
problemu.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.12.10 11:21 Karolek
- 10.12.10 14:41 MarcinJM
- 10.12.10 19:04 Tomasz Pyra
- 10.12.10 19:26 Tomasz Pyra
- 10.12.10 20:54 Karolek
- 11.12.10 04:06 kogutek
- 11.12.10 08:46 Czarek Daniluk
- 11.12.10 16:39 Karolek
- 11.12.10 17:01 kogutek
- 11.12.10 18:13 MarcinJM
- 11.12.10 20:06 Karolek
- 11.12.10 20:16 Karolek
- 18.12.10 08:53 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 08:56 Adam Płaszczyca
- 18.12.10 08:58 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=