  • 61. Data: 2009-09-17 05:45:05
    Temat: Re: Porządny statyw na ciężki sprzęt
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > kątem.

    > Odwracanie centralnej kolumny to faktycznie koszmar - z racji ergonomii
    > nikomu nie polecam.

    > Jako że jeden obraz wnosi często więcej niż 1000 słów - podsyłam link do
    > rozwiązania tego problemu w wykonaniu Benro:
    > www.toya.net.pl/~wyszomir/rozne/Benro.jpg

    witaj ponownie,
    Patrzenie w wizjer, kadrowanie etc. przy takim rozstawieniu nie jest
    chyba zbyt wygodne. Żeby przyłożyć oko do wizjera do trzeba się
    nieźle wygiąć...

    tutaj też zdaje się ta dolna "przedłużka" środkowego elementu
    ogranicza możliwość większego rozłożenia statywu, tak?

    --
    Michał

  • 62. Data: 2009-09-17 07:32:28
    Temat: [OT] Re: Porządny statyw na ciężki sprzęt
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Tak sobie pomyślałem, co Sigma poleca do swojej armaty, a raczej
    kolubryny 200-500/2.8? To waży z aparatem ponad 15kg.

    wer

  • 63. Data: 2009-09-18 17:41:30
    Od: "JasiekS" <j...@p...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com>
    napisał w wiadomości news:4ab16cde$1@news.home.net.pl...

    > Tu chodziło o precyzyjne ruchy w trzech plaszczyznach.

    Nie chcę ciągnąć tematu i przekonywać ciębie na siłę. Kolumna obraca
    się, poprzeczkę można wysuwać i cofać. Obrót plus zmiana długości
    poprzeczki pokrywa ci płaszczyznę. Karetka daje ci ruch w pionie
    (wiem, że ciężko...). Ustawiasz aparat, zderzak i robisz, co masz do
    zrobienia. Zwalniasz obrót i wycofujesz ramię poza stół. Robisz, co
    masz do zrobienia i obracasz kolumnę do zderzaka. Blokujesz obrót
    kolumny - aparat POWINIEN być od razu gotowy do działania.

    > W Magic Arm jedną dźwignią zwalnia się wszystkie punkty - no nie
    > wyobrażam sobie ustawienia w ten sposób aparatu tak aby dobrze
    > ustawić kadr.

    Ja również.

    --
    JasiekS

  • 64. Data: 2009-09-18 17:48:49
    Od: "JasiekS" <j...@p...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Smoczyk" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > tutaj też zdaje się ta dolna "przedłużka" środkowego elementu
    > ogranicza możliwość większego rozłożenia statywu, tak?

    Podejrzewam, że to jest po prostu podstawka stabilizująca statyw
    przy takim rozwarciu nóg. W okolicy rozwarcia do płaszczyzny trójnóg
    staje się niestabilny - może nawet 'przeskoczyć' na drugą stronę.
    Tak mowi stateczość konstrukcji prętowych.

    --
    JasiekS

  • 65. Data: 2009-09-18 18:18:44
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JasiekS" <j...@p...poczta.onet.pl> napisał:

> [...]
    > staje się niestabilny - może nawet 'przeskoczyć' na drugą stronę.
    > Tak mowi stateczość konstrukcji prętowych.

    Mam wrażenie, ze konstrukcja mechanizmu blokowania kąta odchylenia nóg jest
    na tyle solidna, że przeskoczenie na drugą stronę raczej nie zagraża
    (zakładając, że nie przekroczysz dopuszczalnego obciążenia). Mam wrazenie,
    ze ta przedłużka ma raczej podnosić stabilność mocowania srodkowej kolumny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)