eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie › Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
    Date: Tue, 19 Oct 2010 11:05:30 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 23
    Message-ID: <i9jn0r$2btm$1@news2.ipartners.pl>
    References: <i9cvn6$b4c$1@inews.gazeta.pl> <i9d375$pak$1@news.task.gda.pl>
    <i9edpd$fa0$1@inews.gazeta.pl> <i9f5ti$ipg$1@news.onet.pl>
    <i9h58a$13ff$1@news2.ipartners.pl> <i9i9mi$fns$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1287479131 77750 157.25.157.219 (19 Oct 2010 09:05:31
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 19 Oct 2010 09:05:31 GMT
    In-Reply-To: <i9i9mi$fns$1@news.task.gda.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.9) Gecko/20100915
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.4
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2319217
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-10-18 22:09, Filip KK pisze:

    > Jak naciskamy na hamulec, to blokują się tylko przednie koła, bo największy nacisk
    jest na tylne, na przód prawie nie ma nacisku. Co za tym idzie, samochód się ładnie
    obraca.
    >
    > Poćwiczyć, sprawdzić, przekonać się, a nie pisać bzdury na grupę.

    Jak naciskamy konkretnie na hamulec na lodzie, to blokują się wszystkie koła,
    gdyż siła niezbędna do ich blokowania, i przodu, i tyłu, jest minimalna.
    Poćwiczyć, sprawdzić, przekonać się, a nie pisać bzdury na grupę.

    Albo też się nie zablokują, jeśli się ma ABS i on akurat skutecznie zadziała
    przy małej prędkości na lodzie (a bynajmniej nie każdy zadziała w tych warunkach).

    W dobrych warunkach koła przednie blokują się generalnie szybciej, ale wcale nie
    dlatego
    że "największy nacisk jest na tylne" :) Najczęściej jest na odwrót, to na przód
    nacisk
    jest większy. I to nawet przy jeżdzie pod górkę (nie dotyczy malucha, rzecz prosta).
    Przednie blokują się szybciej, gdyż tak jest skonstruowany układ hamulcowy,
    a to po to, aby zachować sterowność w czasie typowego hamowania.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: