  • 51. Data: 2009-09-15 22:05:43
    Temat: Re: Porządny statyw na ciężki sprzęt
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał:

    > Dzięki za wskazówki, chyba głowica taka będzie się mi najlepiej nadawać.
    > Jak jest z stabilnością tego? Producent nie opiera się przeciw wadze, ok
    5kg?

    Dane o dopuszczalnym obciązęniu masz na stronach producentów.
    Fancier FT6663H - http://www.funsports.pl/p,pl,453,glowica+ft6663h.htm
    l -
    4kg
    Fancier FT6664H - http://www.funsports.pl/p,pl,454,glowica+ft6664h.htm
    l -
    6kg
    Fancier FT 6665H - http://www.funsports.pl/p,pl,455,glowica+ft6665h.htm
    l -
    8kg
    MH1302 - http://www.giottos.com/MH-3.htm - 6kg.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 52. Data: 2009-09-15 22:38:57
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-15 23:57:05 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Tutaj myślałem o pokrowcu z prostej przyczyny - statyw + głowica jest
    > dość ciężkie i niezbyt bardzo wyważone jak dla mnie. Paski owszem fajne
    > są, ale chyba wolałbym zarzucić na plecy jak już mam targać.

    Mi tam na pasku się nosiło znośnie (bo nie powiem że komfortowo, gdyż
    ponad 4 kilowy statyw taki nigdy nie będzie), również przez plecy. Dla
    mnie w wygodzie noszenia wielkiej różnicy pomiędzy pokrowcem a paskiem
    nie było, za to w łatwości dostępu - tak.

    > Nie myślę o statywie w góry. Po prostu potrzebuję czegoś, co będzie
    > stabilne i nie będę bał się że aparat od tego odpadnie.

    Jeśli to dSLR, a nie MF, to ja bym chyba raczej celował w 190. Sporo
    się pozmieniało u Manfrotto od czasu gdy byłem z ich ofertą na bieżąco,
    ale 190 była wystarczająca do takiego F90X z BP i lufą pokroju 300/4.

    de Fresz

  • 53. Data: 2009-09-16 05:45:27
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > No właśnie o ile 055 jest super o tyle głowica o której myślałem jest
    > zdecydowanie za duża i za ciężka. Dodatkowo uznałem że dla mnie chyba
    > lepsza będzie kulowa, bo 3D nie do końca mi pasuje w takim stopniu.
    > Za zaproszenie dzięki, ale i tak w ciągu najbliższego czasu ciężko mi
    > będzie się wyrobić, a poza tym musiałbym wziąć zestaw taki w plener.. i
    > się przekonać jak to wypada na dłuższą metę :)
    > Wczoraj dopiero po kilku godzinach zacząłem dostrzegać, gdzie i co mnie w
    > zestawie z tematu boli.

    Mozesz wziasc w plener - u mnie aktualnie lezy i nic nie robi...

  • 54. Data: 2009-09-16 13:03:06
    Temat: Re: Re: Porządny statyw na ciężki sprzęt
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Tue, 15 Sep 2009 23:29:14 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    wrote:

> [...]
    Muszę je zważyć.

    Nie musisz. Niecałe 5 kg :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 55. Data: 2009-09-16 14:34:36
    Od: "JasiekS" <j...@p...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com>
    napisał w wiadomości news:4aafc6d3$1@news.home.net.pl...

    > Myslałem, myślałem...
    > Potem rozbolała mnie głowa i przestałem ; )

    To dziwne, bo idea jest prosta. Podstawą jest... solidna podstawa (patrz
    posty powyżej). Ramię z aparatem zamocowane obrotowo (pionowa oś) do
    podstawy. W podstawie zderzak (może być nastawialny, ale niekoniecznie).
    Fiksujesz aparat z ramieniem dosuniętym do zderzaka. Obracasz ramię i
    zmieniasz obiekt. Obracasz ramię do zderzaka.

    Skoro taki sposób sprawdza się w przyrządach warsztatowych to sprawdzi
    się do twoich zastosowań.

    --
    JasiekS

  • 56. Data: 2009-09-16 15:14:22
    Temat: Re: Porzšdny statyw na ciężki sprzęt
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-09-16 15:03:06 +0200, Paweł Pawłowicz

    > Nie musisz. Niecałe 5 kg :-)

    Będzie tyle.
    --
    200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

  • 57. Data: 2009-09-16 17:10:15
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    dominik wrote:

    > A możesz coś o tych cenach?
    >
    > d.

    Markins + płytka to ~ $400 - zajrzyj na http://www.markinsamerica.com i
    popatrz na filmiki tu http://www.markinsamerica.com/MA5/demo.php
    Może trudno w to uwierzyć ale ta głowica ma wygodę kulowej i nośność 3D
    (albo nawet większą).
    Ja kupowałem bezpośrednio u nich z wysyłką do US. W Europie najbliżej
    sprzedają go w Niemczech jacyś Nikoniarze ;-)

    Pozdrawiam,
    KZ

  • 58. Data: 2009-09-16 17:10:36
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "JasiekS" napisał

> [...]
    > zmieniasz obiekt. Obracasz ramię do zderzaka.
    >
    > Skoro taki sposób sprawdza się w przyrządach warsztatowych to sprawdzi

    Wiesz co ? Nie bardzo.
    Jak się dobrze nad tym zastanowić to wychodzi dość złożony wysięgnik,
    "łamany" conajmniej w dwóch punktach, oba te punkty musiałyby mieć kulowe
    przeguby - aparat przy takim stole powinien mieć zapewnione ruchy przy
    ustawianiu w trzech płaszczyznach.
    Kombinowałam nad magic armami Manfrotto ale czegoś mi brakowało aby to się
    powiodło.
    Impreza droga (było mi nawet obojętne jak droga, oczywiście w granicach
    rozsądku) ale niewykonalna bez specjalistycznego warsztatu.
    W końcu odpuściłem ale po dzień dzisiejszy się dziwię, że nikt czegoś
    takiego nie robi.

    adam

  • 59. Data: 2009-09-16 20:06:13
    Od: "JasiekS" <j...@p...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:4ab11c49$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > warsztatu.
    > W końcu odpuściłem ale po dzień dzisiejszy się dziwię, że nikt

    Dwa lata temu oddałem za tzw. dziękuję powiększalnik Krokus 66.
    Kolumna tego powiększalnika z karetką załatwiłaby ci 75% sprawy.
    Kolumna - a właściwie trójnóg - jest diabelsko sztywna. Do karetki
    mocujesz poziomą rurę z głowicą lub po prostu gwintem pod aparat.
    Zamiast przegubu zacisk umożliwiający wysuw rury. Finito!

    Wydaje mi się, że pod hasłem 'zestaw do reprodukcji' coś takiego już
    kiedyś było.

    --
    JasiekS

  • 60. Data: 2009-09-16 22:55:29
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > umożliwiający wysuw rury. Finito!
    >
    > Wydaje mi się, że pod hasłem 'zestaw do reprodukcji' coś takiego już

    Mam jedną taką kolumnę, niestety nadal nie widzę aby mogła ona rozwiązać
    problem, który miałem.
    W 75% może tak. Ta kolumna istotnie jest świetna ale ma dość kiepski napęd
    posuwu.
    Zestawy reprodukcyjne z tego co pamiętam wyglądaly właśnie jak zestaw
    powiekszlnika. Tam bylo istotne mocowanie aparatu (filmu) idealnie
    rownolegle do stołu i przemieszczanie go góra-dół.
    Tu chodziło o precyzyjne ruchy w trzech plaszczyznach.
    W Magic Arm jedną dźwignią zwalnia się wszystkie punkty - no nie wyobrażam
    sobie ustawienia w ten sposób aparatu tak aby dobrze ustawić kadr.

    adam