  • Data: 2017-03-22 11:11:33
    Temat: Re: Post?p techniczny w podesz?ym wieku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:oasun3$s3r$...@z...wcss.wroc.pl...
    Cezary Gr?dys <c...@w...onet.pl> wrote:

    >Kompletenie nie doceniasz problemu. Programy bankowe
    >sporo dzialaja z datami (procenty, raty, zlecania
    >terminowe). Po czyms w tym stylu wyjdzie Ci powiedzmy

    Zeby nie powiedzec, ze praktycznie kazda operacja bankowa ma date ...

> [...]
    >przychodza dane z wielu miejsc. Jak to zaczniesz naiwnie
    >sledzic to moze wyjsc 1 milion liniejek do dokladniejszego
    >sprawdzenia.
    >W realu uzywano calkiem zaawansowanych narzedzi, ktore
    >proste problemy potrafily automatycznie naprawiac
    >(o ile wiem np. powiekszyc rozmiar wszystkich zmiennych
    >w prostym ciagu zaleznosci). Oprocz powiekszania pol
    >stosowano tez "okienkowanie": w 100-letnim okienku
    >np. 50 od bierzacego w przod to przyszlosc, 50 w tyl
    >przeszlosc. Poprawnosc "okienkowania" zalezy od tego
    >czy moga sie pojawic duze roznice dat, jesli nie to

    Nie musza byc duze - jeden z pierwszych problemow w praktyce, klient
    dostaje nowa karte do bankomatu, wazna do 00/01, bankomat sprawdza -
    rok mamy 98, karta dawno niewazna.

    W roznych urzadzeniach tez roznie bywalo - data wyszla 01.01.00, albo
    01.01.100, albo 01.01.10, albo blad programu, bo to .100 nie
    miescilo sie w zareserwowanym miejscu, albo urzadzenie w ogole nie
    dziala, bo taki blad przy starcie ...

    >PS. Nie mowie ze cala ta histora problemu roku
    >2000 byla racjonalna: przez ponad 20 ignorowano
    >problem a potem przez 2 lata bylo gaszenie pozaru.
    >Ale byl problem i choc niepotrzebnie duzym kosztem
    >to uniknieto wiekszych skutkow.
    >PS2. Jak na razie to wyglada ze przed 2038 moze
    >byc powtorka, tyle ze z C i Unixem.

    Problem zignorowano, bo "do tego czasu przejdziemy na systemy 64 bit".
    Systemy 64-bit sie dawno pojawily, a duzo dat po staremu 32 bit :-)

    J.