eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie › Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
  • Data: 2010-10-19 11:05:30
    Temat: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-10-18 22:09, Filip KK pisze:

    > Jak naciskamy na hamulec, to blokują się tylko przednie koła, bo największy nacisk
    jest na tylne, na przód prawie nie ma nacisku. Co za tym idzie, samochód się ładnie
    obraca.
    >
    > Poćwiczyć, sprawdzić, przekonać się, a nie pisać bzdury na grupę.

    Jak naciskamy konkretnie na hamulec na lodzie, to blokują się wszystkie koła,
    gdyż siła niezbędna do ich blokowania, i przodu, i tyłu, jest minimalna.
    Poćwiczyć, sprawdzić, przekonać się, a nie pisać bzdury na grupę.

    Albo też się nie zablokują, jeśli się ma ABS i on akurat skutecznie zadziała
    przy małej prędkości na lodzie (a bynajmniej nie każdy zadziała w tych warunkach).

    W dobrych warunkach koła przednie blokują się generalnie szybciej, ale wcale nie
    dlatego
    że "największy nacisk jest na tylne" :) Najczęściej jest na odwrót, to na przód
    nacisk
    jest większy. I to nawet przy jeżdzie pod górkę (nie dotyczy malucha, rzecz prosta).
    Przednie blokują się szybciej, gdyż tak jest skonstruowany układ hamulcowy,
    a to po to, aby zachować sterowność w czasie typowego hamowania.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: