  • Data: 2017-03-22 11:10:13
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Ależ tu się dziadków w podeszłym wieku zebrało ;)
    > To młodzieży jakby niewiele poza mną :)
    > Wiecie, miałem okazję parę lat temu być u lekarza (nie jako pacjent),
    > który pamiętał jeszcze jak uciekali z Wilna przed AC, a pokazywał mi
    > jak nagrywa na komputerze filmy z tunera TV, jak coś tam przechwytuje
    > z YT i takie tam różne. I raczej nie sprawiał wrażenia że tylko
    > zapamiętał kolejność naciskania przycisków tylko że wiedział co
    > i dlaczego robi. To tak odnośnie ogarniania "nowych" tematów.

    W takich sytuacjach przypomina mi się pewien znajomy. Jemu nie udało
    się uciec z Wilna przed AC, NKWD zabrało go do Katynia. Ale nie dotarł
    tam, bo go wzięli z transportu na Łubiankę, by coś z niego wydobyć.
    Był w tym Wilnie profesorem. A więc przeżył. I dobrą książkę o tym
    napisał później.

    Po wojnie mieszkał w Londynie. Dożył prawie setki, pod koniec życia
    w domu dla starszych osób. I mówił wtedy tak: nie mam tu z kim
    rozmawiać, moi rówieśnicy dawno juz poumierali, a ci tutaj, to
    jakieś stare dziadki, nic nie rozumieją.

    Jarek

    --
    Żył był Tutko Jan Żył lat prawie sto
    zwyczajny profesor ten profesor Tutko