  • Data: 2020-08-04 17:33:01
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.08.2020 o 17:19, J.F. pisze:

    > W sensie komercyjnym to jestesmy chyba daleko, japonski JT-60 ponoc
    > przekroczyl, ale to znow prad/cieplo, czyli duzo mu brakuje.

    Ale jeśli tylko to ciepło da się w sensowny sposób odebrać, to nie
    problem - co dalej nim robić to wiemy - oczywiście pozostaje kwaestia
    sprawności, ale traci ona znaczenie;)

    > A nawet jak Iter zadziala zgodnie z planem,
    > to przeciez bedzie jeszcze mnostwo problemow - jak dlugo bedzie pracowal
    > - minuty, sekundy ?
    > Jak utrzymac konstrukcje w strumieniu neutronow, jak utrzymac
    > nadprzewodzace magnesy obok goracej komory ...

    No wlaśnie. Dlatego "komercyjnie" napisałem w cudzysłowiu - w sensie
    jeśli jest coś co pozwala zamienić szklankę wody w parę to spełnia te
    założenie "komercyjności", bo wtedy rzeczywiście pozostaje kwestia skali
    i problemow "czysto" technicznych. A jeśli podgrzaliśmy coś co nie
    pozwala ogrzać szklanki wody a na dodatek z definicji ma pozostać
    odizolowane od otoczenia i nie ma jak tego ciepła odebrać, to tak jakby
    mówić, że w 41 roku hitler miał bron jądrową, tylko niedopracowaną.

    --
    Shrek