eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie › Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
    Subject: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
    References: <i9cvn6$b4c$1@inews.gazeta.pl>
    <1s5il48bv6bdg$.e0p3lmr61p5i$.dlg@40tude.net>
    Organization: media
    User-Agent: slrn/pre0.9.9-111 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@d...media-lab.com.pl>
    Date: 18 Oct 2010 10:42:27 GMT
    Lines: 40
    NNTP-Posting-Host: 83.14.86.182
    X-Trace: 1287398547 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27037 83.14.86.182:53582
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2318967
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 17.10.2010 Seba <s...@g...pl> napisał/a:
    > Dnia Sat, 16 Oct 2010 22:00:38 +0200, "Paweł M." napisał(a):
    >
    >> Co robicie w takim momencie?

    Sprzęgło, wsteczny, powoli puszczam sprzęgło aby doprowadzić do kontolowanego
    toczenia koło/droga - mam wtedy szanse odzyskać przyczepność, hamuje silnikiem,
    omijam przeszkode. Sporo zależy od lodu/opon, ale to IMO najlepsze działanie.

    > Szukamy jak najszybciej miejsca o trochę lepszej przyczepności aby
    > wyhamować auto w jego zapędach - bok jezdni, boczna dróżka, nieubity
    > śnieg, pole, itp.

    Jakie szukanie? Musisz do tego miejsca się dostać - próbować odzyskać
    przyczepność, bo to da Ci szanse na manewrowanie czy hamowanie inaczej
    dupa zbita - dosłownie ;)

    > Z praktyki - ABS działa, manewrowość jakaś tam jest - jednkaże taka
    > sytuacja nie należy do komfortowych.

    Aby odzyskać manewrowanie powinniśmy:
    - mieć auto w kierunku jazdy - warunek akurat spełnony - to jest konieczne,
    auto lecące bokiem na nie ma szans na manewrowanie - chyba że to zerwanie
    ma charakter kontorlowany, np w drifcie jak możesz je zakończyć odejmując
    moment obrotowy z kół (sprzęgło/mniej gazu itd), ale to inny przypadek
    - właczamy _wsteczny_ i koła zaczynają się obracać w kierunku jazdy co
    daje nam szanse na: hamowanie silnikiem - odpowiednio puszczając sprzęgło
    aby wytracać prędkość i odzyskanie przyczepności a tym samym sterowności -
    szczególnie na tym bardziej płaskim odcinku.

    Każde inne działanie: łycha na hamulec czy kręcenie sterem czy butowanie
    do przodu powoduje że nie wyjdziemy z poślizgu 4 kół a tym samym nie mamy
    najmniejszej opcji na sterowanie i uniknięcie stłuczki, autem kieruje
    tylko Newton ;)

    --
    "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
    Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
    Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: