  • Data: 2017-03-21 19:42:05
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Mar 2017 18:00:35 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Przyjmijmy ze procesor byl ze znanej Ci ogolnie rodziny, ale
    > doczytales jak w tym mcu obsluga CAN wyglada, zrobiles plytke,

    snifer był na płytce stykowej. Raptem jeden mcu + rezystory
    terminujace can. Dump danych szedl po uarcie do minucoma na laptopie
    w formie tabelarycznej. Dzięki temu zmiany danych (pojawienie się id
    czujników oraz ich payload było łatwo korelować wzrokowo ze
    zdarzeniami).

    > opanowales narzedzia programistycznie, napisales prosty program

    Nic nie trzeba pisać, wszystko jest w google. Wystarczy poszukać i
    złożyć w całość.

    > narzedziowy, podlaczyles sie do samochodu, i zobaczyles jakies
    > sensownie wygladajace dane ?

    Dokładnie.

    > Cos nie wierze :-)

    Widzisz. Jakbyś zamiast klikać w,oknach kernelowal grepy to byś
    uwierzył jak to się później przydaje.

    > Teraz bym wybral ELM327, ale to znow - trzeba umiec obslugiwac USB
    lub
    > Bluetooth, trzeba wiedziec jak sie sie tego ELM obsluguje z poziomu
    > programu, dwa wieczory to zejda na szukanie dokumentacji :-)

    To nie ten poziom abstrakcji, za wysoko. Szkoda czasu na to. Mi w
    zupełności wystarczyła korelacja wartośco payloadu czujnika ze
    zdarzeniem.

    --
    Marek