eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach.Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!aioe.o
    rg!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.n
    eostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.ne
    ostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl> <2...@m...org>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 2 Aug 2020 21:49:47 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <2...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 116
    Message-ID: <5f2718db$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1596397787 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17344 80.53.118.49:60023
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 6047
    X-Received-Body-CRC: 2235264581
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682180
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-08-02 o 20:37, Myjk pisze:
    > Sun, 2 Aug 2020 12:41:53 +0200, cef
    >
    >> Ludzie oprócz osiągów kupują wygodę.
    >> Jak podejdziesz do tematu rzetelnie i przeliczysz ten komfort
    >> rzetelnie, to już nie jest tak różowo jak przedstawiasz.
    >
    > Jaką znowu wygodę w spaliniakach? Że parę razy w roku stracą 20 minut
    > zamiast godziny?

    Jeśli swoboda przemieszczania się jest dla Ciebie nieistotna,
    to EV jest właśnie dla Ciebie.


    > SUV też był minisegmentem i wielu przepowiadało jego upadek. Smartfon też
    > był minisegmentem, Nokia twierdziła że to chwilowa moda (i już nie
    > istnieje). Powiedz teraz że SUV czy smartfon to minisegment.

    Zarówno Nokia jak i SUV to złe przykłady, bo telefon to produkt kieszonkowy
    a SUV był tylko zmianą w danym segmencie bez zmiany jakościowej
    czy wrecz ideologicznej.

    >
    >> Tesla nic nie pokazała, tylko wypełniła ten minisegment o którym
    >> napisałem powyżej.
    >
    > Oczywiście, tak wypełniła minisegment, że ledwo z produkcją się wyrabia.
    >
    >> Bo Tesla nie produkuje innych aut i dlatego ma takie wzrosty w tym
    >> segmencie.
    >
    > Tu nie chodzi o żaden segment, tylko że weszła na skalę praktycznie masową
    > z samochodem którego inni producenci nie dotykali. Teraz ci producenci
    > gonią Teslę, bo są w malinach. Gdyby to był minisegment jak twierdzisz, to
    > by zostawili go Tesli.

    Zauważyli, że też mogą coś sprzedać, bo jest ekoklimat dobry do tego
    i będą regulacje prawne sprzyjające. Trochę muszą nadrobić, ale
    nie róbmy z tego rewolucji.

    >> Niemcy nadwyżkę z OZE mają nie dlatego, że się przestawiają na
    >> samochody elektryczne, tylko dlatego, że zamykają atomówki.
    >
    > Aha, zamykają atomówki które produkowały prąd, więc z tego tytułu mają
    > nadwyżkę prądu. Cóż za logika...

    Po prostu przesadzili z OZE dlatego mają nadprodukcję z tego źródła.

    >> Idż do ratusza w mieście 10-20tys mieszkańców i się zapytaj
    >> burmistrza dlaczego nie ma tam
    >> dostępu do ładowarek publicznych.
    >
    > Bo to polski ciemnogród. Na zachodzie gdzie się nie ruszysz masz jakąś
    > ładowarkę.

    Pisałeś o tym bumie i ładowarkach na Zachodzie, więc w domyśle miałem,
    żebys poszedł do niemieckiego burmistrza w 20-tysięcznym mieście i
    zapytał dlaczego nie ma ładowarek. Bo jak pisałem są na pokaz w dużych
    maistach i w miejscach bardzo uczęszczanych- rynek, dworzec, urząd miasta.

    >> Ludzie wybierają portfelem.
    >> Jak będzie wygodniej i taniej to wybiorą coś innego.
    >
    > Jeszcze chwilę temu twierdziłeś że nikt nie chce i nie potrzebuje EV i że
    > to tylko minisegment, a tu nagle twierdzisz że jak cena spadnie to wszyscy
    > się rzucą? No tak, z tym się zgadzam. Cena jeszcze trochę spadnie i ludzie
    > zaczną kupować.

    Jak zaproponują program e-plus i dadzą 50tys zł na zakup samochodu
    w pełni elektrycznego, to też chętnych nie zabraknie - nawet jak nie
    będzie ładowarek.
    Na tym polega wybieranie portfelem.

    >
    >> Powtarzam - to nadal margines.
    >
    > Margines który pokazuje żę się da. Nawet proste wyliczenia pokazują że się
    > da z wadą jaką jest łądowanie, żyć już dzisiaj. Ty twierdzisz że to
    > podstawowa wada i się nie da żyć.

    Akurat mnie przeszkadza bardzo, bo ja mam inny model użycia auta.
    Tobie nie robi to różnicy i masz warunki, to używasz.

    >> Ale co ja mam wykazywać?
    >
    > Postawioną przez siebie tezę, że EV ma większy ślad węglowy niż spaliniak.

    Na pewno jest zbliżony a bardziej postawiłem tezę, że elektryk nie jest
    taki do końca eko jak się go propaguje - nawet jeśli dasz drugie życie
    bateriom.

    >> Odpowiem Ci po zenkowemu - użyj google i znajdź sobie.
    >
    > Ale zdajesz sobie sprawę że drób tak odpisuje bo jest ignorantem do
    > kwadratu? Stawianie się z nim w jednm rzędzie to takie, hm... słabe jest.

    Ale na newsach jest niezwykle skuteczne.
    Mógłbym Ci tez odpisać, ze nie musze Cię niańczyć
    i musiało by Ci to wystarczyć.

    >> I nie zakładaj, że produkcja skrzyni biegów szkodzi środowisku a
    >> produkcja kabli i baterii już nie.
    >
    > To ty postawiłeś tezę że baterie szkodzą a elementy spaliniaka nie. Czyli
    > dotarło w końcu do ciebie jaki absurd odpaliłeś i się teraz rakiem
    > wycofujesz.

    Z niczego się nie wycofuję.
    Produkcja jednego i drugiego jest podobnie energochłonna.
    A analizowanie szkodliwości poszczególnych procesów
    do niczego by w takiej dyskusji nie doprowadziło.
    (drugie życie baterii, ekoprodukcja itp)




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: