  • 1. Data: 2010-10-17 08:58:39
    Temat: Poszukiwania laptopa - rynek się złachmanił?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Od tygodnia wyszukuję laptopa dla siebie - wielkich wymagań właściwie
    nie mam:

    - 4GB RAM + duża rozdzielczość matrycy powyżej 1280x800 (nawet w 15"
    przy czym panoramy mnie średnio interesują)
    - Cena do 2500zł z odchyleniem standardowym 150.

    Reszta parametrów schodzi na drugi plan jako wymogi ale są również
    oczekiwane czyli:
    - Procek - nie może to być coś pokroju ATOMa czy AMD (AMD nie wiem na
    ile radzi sobie nowymi technologiami).
    - Grafika - mile widziane jakiekolwiek które może uciągnąć 3D na
    poziomie GF 7300.
    - Dysk - standardem jest 320 do 500GB - nie ma znaczenia - mile widziany
    SSD ale nie w tej cenie :)
    - porty USB - sztuk min 3.
    - BT/WIFi - standard.

    Inne cechy:
    - Możliwie pełna klawiatura z numeryczną
    - lekki - do 3kg
    - wyjście HDMI.

    Po odfiltrowaniu padło na któraś wersje Lenovo Y550 ale naprawdę tylko
    jeden model by spełniał powyższe warunki? Stad moje złachmanienie do
    rynku bo jest zalew strasznej tandety same acery i asusy a jak się
    pojawi coś lepszego to kosztuje mają tak za w sumie nie do końca wiadomo co.

  • 2. Data: 2010-10-17 09:39:59
    Temat: Re: Poszukiwania laptopa - rynek się złachmanił?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bo jest zalew strasznej tandety same acery i asusy a jak się pojawi coś
    > lepszego to kosztuje mają tak za w sumie nie do końca wiadomo co.

    Blaszaka postawisz za podobne pieniądze. A Ty chcesz w tej samej cenie
    laptopa?
    Albo zmień więc wymagania aby sprzęt tani w produkcji i którego jest pełno
    spełniał wymagania, albo niestety trzeba zmienić jeden parametr - cena.

    Niestety wymagasz 15'stki kwadratowej z klawiaturą numeryczną - to nie
    będzie tanie.

    Tak jak szukam 14'stki. Pozostało mi Lenovo Y460 bo nawet Dell zaprzestał
    produkcji z taką matrycą (no nie do końca, są jakieś niedobitki ze starą
    architekturą, ale R14 już nie istnieje)

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2010-10-17 09:55:35
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 17.10.2010 10:58, Osadnik pisze:
    > Od tygodnia wyszukuję laptopa dla siebie - wielkich wymagań właściwie nie mam:

    Wręcz przeciwnie.

> [...]
    strasznej tandety same acery i asusy a
    > jak się pojawi coś lepszego to kosztuje mają tak za w sumie nie do końca wiadomo

    Dobre komputery przenośne kosztują wciąż tyle samo, czyli
    między 4000 a 8000 zł. Więc nie narzekaj -- po prostu po-
    jawił się nowy segment tanich, przeciętnych komputerów po-
    niżej 4000 zł. A dla większości te przeciętniaki są całkiem
    wystarczające.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 4. Data: 2010-10-17 10:37:13
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-10-17 11:39, Irokez pisze:
> [...]
    > Albo zmień więc wymagania aby sprzęt tani w produkcji i którego jest
    > pełno spełniał wymagania, albo niestety trzeba zmienić jeden parametr -

    Blaszaka na plecy nie wezmę (no może ale monitor? zasilanie?)

    > Niestety wymagasz 15'stki kwadratowej z klawiaturą numeryczną - to nie
    > będzie tanie.

    Może być panorama - mówi się trudno, byle bez przegięć jakie ostatnio
    widziałem 1680 x 900. 1366 x 768 jeszcze da się znieść...

  • 5. Data: 2010-10-17 10:39:08
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-10-17 11:55, Radosław Sokół pisze:

    > Wręcz przeciwnie.

    4GB i duża rozdzielczość przy niedużej matrycy to naprawdę duże
    wymagania? Reszta to tzw wymagania opcjonalne.

> [...]
    > jawił się nowy segment tanich, przeciętnych komputerów po-
    > niżej 4000 zł. A dla większości te przeciętniaki są całkiem

    branie laptopa na raty za 6000zł mija się z celem - zanim spłacę raty -
    będzie bezwartościowy a na wyższe raty mnie zwyczajnie nie stać. Błędne
    koło - laptop potrzeby na uczelni a jego brak widocznie obniża obecny.
    Nawet gdybym chciał używanego - to kto mi sprzeda na raty? (stypendium)

  • 6. Data: 2010-10-17 10:39:11
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Dobry komputer przenośny kosztuje $1000-$1300 (w usiech, z zyskiem producenta,
    sprzedawcy, dostawcy i podatkami)
    Pozostała marża to zrzuta na mafię zwaną rządem w PRL-bis.
    Zresztą podobnie w Europie.

    -----

  • 7. Data: 2010-10-17 10:39:35
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Może być panorama - mówi się trudno, byle bez przegięć jakie ostatnio
    > widziałem 1680 x 900. 1366 x 768 jeszcze da się znieść...

    Chyba żartujesz?
    Pracuję na 14 calach 1400x1050 (4:3) Della i nie wyobrażam sobie przesiadki
    na coś mniejszego.
    Chyba że tylko filmy i duże ikonki do odpalania playera potrzebujesz.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2010-10-17 10:44:37
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Po odfiltrowaniu padło na któraś wersje Lenovo Y550 ale naprawdę tylko

    Rzuć jeszcze okiem na DELL INSPIRON 15R

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2010-10-17 10:45:29
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2010-10-17 12:39, Irokez pisze:
    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Chyba żartujesz?
    > Pracuję na 14 calach 1400x1050 (4:3) Della i nie wyobrażam sobie
    > przesiadki na coś mniejszego.

    Świetnie, tylko ile twój Dell Kosztował i czy ma tyle RAMu?

    > Chyba że tylko filmy i duże ikonki do odpalania playera potrzebujesz.

    Playera to chyba nigdy nie odpalę. mnie inki nie interesują konieczność
    rzadkiego zoomowania (laptop ma służyć do projektowania w wektorach)

  • 10. Data: 2010-10-17 10:53:43
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Świetnie, tylko ile twój Dell Kosztował i czy ma tyle RAMu?

    ma 512MB a kosztował... nie pamiętam.
    Stare, dobre i jare C640 z Pentium M 1.8. Brakuje mi w nim jedynie USB2.0
    (czyli fajny by był Dell serii D600)
    Ale do tego co potrzebuję jest zupełnie wystarczający.

    Na co dzień mam blaszaka z monitorem 22 cale.

    --
    Irokez