  • Data: 2014-01-29 17:14:22
    Temat: Re: Porz?dek ze zdj?ciami
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-29 14:12, I.Tichy pisze:
    > Twoja wygoda nie wynika z rzetelnej analizy ale polega na przyzwyczajeniu
    > do pewnego rozwiazania i jego stosowania . To, czy przetrzymywanie plikow
    > bedzie w formie proponowanej przez Ciebie czy tez bedzie to jakas zewnetrzna
    > baza danych nie ma zadnego znaczenia w kontekscie bezpieczenstwa.
    > Krytycznym elementem w przypadku danych jest nosnik, ktorego awaria
    > w przypadku braku kopii udupia zarowno baze jak i Twoje pieknie
    > ponumerowane katalogi i ponazywane pliki.

    A jednak nie do końca. W wielu przypadkach utraty danych (z
    najróżniejszych powodów) uratował poszkodowanego fakt, że gdzieś to
    kiedyś skopiował/wysłał/pożyczył/miał w szufladzie/w koszu/na dyskietce
    itd. Pliki, załączniki, jednym słowem - zintegrowaną treść z opisem.
    Teraz rozdzielmy opis od treści i spróbujmy tak samo. W szczególności
    porównajmy np. bazę płatnika w formacie mdb, którą połowa księgowych
    sobie kopiuje na pena, żeby popracować w domu i w formacie sql, z którą
    radzi sobie już najwyżej pięć procent księgowych - a więc nie weźmie do
    domu i tym sposobem bezwiednie nie zrobi kopii.

    Ja nie dyskutuję, co ma większy sens, co jest bardziej prawidłowo i że
    trzeba tak, a powinno się owak. Ja piszę z czym się borykam na co dzień
    w firmach zatrudniających setkę osób jak i dwie. Pewne rozwiązania są
    bardziej odporne na lamerstwo, pewne mniej, w naszym przypadku -
    tagowania zdjęć - najlepszym sposobem jest użycie nazw plików jako
    elementu najściślej związanego z treścią czyli zdjęciem.

    --
    pozdrawia Adam
    /a z tv dowiedziałem się, że mam łupież, cellulit, żółte zęby i puszczam