  • 11. Data: 2009-09-14 16:21:45
    Temat: Re: Porządny statyw na ciężki sprzęt
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > No jednak nie do konca chyba.
    > 1) Jak masz statyw z masywna glowica (055 +410) to pokrowiec jest
    > wygodniejszy, bo na pasku statyw sie na ramieniu "przewraca". Glowica
    > ciegnie go do nienaturalnej i niewygodnej poziomej pozycji. W pokrowcu
    > jest znacznie wygodniej nosic. Gorna punkt zaczepienia paska pokrowca
    > jest powyzej glowicy.

    U mnie ten komplet "na pasku" wisi po prostu naturalnie "do gory nogami" -
    nic nie przewaza, nosi sie wygodnie.

    Pod warunkiem, ze ktos lubi nosic statyw, ja nie lubie :))

  • 12. Data: 2009-09-14 16:42:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Les" napisał
    [...]
    jak najbardziej polecam 055 - jest ciężki, ale naprawdę stabilny.
    [...]
    Po 2 dniowym pobycie nad morzem trzeba go całego rozkręcić, bo ma w
    sobie garść piachu (aż nie mogłem uwierzyć).
    ==============================

    Ooooo tak, też miałem tą "przyjemność" : )

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał
    > Pod warunkiem, ze ktos lubi nosic statyw, ja nie lubie :))

    Bardziej wk.... od noszenia jest czyszczene statywu z piasku ; )))

    adam

  • 13. Data: 2009-09-14 17:13:35
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-14 17:42:54 +0200, "Piotr Sz." <p...@W...com> said:

> [...]
    > ciegnie go do nienaturalnej i niewygodnej poziomej pozycji. W pokrowcu jest
    > znacznie wygodniej nosic. Gorna punkt zaczepienia paska pokrowca jest

    No wszystko fajnie, ale dochodzi dodatkowa upierdliwość z wyjmowaniem i
    wkładaniem - statyw na pasku jest znacznie szybciej dostępny. Miałem
    pokrowiec, po dwóch wycieczkach kupiłem pasek, a ten pierwszy wylądował
    w szafie. Zresztą 055 to jak dla mnie kiepski statyw na plenery, bo
    jest najzwyczajniej za cieżki, zwłaszcza z 410 (zajebiaszcza głowica
    tak poza tym, z wadami opisanymi przez Marka). No chyba że plener
    zaczyna się góra 500 m od bagażnika samochodu ;-)
    Ale że Dominik jest znanym siłaczem, to pewnie i z kolumnowym dałby radę... ;-)

    > No i jeszcze jedna "wazna" sprawa: Na pasku dupy nie posadzisz, a na
    > pokrowcu sie wygodnie siedzi czekajac na "swiatlo" w plenerze - ale to
    > margines. :-)

    Jak już tachasz 3 kilowy statyw, to turystyczne krzesełko o masie 300 g
    nie powinno robić większej różnicy ;-)

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-09-14 17:14:39
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-14 18:42:30 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał
    >
    > Bardziej wk.... od noszenia jest czyszczene statywu z piasku ; )))

    Niezabierając z domu rozwiązujesz od razu 2 problemy ;-)

    de Fresz

  • 15. Data: 2009-09-14 17:34:31
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-09-14 01:58:29 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > powiedzcie mi czy ktoś z was używał może manfrotto 055MF3

    Ja mam 55XPROB z głowicą 029. Spokojnie nosi Mamiyę RZ67 z pryzmatem i
    cięższym szkłem.
    --
    200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

  • 16. Data: 2009-09-14 18:23:05
    Od: "KZ" <n...@a...com.pl>

    dominik wrote:
    > hello
    >
    > powiedzcie mi czy ktoś z was używał może manfrotto 055MF3 + 329RC4?
    > Właśnie jestem na kupnie i chciałbym znać opinie użytkowników. Czy w
    > ogóle to dopasowanie głowicy do statywu jest rozsądne - statyw
    > wyraźnie ciąży w tym miejscu, choć rzecz jasna głowica bardzo wygodna

    Kup jakąś kulową na płytkę Arca Swiss - np. Markinsa M10 - uniesie Ci 2 razy
    tyle co to Manfrotto a przy okazji będzie dwa razy lższejsze i znacznie
    wygodniejsze. Przerabiałem 029, inne 3D Manfrotto, kulowe Manfrotto (są
    żenujące) i skończyłem z Markinsem.
    Kirk, Arca Swiss czy Really Right Stuff też dadzą radę. Wada to niestety
    cena...

    KZ

  • 17. Data: 2009-09-14 18:28:25
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > No wszystko fajnie, ale dochodzi dodatkowa upierdliwość z wyjmowaniem i
    > wkładaniem - statyw na pasku jest znacznie szybciej dostępny.

    Tu tez sie nie zgodze. Roznice jesli jakowes sa, to w ulamkach sekundy mozna
    mierzyc :-)

    > Zresztą 055 to jak dla mnie kiepski statyw na plenery, bo jest
    > najzwyczajniej za cieżki, zwłaszcza z 410

    Pociesze Cie, ze przewaznie to jest jedna z lzejszych czesci ekwipunku.

    > Jak już tachasz 3 kilowy statyw, to turystyczne krzesełko o masie 300 g
    > nie powinno robić większej różnicy ;-)

    Wole zabrac jeden obiektyw wiecej lub jakis inny rzdziej potrzebny klamot.
    :-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 18. Data: 2009-09-14 19:10:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-14 20:28:25 +0200, "Piotr Sz." <a...@a...pl> said:

    > Tu tez sie nie zgodze. Roznice jesli jakowes sa, to w ulamkach sekundy mozna
    > mierzyc :-)

    Ależ proszę, nie zgadzaj się do woli ;-) Ja poszedłem za radą
    doświadczonych kolegów, dla których pokrowiec też był siakiś taki
    nieporęczny (i mieli rację), ale widać nie wszyscy dostrzegają tą
    zaletę - ot, degustibusy.

    > Pociesze Cie, ze przewaznie to jest jedna z lzejszych czesci ekwipunku.

    No to widać miałem jakieś dziwne aparaty i obiektywy bo żaden nie
    zbliżał się do 4 kg ;-)
    Na pocieszenie Ci powiem, że mi się udało wyrosnąć z tachania gdzie się
    da 10 kg sprzętu - za dużo funu zżerało wku^&* się i obiecywanie sobie
    "że już nigdy więcej". I też jest fajnie ;-)

    > Wole zabrac jeden obiektyw wiecej lub jakis inny rzdziej potrzebny klamot.
    > :-)

    I wygodnie się siedzi na takim statywie? Zresztą ja teraz wolę po
    prostu wziąć coś, co nie przysporzy mi takich dylematów ;-)

    de Fresz

  • 19. Data: 2009-09-14 20:03:49
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

> [...]
    > doświadczonych kolegów, dla których pokrowiec też był siakiś taki
    > nieporęczny (i mieli rację), ale widać nie wszyscy dostrzegają tą zaletę -

    Jasne.
    Wyrazam tylko swoje (jakie by one nie byly) opinie na bazie wlasnego
    doswiadczenia, a do polemiki sklonily mnie wylacznie Twoje "kategoryczne"
    opinie na temat tego co ma sens a co sensu nie ma.

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 20. Data: 2009-09-15 07:14:50
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Są lepsze rozwiązania stosowane pzrez firmy Gitzo, Giottos i Benro - tam w
    > niektórych modelach można środkową kolumnę przechylić pod dowolnym kątem.
    > proponuję obejrzeć krótką prezentację możliwości takiego statywu pod
    > adresem: http://www.youtube.com/watch?v=snWplwyYVh0

    No faktycznie ciekawe...
    Jak wyglada sprawa ze stabilnoscia tych statywow?
    Moj 055 stoi ciagle w "studio" takze skadac go do tak malych rozmiarow nie
    potrzebuje ale ta pochylana kolumna srodkowa przydalaby sie oj przydala...
    tym bardziej ze akurat teraz mam sezon na macro bizuterii wiec jak znalazl
    ;-)

    Pozdr.