  • 21. Data: 2009-09-15 07:45:35
    Temat: Re: Porządny statyw na ciężki sprzęt
    Od: Czarek <4...@g...de>

    055X PRO to już nie ten sam statyw, co stary 055 PRO. Konstrukcja jest
    osłabiona, w miejscu mocowania kolumny środkowej. Ja go już nie
    polecam.
    Jeśli chodzi o stabilność, to tylko 058 + 410. Tu są opisy:
    http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=146
    http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&pro
    d_id=7

    Czarek

  • 22. Data: 2009-09-15 07:49:31
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > 055X PRO to już nie ten sam statyw, co stary 055 PRO.

    Ale jak stary?
    Ja swoj kupilem 6 lat temu.

    pozdr.

  • 23. Data: 2009-09-15 07:53:31
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 15 Wrz, 09:49, "quent" <x...@x...com> wrote:

    > Ale jak stary?
    > Ja swoj kupilem 6 lat temu.

    Normalnie stary, 055 PRO, bez X. Chodzi o zmianę w mocowaniu kolumny
    środkowej; teraz jest taki gówniany pierścionek.

    Czarek

  • 24. Data: 2009-09-15 08:40:00
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-14 22:03:49 +0200, "Piotr Sz." <a...@a...pl> said:

    > Wyrazam tylko swoje (jakie by one nie byly) opinie na bazie wlasnego
    > doswiadczenia, a do polemiki sklonily mnie wylacznie Twoje "kategoryczne"
    > opinie na temat tego co ma sens a co sensu nie ma.

    No fakt, zabrakło "IMO". I paru innych znanych mi osób, z których
    zdaniem się liczę ;-)

    de Fresz

  • 25. Data: 2009-09-15 09:15:11
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "de Fresz" napisał

    > Niezabierając z domu rozwiązujesz od razu 2 problemy ;-)

    Trzymając go w domu dochodzi dodatkowy, trzeci - circa 500 zł pałęta się bez
    sensu ; )
    Rozwiązaniem wszystkich trzech okazało się Allegro i teraz już mam tylko
    jeden...
    ... czasami przydałby się statyw na wyjeździe ; ))))

    adam

  • 26. Data: 2009-09-15 09:25:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <bofh> napisał

    > Woreczek z piaskiem czasami się sprawdza. Trzeba mieć ze sobą woreczek i
    > napełniać go piaskiem.
    >
    > Problemem może być dostępność piasku w niektórych miejscach. Można
    > zamiast tego wypełnić woreczek ryżem przed wyjazdem. W razie potrzeby
    > można użyć go do przygotowania obiadu.

    Muszę kiedyś wypróbować.
    Na razie widzę, że chyba monopod mi rozwiąże ten problem.

    adam

  • 27. Data: 2009-09-15 09:27:59
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    adam wrote:
> [...]

    Problemem może być dostępność piasku w niektórych miejscach. Można
    zamiast tego wypełnić woreczek ryżem przed wyjazdem. W razie potrzeby

    wer

  • 28. Data: 2009-09-15 10:12:25
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał:

    >[...]
    > Woreczek z piaskiem czasami się sprawdza. Trzeba mieć ze sobą woreczek i
    > napełniać go piaskiem.
    >
    > Problemem może być dostępność piasku w niektórych miejscach.

    Dostepność i problem oblepienia rąk piaskiem i drobnym pyłem przy
    napełnieniu woreczka (szczególnie w upał, gdy skóra się poci) - łatwo potem
    zapiaszczyć sobie sprzęt a to może nie być dla niego zdrowe.

    > Można
    > zamiast tego wypełnić woreczek ryżem przed wyjazdem. W razie potrzeby
    > można użyć go do przygotowania obiadu.

    Wadą ryżu jest bardzo silna higroskopijność. Znam fachowca który temat
    napełniania woreczków testował dośc dokładnie. Swoje woreczki napełnia
    łupinami gryki (dostępne w wytwórniach kaszy gryczanej) - dużo mniej
    higroskopijne i lżejsze od ryżu, ponadto kształt łupin powoduje, że nie
    ślizgaja się łatwo po sobie co wpływa pozytywnie na stabilność aparatu
    ułożonego na woreczku. Wydaje mi się, ze w braku łupin gryki niezłe też mogą
    być łupiny słonecznika - ale zaznaczam - osobiście ich nie testowałem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 29. Data: 2009-09-15 10:35:05
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "quent" <x...@x...com> napisał:

    > No faktycznie ciekawe...
    > Jak wyglada sprawa ze stabilnoscia tych statywow?

    Na moje oko w moim Benro C-197 jest zupełnie dobrze (ale bezposredniego
    porównania z Manfrotto 055 nie robiłem). Na pewno znacznie lepiej niż w
    Benbo Trekekrze Mk.2, ale to o tyle kiepski argument, że wprawdzie swojego
    Benbo trochę pod wzgledem stabilności podrasowałem ale i tak cudem pod tym
    względem nie był.

    > Moj 055 stoi ciagle w "studio" takze skadac go do tak malych rozmiarow nie
    > potrzebuje ale ta pochylana kolumna srodkowa przydalaby sie oj przydala...
    > tym bardziej ze akurat teraz mam sezon na macro bizuterii wiec jak znalazl
    > ;-)

    Do makro biżuterii w studio to się zastanawiam, czy nie lepiej jakiś solidny
    statyw stołowy (ale w tym temacie ostatnio cienko - wszędzie się panoszą
    różne Gorillapody i inne podobne wynalazki) lub nawet głowica przykręcona
    bezpośrednio do kawałka blatu meblowego. W sumie będziesz robił zdjęcia
    małych obiektów z raczej niewielkiej wysokości a kawał 3cm grubości blatu o
    rozmiarach pół na pół metra położony na solidnym stole to bardzo stabilna
    podstawa dla głowicy statywu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 30. Data: 2009-09-15 11:13:34
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    [...]
    > Dostepność i problem oblepienia rąk piaskiem i drobnym pyłem przy
    > napełnieniu woreczka (szczególnie w upał, gdy skóra się poci) - łatwo
    > potem zapiaszczyć sobie sprzęt a to może nie być dla niego zdrowe.

    A sam woreczek ?
    Co dobrze spełni takie zadanie ?
    Musi być zapewne szczelny, możliwy do zamknięcia po napełnieniu i w miarę
    szorstki.
    Gabaryty chyba też nie najmniejsze ponieważ z ciężkim tele powinien zapewnić
    podparcie dla korpusu i części obiektywu ?

    adam