eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-17 21:25:44
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 17 Jan 2012 20:59:55 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > On 2012-01-17 20:51, Tomasz Pyra wrote:
    >> On Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>
    >>> Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac
    >>> nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą...
    >>
    >> No tylko co mu po tej nadsterowności, skoro brakuje wyraźnie przyczepności
    >> przodu.
    >
    > A czyż nie może mu się udać znaleść przyczepności "szukając" za pomoca
    > lewej nogi + gazu ? (pomijam chwilowo kwestię ASB)

    Przyczepności przednich kół większej niż puszczając gaz się nie znajdzie. I
    jeżeli to nie wystarcza do zmiany kierunku jazdy samochodu, to już raczej
    nic nie pomoże.

    Składanie samochodu w zakręt za pomocą LFB ma sens, jak wie się wcześniej
    że będzie taki problem na zakręcie i zrobi się to jeszcze przed zakrętem.

    Jak on już wszedł w zakręt i po prostu okazało się że samochód nie skręca,
    to już kaplica - na samo obrócenie samochodu zapewne potrzebuje tak dużo
    miejsca że już się zdąży zderzyć z tym krawężnikiem.




    >> Pomóc nie pomoże, a warto pamiętać że huknięcie bokiem o krawężnik to nawet
    >> przy małej prędkości potencjalnie sporo poważnych uszkodzeń.
    >
    > Oczywiście. Zatem ważna jest błyskawiczna ocena sytuacji, a reakcja od
    > razu a nie jak już jesteśmy 1m od krawężnika.
    >
    >> A przodem całkiem duża szansa że samochód przed krawężnik po prostu
    >> przejedzie.
    >
    > O ile puści hamulec wystarczająco wcześnie

    Nawet na blokach lepiej lecieć przodem niż bokiem.
    Ryzykuje się tylko oponą/felgą, ale reszta zawieszenia zostanie na miejscu.
    A od uderzenia bokiem dużo łatwiej poprzestawiać różne drogie rzeczy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: