  • 1. Data: 2009-09-13 23:58:29
    Temat: Porządny statyw na ciężki sprzęt
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    hello

    powiedzcie mi czy ktoś z was używał może manfrotto 055MF3 + 329RC4?
    Właśnie jestem na kupnie i chciałbym znać opinie użytkowników. Czy w ogóle
    to dopasowanie głowicy do statywu jest rozsądne - statyw wyraźnie ciąży w
    tym miejscu, choć rzecz jasna głowica bardzo wygodna i fajna w obsłudze.
    Dodatkowo pytanie o pokrowiec na ten statyw.. czy standardowy 80cm
    pomieści jego razem z głowicą?

    cross, bo na szczęście statywy nie są ani cyfrowe, ani analogowe :)

    pozdrawiam

    d.

  • 2. Data: 2009-09-14 07:02:05
    Temat: Re: Porządny statyw na ciężki sprzęt
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > 80cm pomieści jego razem z głowicą?
    > cross, bo na szczęście statywy nie są ani cyfrowe, ani analogowe :)

    055 + 410 i kropka :)

    Czy dobrze pamietam, zes jest z Krakowa?
    Mam taki zestaw, mozesz sobie pomacac...

  • 3. Data: 2009-09-14 09:58:40
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    >[...] 055 + 410 i kropka :)
    >[...]

    055 znam tylko z opinii (pozytywnych), mam natomiast 410. Pod względem
    stabilnosci i precyzji ustawiania jest to świetna głowica. Jej wadą jest
    natomiast szybkość pracy - pod tym wzgledem wszelkie kulowe bija ją na
    głowę. W niektórych zastosowaniach ta powolność 410 nie ma znacznia, w
    innych może być poważną wadą. Dla mnie wadami 410 są też zbyt duże _jak_
    na_moje_potrzeby_ rozmiary i ciężar - ale - kogoś kto szuka głowicy do
    ciężkiego sprzętu zapewne te cechy 410 nie przerażą.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2009-09-14 11:33:12
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > 055 + 410 i kropka :)

    055 ze wzgledu na mozliwosc umieszczenia poziomo srodkowej kolumny jest
    swietnym wyborem.
    Dodatkowo nogi mozna rozsunac niemal do kata polotwartego - rewelacja!
    Poza tym trwalosc, zwartosc konstrukcji itp.
    Uzywam od 5 lat i jestem zadowolony, polecam!

    Pozdr.

  • 5. Data: 2009-09-14 11:51:25
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha dominik napisał tak:

    > hello
    >
    > powiedzcie mi czy ktoś z was używał może manfrotto 055MF3 + 329RC4?

    Mam 055 z glowica 141RC (chyba jej juz nie produkuja). Ta 329 wyglada
    podobnie do mojej.

    Generalnie zestaw jest swietny, aczkolwiek na nie-stricte-fotograficzne
    wycieczki sie nie nadaje :)

    Calosc do pomacania w Krakowie jak masz ochote.

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 6. Data: 2009-09-14 12:29:20
    Od: ps <p...@g...pl>

    dominik pisze:
    > hello
    >
    > powiedzcie mi czy ktoś z was używał może manfrotto 055MF3 + 329RC4?

    MF3 to fajna opcja, lżejszy niż zwykłe MF prawie o połowę :) Niestety
    nie posiadam karbonowego, mam zwykły, stary 055PROB :)
    329 Też fajna głowiczka, nawet pasuje do statywu. Mój komplet jednak
    jest, jakby to powiedzieć.. ciężki. Jak już pisano, na dłuższe wycieczki
    średnio się nadaje. Głowica 3D jest precyzyjna. Jednak często zapinam
    486RC2 (chyba taki ma symbol), bo jest lekka i 'szybka'.

    (..)
    > Dodatkowo pytanie o pokrowiec na ten statyw.. czy standardowy 80cm
    > pomieści jego razem z głowicą?

    Nie sądzę, chyba, że za każdym razem będziesz wykręcał pokrętła.

    > cross, bo na szczęście statywy nie są ani cyfrowe, ani analogowe :)

    E tam, gadasz. a te numerki co podałeś, 0 5 5 3 2 9 to nie cyfry? :D

  • 7. Data: 2009-09-14 14:14:38
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-14 01:58:29 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Dodatkowo pytanie o pokrowiec na ten statyw.. czy standardowy 80cm
    > pomieści jego razem z głowicą?

    Pokrowce do noszenia są bez sensu, pasek jest o niebo wygodniejszy.

    de Fresz

  • 8. Data: 2009-09-14 15:42:54
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Pokrowce do noszenia są bez sensu, pasek jest o niebo wygodniejszy.

    No jednak nie do konca chyba.

    1) Jak masz statyw z masywna glowica (055 +410) to pokrowiec jest
    wygodniejszy, bo na pasku statyw sie na ramieniu "przewraca". Glowica
    ciegnie go do nienaturalnej i niewygodnej poziomej pozycji. W pokrowcu jest
    znacznie wygodniej nosic. Gorna punkt zaczepienia paska pokrowca jest
    powyzej glowicy.

    2) Jak masz statyw z lekka glowica kulowa (190 + kulowa ktorej nazwy nie
    pomne teraz) to pasek jest nieco wygodniejszy , bo nie wystepuja
    niedogodnosci z pkt 1

    No i jeszcze jedna "wazna" sprawa: Na pasku dupy nie posadzisz, a na
    pokrowcu sie wygodnie siedzi czekajac na "swiatlo" w plenerze - ale to
    margines. :-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 9. Data: 2009-09-14 15:55:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "quent" <x...@x...com> napisał:

    > [...]
    > 055 ze wzgledu na mozliwosc umieszczenia poziomo srodkowej kolumny jest
    > swietnym wyborem.

    Są lepsze rozwiązania stosowane pzrez firmy Gitzo, Giottos i Benro - tam w
    niektórych modelach można środkową kolumnę przechylić pod dowolnym kątem.
    proponuję obejrzeć krótką prezentację możliwości takiego statywu pod
    adresem: http://www.youtube.com/watch?v=snWplwyYVh0

    > Dodatkowo nogi mozna rozsunac niemal do kata polotwartego - rewelacja!
    >[...]

    Te o ktorych pisałem też to potrafią.

    Rewelacyjną elastyczność zapewniają też statywy Benbo (nie mylić z Benro -
    to dwie różne marki). Niestety mają też swoje wady - sam proces rozstawiania
    jest niewygodny, ponadto w Benbo Trekkerach regulowany przegub łączący
    głowicę ze statywem jest wykonany z cienkiego, elastycznego plastiku i
    skutecznie psuje stabilność. Miałem Benbo Trekkera MK-2, zmieniłem na Benro
    Explorera C-197 i jestem ze zmiany bardzo zadowolony - Benro jest lżejszy,
    stabilniejszy i dużo wygodniejszy w rozstawianiu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 10. Data: 2009-09-14 16:05:30
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    jak najbardziej polecam 055 - jest ciężki, ale naprawdę stabilny.
    Wytrzymuje chwilowe obciążenie do 85 kg (to ja),
    długotrwałe (w pozycji poziomej jako nosidełko dla dziecka) około 18
    kg przez godzinę.
    Żadnych zgięć.
    Po 2 dniowym pobycie nad morzem trzeba go całego rozkręcić, bo ma w
    sobie garść piachu (aż nie mogłem uwierzyć).
    Robiłem nim zdjęcia wkładając do górskiej rzeki przy bardzo silnym
    prądzie i nie miałem nieporuszonych zdjęć!

    Kupiłem sobie futerał, ale niestety długości statywu bez głowicy, więc
    trudno mi powiedzieć jak najlepiej nosić - noszę na długim pasku i
    strasznie mnie obija po d... i ramionach (+ plecak foto).

    Mam głowicę 141RC i chyba sobie kupię kulową. Do panoram ta 141 jest
    super - do makro czasami mnie wku...

    Pozdrawiam
    Les