  • Data: 2010-10-20 13:21:29
    Temat: Re: Po?�izg w czasie podjazdu pod wzniesienie
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sergiusz Rozanski wrote:

    > Nie robiłbym tego gdy nie znam nawierzchni, możesz zerwać przyczepność jednej
    > strony i postawić auto bokiem, a z tego już auta nie wyprowadzisz - ratuje tylko
    > fuks i szczęście.
    >
    > Mam sporo jazdy w terenie za sobą uwierz że zjazdy i podjazdy pod 45 stopni to
    > dla mnie nie nowość - nieudane podjazdy również, więc wiem jak się zachować.
    > Przyczym obecnie jeźdze asb więc wbicie wstecznego nie jest problemem, za to
    > trwa dłużej zanim skrzynia ciśnienia poprzestawia.

    Jedna ogólna rzecz -- w terenie dość rzadko zdarza się sytuacja typu
    dłuuuuugi podjazd. Na drodze łatwiej o coś takiego -- jakoś tam szło
    przez kilometr podjazdu i nagle zonk. Jazda kilometra na wstecznym może
    być stresująca dla kierownika który tego nie trenował (choć mi się w
    terenie zdarzało jechać spory kawałek -- jak się wbiłem w ślepą ścieżkę
    w której się pojazd ledwo na szerokość mieścił to trzeba było potem
    cooooofać :) ) Ale jak ma trakcję to może próbować przerwać zjazd,
    ustawić się spokojnie przodem, itd...

    > Trakcja to podstawa w takich sytuacjach i nie możesz jej stracić, a jak
    > stracisz, to wszelkie manewry powinny doprowadzić najpierw do jej przywrócenia.

    W rzeczy samej, zwłaszcza gdy sutuacja jest taka, że podjazd był długi
    więc jest się gdzie rozpędzić bez kontroli (nno już "Ale urwał" się łapie.

    Najpierw trakcja, potem kombinowanie co dalej.

    pzdr
    \SK