  • 1. Data: 2012-01-25 13:52:04
    Temat: Poszukuję nagrań ze starej centrali
    Od: Michal <m...@f...pl>

    Przygotowuję ekspozycję do pewnego muzeum i poszukuję nagrań z centrali
    telefonicznej starego typu, gdzie tony generowane były przy pomocy
    generatora maszynowego. Wszelkie zakłócenia, trzaski, zniekształcenia są
    mile widziane.
    Poszukuję tonów: ciągły i wolny.

    Mogę wygenerować je sobie cyfrowo i muzealnicy też będą zadowoleni, ale
    jeżeli ktoś ma taki eksponat audio - wolę dać oryginał. Byłbym wdzięczny
    za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 2. Data: 2012-01-25 19:26:10
    Temat: Re: Poszukuję nagrań ze starej centrali
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uuuuu. W tamtym roku poszła na złom cała maszynka do robienia tych tonów.
    Teraz żałuję... sprezentowałbym ci ją.

  • 3. Data: 2012-01-25 20:06:00
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > telefonicznej starego typu, gdzie tony generowane były przy pomocy
    > generatora maszynowego. Wszelkie zakłócenia, trzaski, zniekształcenia są

    Na dzieńdobry mam to: (poszukam jeszcze)
    http://www.youtube.com/watch?v=VzIXvO6RahQ
    Kolejność sygnałów:
    1. Zgłoszenie centrali
    2. Wołanie - zwrotny
    3. nieosiągalność (brzmi jak nasz zgłoszenia)
    4. zajętość
    5. natłok (różne źródła różnie zeznają)
    6. wiadomo co :)

    Sygnały stuprocentowo strowgerowskie.

  • 4. Data: 2012-01-25 20:11:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello L501,

> [...]
    > 1. Zgłoszenie centrali
    > 2. Wołanie - zwrotny
    > 3. nieosiągalność (brzmi jak nasz zgłoszenia)

    Ale to sa anglosaskie sygnały a nie nasze...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2012-01-25 20:30:32
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Hello L501,
    >
    > Ale to sa anglosaskie sygnały a nie nasze...

    Bez większego znaczenia IMHO.

  • 6. Data: 2012-01-25 20:38:58
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 25.01.2012 21:30, L501 aneryS pisze:

    > Bez większego znaczenia IMHO.

    Dziękuję, sygnały są bardzo ładne, tylko zmiksowane z pracą samej
    maszynki. Nadal poszukuję zatem czegoś co mógłbym wpuścić do
    mikrotelefonu i słuchacz by nie odróżnił.

    Dla tego zastosowania nie ma znaczenia, czy sygnały są anglosaskie czy
    polskie.

    Kiedy ekspozycja będzie już gotowa - podam więcej informacji.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 7. Data: 2012-01-25 20:41:00
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 25.01.2012 21:38, Michal pisze:
    > Dziękuję, sygnały są bardzo ładne, tylko zmiksowane z pracą samej
    > maszynki. Nadal poszukuję zatem czegoś co mógłbym wpuścić do
    > mikrotelefonu i słuchacz by nie odróżnił.

    Voila! Niestety copyright reserved...

    http://www.seg.co.uk/telecomm/sounds.htm

    Michał

  • 8. Data: 2012-01-25 21:03:33
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Zgłoszenie centrali
    > 2. Wołanie - zwrotny
    > 3. nieosiągalność (brzmi jak nasz zgłoszenia)

    Mam jeszcze coś takiego:
    http://www.youtube.com/watch?v=F8JUvJnvcpY

    http://www.youtube.com/watch?v=IgoIJ9UDm5E
    http://www.youtube.com/watch?v=zkUf3V7XjMU

    http://www.youtube.com/watch?v=CcKLZH7BjJI
    http://www.youtube.com/watch?v=GncpPdGt0S4
    http://www.youtube.com/watch?v=QFgzJ7Toy64

    http://www.youtube.com/watch?v=whLR5aZs2Do
    http://www.youtube.com/watch?v=i8FPFsr5124

    Materiału jest na kilka godzin, z pewnością zainteresowani (zwracam się do
    Michała inicjującego wątek i innych) coś sobie dobiorą, tylko dźwięk
    wyciągnąć z filmu...