    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poślizg w czasie podjazdu pod wzniesienie
    Date: Sun, 17 Oct 2010 11:47:49 +0200

    On Sat, 16 Oct 2010 23:22:40 +0200, Bydlę wrote:
    >Myślę, że pytanie i problem są postawione na głowie.
    >Lepiej byłoby pytać: jak nie dopuścić do takiej sytuacji, w której
    >przestajemy kontrolować ruch pojazdu.

    I co proponujesz - zamknac zamochod w garazu od pazdziernika do
    kwietnia i przesiasc sie na taksowki ?
    Czy wysylac zwiadowce na kazdy bialy odcinek ?

    >A gy już wszystko padnie i auto się ślizga, to robić trzeba to samo, co
    >zawsze wtedy, gdy auto się ślizga - odzyskać kontrolę nad ruchem;
    >czasem przyhamować jednym czy drugiem, czasem dodać gazu, czasem
    >wrzucić luz, czasem pokręcić kierownikiem. Wszystko w zależności od
    >tego co się dzieje i jak idzie (i dokąd) droga.

    Latwo sie pisze.
    Owszem - odpuszczajac chwilami hamulec lub polegajac na abs odzyskac
    nieco skrecalnosci i poszukac miejsca gdzie jest lepsza przyczepnosc
    [snieg a nie lod], albo skierowac sie tam gdzie szkody beda
    najmniejsze.

    >Z pewnością stanie na hamulcu z tępym wyrazem twarzy nie pomoże, tak
    >samo jak marnowanie czasu na trąbienie.

    Trabienie moze zmniejszyc wyrok. Przy ambitnej papudze moze nawet do
    zera :-)

    >Fajne jest to, że takie rzeczy dzieją się przy niewielkich prędkościach

    Niestety - z kazdym odpuszczeniem hamulca predkosc wzrasta, a bez
    odpuszczenia tez wzrasta :-)

    >- na początku ofkorz - więc wystarczy poćwiczyć (jak zawsze robi to
    >każdy normalny kierowca) ślizganie się na świeżym śniegu. Wprowadzanie
    >w poślizg, wyporwadzanie z poślizgu, hamowanie do zera, hamowanie
    >gwałtowne, hamowanie w zakręcie, gwałtowne ruszanie, zarzucanie
    >tyłkiem, gwałtowne skręty na wstecznym itd. itp. Tyle, że:
    >- trzeba chcieć

    No coz, poprosimy o zamontowanie uchwytu pod kamere, a ja przyjdzie
    zima to pare filmow pogladowych.
    Niestety - na prawdziwej szklance manewrowalnosc jest minimalna, a jak
    jest troche wiecej ludzi to juz nie wiadomo co robic - pieknie
    zarzucisz, zjedziesz bokiem, i uszkodzisz dwoje ludzi zamiast zadnego.

    J.