-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Postp w bateriach.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
<5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
<rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
<5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
<5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<rg3vli$cfm$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f258a8b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<rg44ai$faq$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f259e22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<rg5eig$bmi$1$Cav@news.chmurka.net>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sun, 2 Aug 2020 08:35:18 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.11.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <rg5eig$bmi$1$Cav@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 90
Message-ID: <5f265ea5$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1596350117 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17343 80.53.118.49:55297
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5410
X-Received-Body-CRC: 4102521565
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682143
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-08-02 o 06:14, Cavallino pisze:
> W dniu 01-08-2020 o 18:53, cef pisze:
>
>>> I dlatego pociągu nie doganiają, on im coraz bardziej ucieka.
>>> Choć VW chciał robić więcej, ale po prostu nie potrafi.
>>
>> Po co gonić pociąg jadący ślepym torem?
>
> Spytaj ich czy to ślepy tor i po co go gonią.
> Jak na razie wygląda, że ścianę na końcu ślepego toru widać już przed
> smrodowozami...
Nie ma takiej ściany.
O strukturze rynku będą decydować najwięksi.
O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
tylko na hybrydy. Bo na taki zakup stać będzie więcej klientów.
>>>> Jak coś wejdzie trwale do użytku, to uwierz mi, że Niemcy
>>>> będa prekursorem.
>>>
>>> Weszło i nie są.
>>> Tesla bije na głowę cały niemiecki przemysł motoryzacyjny, a będzie
>>> jeszcze bardziej jak zacznie działać ich niemiecka fabryka.
>>
>> Na razie to jest nowinka.
>
> Dla Ciebie.
> Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
> zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.
Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.
Zobacz co robią największe koncerny - te, które mają największe
światowe procenty sprzedaży czyli Toyota i VW.
No i Toyota postawiła na hybrydy - bo tanie i dostępne dla wielu -
a VW hybrydę zrobi w każdej chwili a na konkretny krok
nikt się jeszcze nie zdecydował, więc nie pisz, że ktoś już coś zdecydował.
Na razie jest światowy spadek sprzedaży samochodów
i trzeba się trochę pogłowić czy poziom sprzedaży da się utrzymać
proponując auta hybrydowe, z autonomicznym sterowaniem
czy z jakimiś innymi nowinkami i na pewno nie będzie to pełny elektryk.
>> Jak to zacznie być biznes, to Niemcy już coś wymyślą,
>> żeby na tym zarabiać.
>
> Próbują, nie wychodzi.
Jak ustali się trend to właśnie Niemcy go pokażą.
>> Barwne porównanie, ale nie rozumiem co jest takiego niezwykłego w tym,
>> że kilka procent transportu bliskiego zasięgu zostanie zelektryfikowane?
>
> Niezwykłe tylko dla Ciebie.
> Dla kogoś, kto worka na łbie nie ma, to początek wymiany parku
> samochodowego, którą negujesz....
Spójrz szerzej i zacznij myśleć analitycznie a nie przez pryzmat
marketingowców od EV.
Początek wymiany być może, ale jeszcze nie w najbliższych 20 latach i na
pewno nie na elektryka takiego jakiego znamy dziś.
Zobacz gdzie jest największy rynek sprzedaży samochodów - około 50%
całej światowej produkcji sprzedano w Azji - rynek większy niż
europejski czy amerykański.
Tam naprawdę spadki były z powodu pandemii i to zachwiało całym
światowym rynkiem.
Wszyscy szukają dodatkowych źródeł dochodu i dlatego te elektryczne nowinki
są upychane a nie dlatego, że to jest trend.
Trzeba się liczyć z tym, że rynek się nasyca nawet jeśli sprzedaje się na
nim rocznie 20mln samochodów.
I teraz napisz jak wyobrażasz sobie w ciągu 20 lat użytkownie samochodu
bezemisyjnego w Indiach czy w Argentynie? Będziesz go ładował modlitwą?
Obecnie trendem, to może być conajwyżej okres przejściowy z wymuszonym
rynkiem aut
niskoemisyjnych. Np zakaz spalinowych w centrach miast i tym samym
nakręci się
sprzedaż rozwiązań pośrednich. Natomiast jaki będzie docelowo
samochód bezemisyjny to tego jeszcze dziś nie wiemy.
Toyota uznała, że nie ma szans zrobić sensownej baterii - zapewniającej
też zasięg,
i dlatego zrezygnowała z pełnego EV - to jest trend światowy.
A jej (Toyoty) rozwiązanie wodorowe też nie jest idealne.
Równie dobrze może się okazać, że sensowniej za 50 lat wyjdzie montować
filtr do spaliniaków dający czyste powietrze na wyjściu i sprasowane
klocki spalin.
Ale samochód cenowo będzie dostępny dla milionów.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.08.20 09:49 Cavallino
- 02.08.20 09:59 Myjk
- 02.08.20 10:00 nadir
- 02.08.20 10:16 Cavallino
- 02.08.20 10:34 nadir
- 02.08.20 10:33 Myjk
- 02.08.20 10:35 WS
- 02.08.20 10:39 Myjk
- 02.08.20 10:48 WS
- 02.08.20 11:10 Cavallino
- 02.08.20 11:12 Cavallino
- 02.08.20 11:17 Cavallino
- 02.08.20 11:19 Myjk
- 02.08.20 11:22 Myjk
- 02.08.20 12:31 nadir
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO